هزینه بازسازی ملک چطور معین می گردد؟

این روزها با بالا رفتن هزینه ساخت سازه های ساختمانی، بسیاری از مالکین به این فکر افتاده اند که با بازسازی ساختمان خود با هزینه های کمتری شرایط ملک را برای اقامت خود یا برای فروش بهینه نمایند، اما بازسازی هم هزینه های متغییری دارد که با عوامل مختلفی کم یا زیاد میشود، در ادامه برایتان بیشتر خواهم گفت.

هزینه بازسازی ملک چطور معین می گردد؟

به گزارش گروه ساختمانی آبان، عوامل موثر بر هزینه بازسازی ساختمان

هزینه بازسازی ساختمان به عوامل زیادی مرتبط می باشد به علاوه اینکه در هنگام نوسازی ساختمان از چه متریالی استفاده می کنید. بسیاری افراد بودجه ای برای آن بر آورد می نمایند اما پس از اتمام کار هزینه بیشتر خواهد شد. زیرا که تمام فاکتورها را در نظر نگرفته و آنالیز نمی نمایند. این نکته را در نظر داشته باشید که در صورتی که بازسازی به صورت غیر اصولی صورت گیرد ممکن خسارت های فراوانی را بر مالک به وجود بیاورد.

مواد اولیه استفاده شده جهت نوسازی ساختمان

پس از تخریب و تعمیر ساختمان قدیمی نوبت به نوسازی بخش های بازسازی شده می رسد. این بخش بسته به متریالی که انتخاب می کنید هزینه های بسیار متفاوتی می تواند داشته باشد زیرا که هر کدام داری تنوع در جنس، برند و غیره هستند که بر هزینه آن تاثیر مستقیم خواهد گذاشت. می توان گفت گران ترین متریال استفاده شده برای ساختمان سنگ با کیفیت و چوب می باشد و ارزانترین آن ها استفاده از کناف، کاغذ دیواری و لمینت می باشد. البته علاوه بر هزینه انتخاب متریال بستگی به سلیقه متقاضی، منطقه جغرافیایی و دکوراسیون دارد زیرا که هر کدام از این متریال انتخابی می تواند روی هزینه آن تاثیر بی شائبه ای بگذارد.

استفاده از نیروی کاری مجرب

همانطور که می دانید بازار کار افراد سودجو در این زمینه بسیار داغ می باشد، نیروی کار ازان هم در بازار بسیار وجود دارد اما تخصص لازم و کافی را دارا نیستند. پس چاره چیست؟ شما می توانید با گروه ساختمانی آبان در این زمینه مشورت بگیرید زیرا که با داشتن نیروی متخصص و با تجربه خود در زمینه بازسازی ساختمان ارزنده ترین خدمات را نسبت به هزینه که از متقضیان می گیرد، ارائه می دهد.

زمان و فصل انجام بازسازی ساختمان

جالب است بدانید که بازسازی ساختمان قدیمی، هم زمان و فصل خاصی دارد، برای مثال اگر بخواهید عایق بندی و قیرگونی را در فصل بارندگی انجام دهید هزینه بیشتری برای آن باید بپردازید و یا رنگ آمیزی ساختمان روزهای پایانی سال برای شما گران تر محاسبه خواهد شد.

چه مقدار از فضا را می خواهید بازسازی کنید

پر واضح است که هرچه مقدار فضایی که مورد تخریب و نوسازی قرار می گیرد بیشتر باشد به همان مقدار هم متریال، زمان و نیروی کاری بیشتری احتیاج دارد پس اگر که بازسازی ساختمان قدیمی جزیی تر باشد هزینه کمتری در بر خواهد داشت.

میزان فرسودگی ساختمان قدیمی

یکی از مهم ترین عوامل موثر بر هزینه بازسازی ساختمان میزان فرسودگی ساختمان می باشد. به این صورت که هر چه قدر ساختمان قدیمی تر باشد، فرسوده تر نیز خواهد بود و به همان نسبت خرابی و احتیاج به تغییر و نوسازی نیز وجود خواهد داشت و هر اندازه که تخریب و نوسازی بیشتر هزینه ساختمان به همان ترتیب بیشتر خواهد شد.

ساخت طرحی از بازسازی ساختمان

برای بازسازی ساختمان قدیمی اجرای یک طرح اولیه از نمای خانه پس از بازسازی می بایست انجام گردد. این کار سبب می گردد تا متقاضی تصوراتی از تغییرات را داشته و بداند که قرار است چه تغییراتی اتفاق بی افتد.

طراحی داخلی

استفاده از یک تناسب رنگ درست، دکوراسیون منحصر به فرد و مهم تر از همه استفاده از مصالحی مرغوب در بازسازی و طراحی دکوراسیون ساختمان قدیمی بسیار مهم هستند. از طرفی اجرای عایق کاری در خانه بسیار ضروری بوده و با این که می تواند موجب ارتقای هزینه احتمالی گردد اما لزوما می بایست انجام گیرد. از دیگر موارد مهم در بازسازی ساختمان استفاده از سیستم نور پردازی ایده آل و نصب درب و پنجره های مرغوب و دو جداره می باشد. هر چقدر مصالح به کار رفته مرغوب تر باشد قیمت بالا تر می رود اما کیفیت بازسازی نیز به دنبال آن افزایش خواهد یافت. تمام اینها فاکتورهایی هستند که بسیار در هزینه بازسازی ساختمان تاثیر می گذارند.



به "هزینه بازسازی ملک چطور معین می گردد؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "هزینه بازسازی ملک چطور معین می گردد؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه بازسازی ملک چطور معین می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252