آشنایی با چوب ترموود (Thermowood) و کاربردهای آن

چوب ترموود (Thermowood) یکی از متریال های پرکاربرد در آلاچیق، بازسازی و.. است که در ادامه بیشتر برایتان خواهیم گفت.

آشنایی با چوب ترموود (Thermowood) و کاربردهای آن

به گزارش گروه ساختمانی آبان، چوب یکی از اولین متریال های موجود برای ساخت و طراحی خانه ها بوده که در دسترس انسان ها قرار داشته است. این متریال، از گذشته تا کنون، به عنوان ماده ای پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی استفاده می گردد و امروزه نیز به علت ظاهر زیبا و طبیعی، طرفداران زیادی دارد. اما مشکل اصلی چوب، عدم مقاومت در برابر رطوبت بوده که استفاده از آن را برای فضاهای بیرونی محدود می کرده است. از این رو بشر برای حل این مسئله و جلوگیری از پوسیدگی، چوب را به کمک حرارت دادن عایق و مقاوم کرد. ترموود در واقع کلید حل این مشکل است چرا که مغز چوب در این فرایند تا حد زیادی خشک شده و رطوبت آن به زیر 6 درصد می رسد. این فرآیند علاوه بر خشک کردن چوب، هرگونه جاندار میکروسکوپی را نیز در آن پاکسازی می کند. در این مطلب هر آنچه که ضروری است درباره ی ترموود بدانید را جمع آوری کرده ایم، لذا با ما همراه باشید تا در مورد این متریال اطلاعات جامعی کسب کنید.

ترموود چیست؟

ترموود (Thermowood) نوعی چوب است که به علت حرارت دیدن، از استحکام و مقاومت بالایی در برابر رطوبت و کپک، حشرات موذی، ساس و قارچ برخوردار است. این نوع چوب در مقابل باران و نور خورشید ثبات بی نظیری دارد و سالیان سال زیبایی ظاهری اش حفظ می گردد. برای تولید این محصول از مکانیزم پیشرفته گرمادهی بدون مواد شیمیایی، استفاده می گردد. ترموود محصولی از کشور فنلاند است و این کشور از پیشتازان صنعت ترموود می باشد. اما امروزه کشور کانادا و آلمان نیز به طور گسترده مشغول به تولید این محصول هستند. در ایران این محصول را با نام چوب ترمو یا همان ترموود می شناسند. این چوب به علت فراوانی و زیبایی در کشور ما بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

چگونگی فرآوری ترموود

ابتدا چوب درختان مخصوص ترموود را به مقدار و ابعاد دلخواه برش داده و آن ها را در کوره های مخصوص قرار می دهند. سپس چوب ها را مرحله به مرحله تا دمای 220 درجه سانتی گراد تحت شرایط خاص حرارت داده و قبل از رسیدن به مرحله سوختن، افزایش دما قطع می گردد. چوب ها ساعت ها در این شرایط و دمای بالا باقی می مانند تا کل عمق چوب به رنگ قهوه ای در آید. این افزایش دما ساختار شیمیایی چوب را تغییر می دهد و تمام صمغ و رطوبت چوب خارج می گردد. این دمای بالا تمام جانداران میکروسکوپی، حشرات و قارچ ها را از بین برده و در پی آن ویژگی های چوب نیز تغییر می یابند. تغییرات خواص چوب؛ افزایش مقاومت، استحکام و خاصیت عایق بودن آن را در پی خواهد داشت.

در مرحله بعد چوب را با کاهش تدریجی دمای کوره سرد کرده و با بخار و پاشیدن آب دمای آن را به دمای محیط می رسانند. در پایان، رطوبت نهایی چوب به 4 تا 6 درصد رسیده و چوب در برابر تغییرات دمایی و آب و هوایی، رطوبت و حشرات مقاوم می گردد. به طور خلاصه، فرآیند ترمو کردن چوب، در سه مرحله خشک کردن، حرارت دادن و سرد کردن انجام می گردد.

در فرآیند تولید ترموود به موجب تغییرات دما، ساختار فیزیکی چوب تغییر می کند. از این رو چگالی ترموود نسبت به چوب طبیعی کاهش می یابد. همچنین رطوبت و نفوذپذیری ترموود کم شده و مقاومت و استحکام آن افزایش پیدا می کند. در ضمنً به یاد داشته باشید که ترموود نیز همانند چوب خام در برابر اشعه خورشید مقاومت ندارد. از این رو رنگ آمیزی چوب ترمو به حفظ ظاهر و جلوه بصری آن کمک کرده و مقاومت آن را در برابر اشعه فرابنفش افزایش می دهد.

