استفاده از رنگ ها در دکوراسیون داخلی

رنگ ها نقشی بسیار مهم در دکوراسیون داخلی دارند؛ آنها تعیین کننده حال و هوای یک ساختمان هستند و می توانند تاثیری مستقیم بر روحیه ساکنان یک خانه یا کارکنان یک واحد تجاری داشته باشند. شناخت رنگ ها قدم اول برای استفاده درست از آنها در طراحی خانه یا هر مکان دیگری است.

استفاده از رنگ ها در دکوراسیون داخلی

به گزارش گروه ساختمانی آبان، رنگ ها را می توان به دو دسته رنگ های گرم و سرد تقسیم کرد. در مجموعه رنگها، رنگ‌های قرمز، زرد و نارنجی به عنوان رنگهای گرم شناخته می شوند. از تاثیرات این رنگ ها می توان به افزایش آدرنالین، بالا بردن فشار خون، افزایش ریتم تنفس و همچنین ایجاد احساس گرما اشاره کرد. رنگ‌های سبز و آبی رنگهای سرد به حساب می آیند. این رنگ ها می توانند باعث کاهش ضربان قلب، آرام کردن ماهیچه‌ها و کاهش درجه حرارت بدن شوند. شما می توانید در طراحی دکوراسیون داخلی از ویژگی های این رنگ‌ها به بهترین شکل استفاده کنید.

در طراحی دکوراسیون داخلی بهتر است رنگ سبز را در ترکیب با رنگ هایی مانند بنفش و نقره‌ای به کار برد. خنثی بودن رنگ سبز باعث می شود برای دکوراسیون داخلی انتخابی عالی باشد. رنگ سبز به خاطر ویژگی آرامش‌بخشش، برای اتاق‌های خواب و سرویس های بهداشتی مناسب است. سبز در کنار رنگ هایی مانند بنفش و نقره‌ای زیباتر خواهد بود. رنگ سبز به خاطر عدم انعکاس رنگ پوست، در سالن‌های پوست و زیبایی و فروشگاه‌های لباس به کار برده نمی شود.

آبی به تنهایی به صورت طیف‌ها و سایه‌های مختلف، محیطی زیبا، آرام و ایده‌آل را ایجاد می‌کند و انتخابی خوب برای اتاق خواب و سرویس‌های بهداشتی است. بهتر است رنگ زرد در ترکیب با رنگ‌های دیگر به کار برده شود. زرد رنگی گرم، درخشان، شادی‌آور، مثبت، گیرا، اشتهاآور، الهام‌بخش، امیدوارکننده و نشانه خوش‌آمدگویی است.

رنگ زرد ملایم (مثل طلایی) در اتاق ناهارخوری باعث بالا بردن اشتها می شود. رنگ کرم نباتی، رنگی شاد و متناسب با روحیات بچه های کوچک و همچنین نوجوانان است. رنگ کرم باعث تقویت حافظه شده و به تمرکز و مطالعه کمک می‌کند. رنگ زرد را می توانید برای طراحی دکوراسیون داخلی مغازه های کوچک هم پیشنهاد کرد. رنگ قرمز باعث ایجاد شادی،حس لوکس و جدید بودن، عشق و علاقه می شود. قرمز رنگ پر هیجانی است و در کشورهای آسیایی رنگی بسیار مهم به حساب می آید.

به علت خنثی بودن رنگ سیاه، این رنگ با هر رنگی که استفاده شود، تاثیری عالی دارد. سیاه رنگی خوب برای طراحان داخلی محسوب می شود. مشکی در ترکیب با قرمز جلوه ویژه ای به محیط می‌دهد. اگر بخواهید در طراحی دکوراسیون داخلی میزان توجه به چیزی را کاهش دهید، می توانید به آن رنگ سیاه مات بزنید.

صورتی رنگی بسیار نرم و لطیف است. صورتی کم‌رنگ ظریف، ملایم و آرام‌بخش است و صورتی تند موجب برانگیختگی احساسات می شود. صورتی را به عنوان رنگ مورد علاقه دختربچه‌ها می‌شناسند. به این خاطر، صورتی بیشتر در اتاق خواب دخترها استفاده می‌شود.



به "استفاده از رنگ ها در دکوراسیون داخلی" امتیاز دهید

1 کاربر به "استفاده از رنگ ها در دکوراسیون داخلی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از رنگ ها در دکوراسیون داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252