آشنایی با انواع سنگ های ساختمانی

برای بازسازی ساختمان، سنگ ها یکی از بهترین انتخاب ها برای بخش های مختلف هستند. ویژگی های جالب توجه این مصالح ساختمانی باعث شده اند سنگ ها شما را به سمت بهترین نتیجه مورد نظرتان هدایت کنند. اما بهتر است قبل از انتخاب، در مورد انواع سنگ ها بدانید.

آشنایی با انواع سنگ های ساختمانی

به گزارش گروه ساختمانی آبان، سنگ تراورتن به خاطر رسوب جریان های آب گرم در زیر زمین به وجود آمده است. این سنگ در رنگ های کرم، سفید و خاکستری و برای نماکاری ساختمان و دکوراسیون داخلی در دسترس است. از انواع سنگ تراورتن می توان به استالا کتیت و استالا گمیت اشاره کرد. این سنگ در مناطق گرمسیر برای تزئینات خارجی ساختمان به کار می رود.

ماسه سنگ نوعی از سنگ های رسوبی است که از اتصال دانه های سیلیسی ایجاد می شود. این سنگ از ته نشین شدن ماسه در کف رودخانه ها تشکیل می شود. ماسه سنگ به رنگ سفید، خاکستری، قهوه ای مایل به قرمز، زرد، قرمز و قهوه ای در دسترس است. از جمله موارد استفاده از ماسه سنگ در زمان بازسازی ساختمان می توان به کفپوش، دیوارپوش، پوشش سقف، بالکن ها، استخرها و پاسیوها اشاره کرد.

سنگ گابرو سنگی است که در ساخت کانتر کابینت، کاشی کف، سنگ نما و به عنوان سنگ تزئینی ساختمان استفاده می شود. این سنگ نوعی سنگ آذرین است و رنگ تیره و بافتی درشت دارد. یکی دیگر از سنگ هایی که برای نماکاری ساختمان، کف و پله ها از آن استفاده می شود، سنگ دیوریت است. سنگ دیوریت نوعی سنگ آذرین دانه درشت است که بافت دانه های آن به صورت شکل دار، هم اندازه و یا بدون شکل است.

سنگ دهبید یکی از مرغوب ترین انواع سنگ های مرمریت است. این سنگ تراکم بالایی دارد و به همین خاطر جذب آن بسیار پایین است. این سنگ از مقاومت سایشی بالایی برخوردار است. سنگ گیوتین که با نام سنگ قیچی هم شناخته می شود، نمونه ای از انواع سنگ دکوراتیو است. سنگ گیوتین از تکه سنگ های تراورتن در یک ملات با پایه رزینی ساخته می شود. از این نوع سنگ در طراحی نمای ساختمان و همچنین طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می شود.



به "آشنایی با انواع سنگ های ساختمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با انواع سنگ های ساختمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252