چگونه بازسازی سالن همایش را انجام دهیم؟

حتی جذاب ترین اجراها از مشهورترین هنرمندان، در یک سالن غیر مدرن و شلخته، مخاطب را پس می‌زند؛ در نتیجه بازسازی تئاترها و محل های نمایش بهترین راه برای جذب گروه‌های نمایشی برای اجرا و همچنین مخاطبان علاقه‌مند به هنر به سالن ها است.

چگونه بازسازی سالن همایش را انجام دهیم؟

به گزارش گروه ساختمانی آبان، سقف کاذب به علت سبک بودن، امکان نصب آسان، قیمت ارزانتر نسبت به گچ و همچنین انعطاف پذیری زیاد، این روزها کاربرد فراوانی در بازسازی ساختمان، به ویژه نوسازی سالن همایش و تالار دارد. سقف کاذب در دو گروه ساده و دکوراتیو دسته بندی می شود. سقف کاذب ساده یعنی نصب پنل گچی به صورت مسطح و ساده. اما سقف کاذب دکوراتیو سقفی است که دارای طرحی خاص باشد. سقف های کاذب عموما اشکال زیبا و مدرنی دارند و باعث به وجود آمدن احساس آرامش و تغییر در ساختار فضای ساختمان می شوند. به علاوه با وجود سقف کاذب، نورپردازی و معماری فضای تالارها و سالن های همایش به زیبایی ممکن است.

مانند دیگر انواع نوسازی، برای بازسازی سالن همایش و تالار هم باید ابتدا طرح اولیه را طراحی کرد. این طرح آن چه که می خواهید در نهایت به دست آورید را به شما قبل از شروع کار نشان می دهد. بعد از آن با مشاوره و کمک از افراد حرفه ای، شما می توانید در مورد مصالح مورد نیاز در نوسازی، مدت زمان انجام کار، شرایط قرارداد و تخمین هزینه بازسازی ساختمان بحث کنید.

یکی از مسائلی که در بازسازی سالن های همایش و تالارها اهمیت بالایی دارد، اجرای دیوارها با استحکام بالا و مقاوم در مقابل حوادث غیر مترقبه به خصوص زلزله است. پوشش بیرونی و ظاهری دیوار باید با دکوراسیون داخلی فضا هماهنگ باشد و در مرحله آخر انجام شود. تا جایی که در طراحی و برنامه بازسازی ساختمان امکان داشته باشد، دیوارهای قبلی با رعایت ایمنی، بازسازی می شوند. البته در مواردی که نیاز باشد، دیوارچینی انجام می شود تا به حالت ایده آل دست پیدا شود. این کارها توسط تیم تخصصی بازسازی و نوسازی ما انجام خواهد گرفت.

شیوه چیدمان اتاق کنفرانس

مقدار اتاق کنفرانس مهمترین عامل معین نماینده طرح اتاق است. نوع چیدمان اتاق های کنفرانس به وسعت فضای آن بستگی دارد. میز اتاق کنفرانس معمولاً در وسط قرار می گیرد، به طوری که در اطراف آن فضای کافی برای رفت و آمد افراد و جابجایی جایگاه ها وجود داشته باشد. با این حال، اصولاً جایگاههای اتاق کنفرانس باید به گونه ای چیده شوند که در مقابل جایگاه مخصوص یا سخنران قرار گیرند. برای یک اتاق کنفرانس با ظرفیت بالا، بهتر است از میز میان تهی استفاده گردد تا امکان ارتباط راحت بین افراد و بعلاوه پذیرایی فراهم گردد.چیدمان های مناسب دیگر جهت مبلمان اتاق کنفرانس، میز های U شکل و گرد می باشد.

تجهیزات اتاق کنفرانس

قبل از چیدمان یک اتاق کنفرانس ضروری است نوع تجهیزاتی که قرار است مورد استفاده قرار گیرند معین گردد. اگر از سیستمهای صوتی و تصویری استفاده می گردد، باید برترین محل برای نصب این سیستم ها آنالیز و معین گردد و بعلاوه مواردی چون معین فاصله افراد از صفحه نمایش مورد نظر قرار گرفته شوند. از جمله تجهیزات ضروری در اتاق های کنفرانس: صفحه نمایش و ویدئو پروژکتور، میکروفن و بلند گو، تجهیزات اتصال به اینترنت Wi-Fi، دوربین وب و … می باشند

رنگ مناسب اتاق کنفرانس

رنگ سبز تسکین دهنده و هماهنگ نماینده است و خاکستری الهام بخش نبوده و خلاقیت ها را مهار می نماید. از آن جا که کاغذ دیواری ها بسیار جلب توجه می نمایند و حواس را پرت می نمایند، بهتر است فقط آن را به یک دیوار اختصاص دهید.

نور اتاق کنفرانس

یک اتاق کنفرانس باید از نور کافی برخوردار باشد، باید توجه داشت که نور اتاق کنفرانس نباید بیش از حد زیاد باشد. برترین نور برای یک اتاق کنفرانس، نور طبیعی غیرمستقیم، و نور مصنوعی زرد (با قابلیت تنظیم روشنایی) است. در مواقعی که از سیستمهای تصویری استفاده می گردد باید نور اتاق باید بسیار کم باشد و یا تحت کنترل باشد که بتوان شدت نور را افزایش یا کاهش داد.



به "چگونه بازسازی سالن همایش را انجام دهیم؟" امتیاز دهید

3 کاربر به "چگونه بازسازی سالن همایش را انجام دهیم؟" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه بازسازی سالن همایش را انجام دهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252