پارتیشن بندی در بازسازی بنا های اداری

پارتیشن بندی بخشی جدایی ناپذیر از طراحی فضاهای اداری است. این پارتیشن ها کمک می کنند بتوان در یک ساختمان اداری بخش های مختص کارمندان را به حالت دلخواه ایجاد کرد. پارتیشن ها انواع مختلفی دارند و در زمان بازسازی ساختمان اداری باید با توجه به نیازتان بهترین را انتخاب کنید.

پارتیشن بندی در بازسازی بنا های اداری

به گزارش گروه ساختمانی آبان، پارتیشن غیر از وظیفه جداسازی فضا، به خاطر داشتن تنوع در طرح، اندازه، نوع کاربری، ترکیب بندی رنگ و ماده ساخته شده از آن، می تواند مکمل بسیار خوبی در طراحی دکوراسیون فضاها در زمان بازسازی ساختمان اداری باشد. با پارتیشن بندی می توان فضاهای بزرگ و بی کاربرد را تقسیم بندی یا بخش بندی کرد و از فضاهای کوچک تر به دست آمده استفاده بهتری کرد.

تقسیم بندی به وسیله پارتیشن بندی در بازسازی ساختمان اداری که عموما یک فضای بزرگ و بی کاربرد دارد، می تواند کمک کند بر اساس نیاز کاربران فضاهای کوچکتر و پر کاربردتر به وجود بیاید. در ساختمان کوچک از پارتیشن بندی برای بزرگ تر نشان دادن فضا، ایجاد گردش هوا در فضای ساختمان و آوردن نور به داخل استفاده می شود.

پارتیشن در حالت کلی به دو نوع ثابت و متحرک تقسیم بندی می شود. پارتیشن نوع ثابت با استفاده از پیچ و مهره به زمین متصل می شود. اگر ارتفاع پارتیشن اندازه دیوار باشد، به سقف هم متصل می شود. اما پارتیشن نوع متحرک ثابت نیست و قابلیت جا به جایی را دارد.

پارتیشن ریلی دیوارهای جدا کننده دارد که به صورت متحرک و کشویی هستند. در بازسازی ساختمان اداری از پارتیشن کشویی زمانی استفاده می شود که فضا تقسیم بندی را به صورت ثابت و همیشگی نمی خواهد، پس از پارتیشن غیر ثابت استفاده می شود.

پاروان از چوب، پارچه، ام دی اف ساخته می شود. پاراوان معمولا از 4 در تشکیل می شود که با اندازه های مختلف به وسیله لولا به هم متصل شده اند. پاراوان قابل حمل و غیر ثابت هستند. از پاروان برای محدود کردن فضای ورودی، تقسیم بندی فضاهای سالن، جداسازی فضاهای سالن و پوشاندن قسمت های معیوب ساختمان استفاده می شود.



به "پارتیشن بندی در بازسازی بنا های اداری" امتیاز دهید

1 کاربر به "پارتیشن بندی در بازسازی بنا های اداری" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارتیشن بندی در بازسازی بنا های اداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252