تفاوت چوب ترموود با چوب معمولی

چوب معمولی به طور عادی، تجزیه شونده با میل ترکیبی بالا و از جهت ثبات ناپایدار است و به علت خصیصه ذاتی اش به مرور زمان دچار پوسیدگی شده و شکل ظاهری آن دفرمه (deformed) می گردد. به همین جهت بسکمک از افراد برای استفاده از چوب خام در منازل خود دچار تردید هستند. راه چاره این مشکل استفاده از چوب ترمو می باشد. ترموود در واقع چوب فرآوری شده ای است که با مکانیزم پیشرفته، حرارت دیده و ماندگاری و استحکام آن نسبت به چوب طبیعی افزایش یافته است. این نوع چوب از جهت ظاهری، تفاوت چندانی با چوب معمولی ندارد و حس و حال چوب طبیعی را برای شما به ارمغان می آورد. به همین دلیل در ساختمان سازی به ویژه طراحی نما و دکوراسیون داخلی کاربرد فراوانی دارد. اگر تمایل دارید با این چوب مقاوم بیشتر آشنا شوید و از ویژگی ها، مزایا و معایب آن آگاهی پیدا کنید، در ادامه همراه ما باشید.

مزایای استفاده از ترموود

چوب ترمو به علت مزایای زیادی که دارد، بسیار مورد استقبال مردم و طراحان داخلی قرار گرفته است. چرا که با پیشرفت جامعه کنونی و توسعه شهرنشینی، انس با طبیعت می تواند یکی از راه های ایجاد آرامش و رهایی از شلوغی ها باشد. ترموود به علت ظاهر زیبا و طبیعی اش حس دلنشین طبیعت را به محیط زندگی انتقال داده و فضایی آرام و دلپذیر را خلق می کند.

در حالت کلی مزایای ترموود را می توان به صورت زیر خلاصه نمود:

  • نصب سریع و آسان
  • نگهداری و شست و شوی آسان
  • امکان جابجایی و انتقال به مکان دیگر
  • وزن سبک تر نسبت به چوب معمولی
  • عایق صدا به علت نگهداری هوا در منافذ
  • امکان برش در مدل های دلخواه و منحنی
  • دوام در برابر ساییدگی و آسیب های محیطی
  • مقاوم در برابر رطوبت، پوسیدگی و نفوذ حشرات
  • مقاومت بالا در مقابل آب، آتش، سرما و طوفان (نسبت به چوب خام)
  • انعطاف پذیری و مقاومت بیشتر در برابر فشار های بیرونی مثل زلزله
  • مقاوم در برابر تغییر ابعاد و دفرمه شدن شکل ظاهری (تاب برداشتن)
  • طراحی اکولوژیک (Ecological design) به علت تجزیه پذیر بودن و عدم آسیب به محیط زیست در زمان تخریب

معایب استفاده از ترموود

علی رغم مزایا و ویژگی های مثبتی که ترموود دارد، دارای معایبی نیز می باشد که این معایب طبیعتا نمی توانند فواید و محاسن زیاد چوب ترمو را زیر سوال ببرند. در ادامه معایب ترموود، به طور خلاصه بیان شده است:

  • قیمت نسبتا زیاد
  • قطع تعداد زیادی درخت برای تولید این محصول و آسیب به محیط زیست
  • آسیب پذیر بودن در برابر اشعه فرابنفش خورشید به علت عدم مقاومت مکانیکی (لازم به ذکر است که این ایراد را می توان از طریق رنگ کردن چوب ترمو برطرف نمود.)

انواع ترموود و ویژگی های آن

چوب های ترموود را به 3 روش مختلف می توان تقسیم بندی نمود:

بر اساس نوع چوب

چوب های ترموود با توجه به نوع چوبی که از آن ساخته می شوند، به دو گروه زیر تقسیم می شوند.

  • ترموود با چوب نرم (Soft Wood):

به چوب درختان سوزنی برگ که در تمام طول سال سبز هستند، چوب نرم یا نرم چوب می گویند. 80 درصد از الوارهای تولید شده در دنیا، از درختان نرم چوب به دست می آیند. چرا که این درختان به علت کوتاه بودن تابستان فقط فرصت دارند، مستقیم و به سمت آفتاب رشد کنند. در نتیجه چوبشان به علت صاف بودن و رشد عمودی، برای تولید الوار مناسب می باشد.

یکی از انواع ترموود نیز از چوب درختان سوزنی برگ مانند سرو، صنوبر و کاج تولید می گردد که بهترین نوع آن درختان کاج در فنلاند است. به علت فراوانی و رشد سریع تر درختان کاج نسبت به دیگر درختان، محصولات تولید شده از چوب این درخت، قیمت مناسب و مناسب تری دارند. شاید فکر کنید که نرم چوب ترموود کمی ضعیف و شکننده است، اما اینگونه نیست. نرم چوب های ترموود به علت داشتن چگالی (Density) کمتر سبک تر بوده و دارای زیبایی خاصی می باشند. از این رو بیشتر، در نما مورد استفاده قرار می گیرد.

