چالش های بازسازی خانه های قدیمی

در بازسازی خانه های قدیمی همواره با چالش هایی روبرو خواهیم بود که ممکن است از ابتدا آنها را پیشبینی نکرده باشیم، بنابراین یاری دریافت از متخصصینی باتجربه به ما یاری خواهد نمود تا با توجه به تجربه پیشین کارشناسان، مواردی را از قبل دیده و پیشبینی کنیم تا آمادگی لازم جهت هرگونه رویدادی را داشته باشیم.

چالش های بازسازی خانه های قدیمی

به گزارش گروه ساختمانی آبان، بسیاری از ما تصور می کنیم که بازسازی خانه شامل مراحل ساده ای است و به راحتی قابل انجام است؛ در حالی که گاهی بازسازی خانه، حتی از ساخت یک ساختمان جدید نیز دارای حساسیت های بیشتری می گردد. بنابراین بسیار مهم است که حتی در مقام کارفرما نیز به خوبی از پس این وظایف برآیید.

سنجش نیازهای کارفرما

معمولا هر کارفرمایی نیازهای ویژه خود را دارد. بسیاری از آنها می خواهند فضای خانه قدیمی خود را به طور کلی تغییر داده و به فضایی مدرن تبدیل نمایند. در حالی که عده دیگر علاقمند به حفظ سبک و سیاق سنتی هستند؛ و تنها به دنبال حل مسائل و نوسازی فضای خود هستند. بنابراین در اولین قدم بهتر است به خوبی با نیازهای صاحب خانه آشنا شوید. همچنین اگر برای ملک شخصی خود در حال اقدام هستید؛ بهتر است این موارد را به دقت آنالیز نموده و در خصوص موارد مدنظر به نتیجه نهایی برسید.

این مسئله یاری می نماید تا با سرعت عمل بیشتر، هزینه کمتر و هماهنگی کامل تری کار صورت گرفته؛ و نتیجه نهایی کار به ایده اولیه شما نزدیک باشد.

آنالیز دقیق ساختمان

مرحله دوم بازسازی خانه های قدیمی توجه به شرایط فعلی ساختمان است. در درجه اول میزان استحکام بنا و ارزش آن برای بازسازی باید به دقت مورد توجه قرار گیرد. یک پیمان کار خوب، پیمان کاری است که در این زمینه با صداقت کامل شرایط را برای صاحب خانه توضیح داده و نظر علمی خود را بیان کند. برخی از خانه های قدیمی به دلایل متعدد، ارزش بازسازی ندارند؛ برخی از آنها پیش از بازسازی ظاهری، نیازمند بازسازی بخش های زیرساخت هستند؛ و برخی دیگر استعداد بالایی برای بازسازی داشته و در صورت بازسازی کامل، ارزش افزوده بالایی ایجاد می نمایند.

اما آنالیز دقیق ساختمان را از کجا باید آغاز کرد؟ در درجه اول به دنبال نقشه های ساختمان باشید. این نقشه باید با دقت بالا، درباره متراژ بنا، بخش های گوناگون بنا، متراژ هر بخش، جهتهای سیم کشی برق و تلفن و…، جهت لوله های آب و فاضلاب، لوله کشی گاز و هر زیرساخت دیگری اطلاعات کاملی ارائه داده باشد.

با این وجود بسیاری از خانه های قدیمی دارای یک نقشه ساده هستند؛ و بسیاری از اطلاعات مدنظر و ذکر شده در بالا را ندارند. در این شرایط باید بر اساس شواهد فیزیکی و ردیابی موارد مختلف این اطلاعات را به دست آورده و ثبت کنید. وجود این اطلاعات برای انجام بهتر فرآیند کار و کاهش مسائل و حوادث ناشی از کار بسیار موثر است. همچنین این اطلاعات یاری می نماید به طور دقیق تر موارد نیازمند تغییر را شناسایی کنید.

آنالیز هزینه ها و تصمیم گیری

مرحله بعد آنالیز هزینه مواردی است که باید تغییر کند. سنجش هزینه بازسازی خانه کار پیچیده ای نیست؛ و با قیمت دریافت مواد اولیه گوناگون و همچنین تماس متخصصان مختلف برای سنجش هزینه ها و زمان انجام کار، می توانید تخمین نسبتا دقیقی از هزینه های احتمالی داشته باشید.

البته راه چاره بهتر در این زمینه تماس با مجموعه هایی است که تمام کارهای بازسازی خانه از صفر تا صد را بر عهده گرفته و انجام می دهند. به طور معمول این روش به دلایل مختلف سریع تر، با کیفیت تر و با هزینه کمتری قابل انجام است. بنابراین اولین توصیه ما استفاده از این روش است.

آغاز بازسازی

آغاز مراحل اجرایی بازسازی خانه های قدیمی، آخرین مرحله اصلی از این فرایند است. به طور معمول این مرحله با تخلیه و تخریب بخش های مدنظر آغاز می گردد. قطع کردن شیر گاز، تخریب دیوارهای غیر حامل که باید برداشته شوند. برداشتن کابینت ها، برداشتن کف ساختمان، قطع آب و برداشتن لوله کشی های قدیمی، قطع برق و برداشتن سیم کشی های قدیمی و…. از جمله این موارد هستند که ممکن است همه یا برخی از آنها برای بازسازی لازم گردد.

پس از این مرحله ابتدا نوسازی زیرساخت هایی مثل لوله کشی ها، سیستم برق کشی، شبکه فاضلاب، خطوط گاز و… انجام می گردد. پس از این، انجام کف سازی ها، دیوارها، پوشش های دیوار و سقف و… انجام می گردد. در نهایت نیز موارد ظاهری و کاربردی مثل کابینت های آشپزخانه، نورپردازی، کاغذ دیواری و… انجام خواهد شد. البته همه این مراحل به صورت بسیار خلاصه مطرح شد؛ و هرکدام دارای نکات ریز و درشت بسیاری است.



به "چالش های بازسازی خانه های قدیمی" امتیاز دهید

1 کاربر به "چالش های بازسازی خانه های قدیمی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش های بازسازی خانه های قدیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252