چرا بازسازی بنا را انجام می دهیم؟

چرا باید بازسازی ساختمان را انجام بدهیم؟ این سوالی است که هر کسی می تواند جواب متفاوتی به آن بدهد. خیلی مواقع ملاحظات ایمنی است که باعث می شود بخواهیم یک خانه را بازسازی کنیم؛ گاهی هم دلایلی مانند تغییر کاربری یا تغییر دکوراسیون.

چرا بازسازی بنا را انجام می دهیم؟

به گزارش گروه ساختمانی آبان، قبل از هر چیز بگوییم چرا ساختمان ها به بازسازی و نوسازی نیاز دارند؟ در واقع بازسازی ساختمان دیر یا زود باید برای خانه ها به ویژه منازل قدیمی انجام شود. از جمله دلایل بازسازی می توان به این ها اشاره کرد: به خاطر بافت های قدیمی و به کار بردن مواد غیر استاندارد در بیشتر منازل قدیمی، جهت حفظ ایمنی ساکنان باید بازسازی منازل قدیمی انجام شود. یکی دیگر از دلایل بازسازی، تغییر ساختار ساختمان است.

تغییر کاربری هم از عوامل بازسازی است؛ به طور مثال برای منازل قدیمی با بازسازی داخلی می توان کاربری قسمت های مختلف خانه را تغییر داد. تغییر در ظاهر یکنواخت ساختمان، تمام شدن عمر مفید مصالح ساختمانی و جایگزینی با مواد و مصالح جدید و با کیفیت و رفع خسارت های احتمالی ناشی از حوادث طبیعی مانند زلزله از دیگر دلایل برای بازسازی خانه هستند. در ایران بسیاری از خانه ها به دلیل ضعف در اجرا و ساخت ساختمان، بعد از گذشت حدود 30 سال (از مدت 50 سال استاندارد)، نیاز به بازسازی پیدا می کنند.

از مزیت های بازسازی ساختمان یا بازسازی آپارتمان می توان به این موارد اشاره کرد:

  • ارزش منزل از نظر قیمتی که دارد، افزایش پیدا می کند.
  • فضای خانه زیباتر و بزرگتر می شود.
  • تغییر سبک یک محیط به سبک دیگری.
  • کیفیت زندگی ساکنان آن افزایش پیدا می کند.
  • سازه های قدیمی و فرسوده در شهر از بین می روند.
  • فضای منزل بهبود پیدا می کند.

توجه به این نکته ضروری است که بازسازی ساختمان قدیمی شامل بازسازی بخش های متفاوتی همانند آشپزخانه، اتاق خواب، سرویس های بهداشتی و … می شود که برای هر بخش باید با توجه به نیاز مشتری و همچنین ابعاد محیط، طراحی و برنامه خاصی در نظر گرفته شود.



به "چرا بازسازی بنا را انجام می دهیم؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "چرا بازسازی بنا را انجام می دهیم؟" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا بازسازی بنا را انجام می دهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252