پنجره دو جداره چیست؟

پنجره های دو جداره این روزها به بخشی جدایی ناپذیر از فرایند ساخت و بازسازی ساختمان تبدیل شده اند. این پنجره ها مزایای فراوانی دارند که باعث شده اند پنجره دو جداره تقریبا به طور کامل جایگزین پنجره های قدیمی شود. در ادامه می خواهیم شما را بیشتر با پنجره های دو جداره آشنا کنیم.

پنجره دو جداره چیست؟

به گزارش گروه ساختمانی آبان، علم و فناوری همواره سعی دارد که پاسخگوی نیازهای جدید بشر باشد تا بتواند زندگی را برای مردم راحت تر و بهتر کند. پنجره دو جداره نسل جدیدی از پنجره ها است که علاوه بر داشتن نقش یک پنجره، مزایای بسیار زیادی برای ساکنان ساختمان دارد.

پنجره دو جداره از ماده UPVC تشکیل شده است. یو پی وی سی یک ماده پلاستیکی با انعطاف پذیری بسیار بالا است. پی وی سی کاربرد فراوانی در صنعت ساختمانی دارد، علاوه بر ساخت پنجره، پی وی سی در ساخت در، سقف یا دیوارهای کاذب و انواع مختلف دیوارپوش هم استفاده می شود. پنجره UPVC از چند لایه شیشه که به طور موازی کنار همدیگر قرار گرفته اند، ساخته شده است. بین شیشه ها با گاز آرگون پر می شود.

گاز آرگون ویژگی هایی دارد که باعث عایق شدن بیشتر پنجره می شود. برای استفاده صنعتی، آرگون را به روش تقطیر جز به جز، از هوای مایع جدا می‌کنند. برای تولید پروفیل پنجره یو پی وی سی، می توان از مواد اولیه و یا مواد بازیافتی استفاده کرد. بعد از ترکیب و فرم دهی در خط تولید کارگاه های در و پنجره UPVC، پروفیل ها با دقت آزمایش می شوند و کیفیت آنها از هر نظر بررسی می شود.

پنجره دو جداره مزیت های بسیار زیاد و مطلوبی دارد که آن را به گزینه ای عالی در ساختمان سازی و بازسازی ساختمان تبدیل کرده اند. به دلیل کیفیت بالای ساخت پنجره دوجداره و استفاده از پی وی سی، این پنجره مقاومت بسیار زیادی در برابر ضربه و شکستگی دارد. همین امر باعث شده که در ساختمان سازی با هدف ضد زلزله کردن ساختمان از این پنجره ها استفاده شود. در ضمن این پنجره عمر طولانی تری نسبت به پنجره های معمولی دارد.



به "پنجره دو جداره چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنجره دو جداره چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252