نگاهی به بازسازی بنا های قدیمی

بازسازی ساختمان قدیمی اهمیت فراوانی دارد، چرا که هرگونه نقص در این نوع ساختمان ها می تواند آسیب های زیادی را به ساکنان وارد کند. فرایند بازسازی ساختمان بخش ها و مراحل مختلف فراوانی دارد که همگی باید با بالاترین استانداردها انجام شوند.

نگاهی به بازسازی بنا های قدیمی

به گزارش گروه ساختمانی آبان، در مرحله اول بازسازی خانه قدیمی، شما باید سعی کنید که اطلاعاتی کامل از ساختمان و شرایط فعلی آن به دست آورید. باید بررسی کنید تا ببینید آیا ساختمان شما، اصلا به بازسازی نیاز دارد یا بازسازی ساختمان به صرفه هست یا خیر؟ اگر اسکلت ساختمان در طول سال های طولانی دچار مشکل شده باشد، بازسازی خانه ممکن است برای شما خطر جانی داشته باشد؛ چرا که ساختمان های قدیمی در برابر زلزله عملکردی بسیار ضعیف دارند.

از اولین کارها در بازسازی ساختمان قدیمی برق رسانی به تمام چراغ ها، پریزها، لوازم برقی و کلیدهای برق است. سیم کشی جدید از دیوارها و سقف عبور می کند، جعبه تقسیم ها برای چراغ ها نصب می شوند، تابلو برق هم به روز می شود تا بتواند برق بیشتری را در شبکه تزریق کند. در این مرحله همه وسایل برقی شما به این تابلوها دسترسی پیدا می کنند تا با استانداردهای ساخت و ساز هماهنگی داشته باشند.

در زمان بازسازی ساختمان قدیمی و مرحله لوله کشی همه لوازم جانبی، اسباب خانه و بقیه لوازم به لوله کشی آب و گاز وصل می شوند. لوله ها احتمالا جابه جا شده یا لوله های جدید نصب می شوند، کف حمام بازرسی می شود و شاید لوله کشی های گاز هم جابه جا یا حتی اضافه شوند.

در بخش بعدی مسیرهای جدید دودکش (هواکش حمام یا هود آشپزخانه) مشخص و هواکش های جدید نصب می شوند. شاید لازم باشد دستگاه های تهویه هوا تعویض شوند. دریچه های ورود و خروج هوا به داخل خانه هم در نقاط مناسب نصب می شوند.



به "نگاهی به بازسازی بنا های قدیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به بازسازی بنا های قدیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252