  • ترموود با چوب سخت (Hard Wood):

به چوب درختان پهن برگ، چوب سخت یا سخت چوب می گویند. رشد این درختان در بهار شروع شده و به مرور زمان نزدیک پاییز رو به افول می گذارد. بافت چوب این نوع درختان تنها در زمانی که درختان برگ دارند، رشد می کنند. نام این چوب به علت نوع بافت آن است و این نام علت بر سخت بودن تمام انواع آن نیست.

در ساخت یکی از انواع ترموود از چوب درختان پهن برگ مانند گردو، بلوط و افرا استفاده می گردد. ترموود با چوب سخت دارای چگالی و وزن بیشتری نسبت به نوع نرم آن می باشد و از آن بیشتر در کف سازی مکان هایی که دارای تردد زیاد می باشند، استفاده می گردد. تنوع رنگ، بافت و الگو چوب در چوب های سخت بیشتر می باشد. محصولات ترموودی که از چوب های سخت تولید می شوند با توجه به گران بودن این نوع چوب، دارای قیمت تمام شده بیشتری می باشند. بر خلاف تصور عموم، کار کردن با چوب سخت به مراتب راحت تر و ساده تر است و نجار قدرت مانور بیشتری را در هنگام کار با این نوع چوب دارد.

بر اساس روش تولید

  • ترمو-اس (Thermo-S):

در این تقسیم بندی حرف S به کلمه Stability اشاره دارد که به معنای پایداری و ثبات است و در تولید آن ثبات و پایداری به عنوان مشخصه اصلی در نظر گرفته می گردد. همانگونه که از نام این نوع از چوب های ترموود پیداست، این چوب ها مقاومت و پایداری مناسبی را در برابر شرایط محیطی مختلف از خود نشان می دهند. به منظور ساخت این نوع از چوب ترموود، چوب ها را تا دمای 180 درجه سانتی گراد حرارت می دهند تا آب میان بافتی چوب خشک گردد و مقاومت چوب افزایش یابد. ترموودی که طی این روش از چوب درختان سوزنی برگ تولید می گردد، در قسمت های داخلی ساختمان از جمله اتصالات در محیط خشک، در و پنجره، مبلمان داخلی و سونا کاربرد دارد. از چوب درختان پهن برگ، برای اتصالات در هر نوع شرایط آب و هوایی مانند کف پوش ها و مبلمان فضای شهری استفاده می گردد. چوب های ترمو-اس بسته به مقدار رطوب محیطی که در آن قرار دارند، دچار 6 تا 8 درصد تغییر ابعاد یا تورم می شوند.

  • ترمو-دی (Thermo-D):

حرف D مخفف کلمه Durability بوده که به معنی دوام است و این نام به دوام طبیعی خوبی که این چوب دارد، اشاره می کند. از این رو در تولید ترمو دی، دوام به عنوان مشخصه اصلی در نظر گرفته می گردد. برای تولید این نوع از ترموود، چوب را تا دمای 220 درجه سانتی گراد حرارت می دهند که این فرآیند سبب افزایش استحکام چوب در برابر عوامل محیطی می گردد. مقدار تغییر ابعاد و تورم چوب در اثر رطوب حدود 5 تا 6 درصد می باشد. به علت مقاومت بسیار خوبی که از خود در برابر شرایط طبیعی نشان می دهد، از آن در مکان های خارجی مانند مبلمان شهری، طراحی دیوار چوبی، تابلو چوبی مغازه و همچنین در سونا، سرویس بهداشتی و غیره استفاده می گردد.

بر اساس ابعاد و پروفیل

پروفیل های چوب ترموود در دو نوع شیاردار و بدون شیار با طول های 3 یا 6 متر در ابعاد و طرح های گوناگون تولید و در بازار وجود دارند.

روش های نصب و اجرای ترموود

نصب ترموود به دو صورت امکان پذیر است:

زیرسازی سیمانی

در این روش برای تزار بودن سطح کار، زیرسازی سیمانی به ضخامت حداقل 3 سانتی متر اجرا می گردد. پس از خشک شدن سطح سیمان کاری شده نوبت به نصب چوب زیرسازی از طریق پیچ و رو ل پلاک می رسد. در مرحله نهایی، ترموود بر روی چوب زیرسازی نصب می گردد. در زیرسازی سیمانی مهم ترین نکته ای که باید مدنظر قرار گیرد، دقت در تراز بودن سطح سیمان کاری شده می باشد. از مزایای این روش می توان به عدم بیرون زدگی زیاد سطح نهایی و صرفه جویی در هزینه زیرسازی اشاره نمود.

زیرسازی فلزی

روش دیگری که در زیرسازی ترموود رایج می باشد، شاسی کشی یا همان زیرسازی با قوطی فلزی است. در این روش برای اجرای زیرسازی از قوطی های 30 در 30 یا 40 در 40 که سطح خارجی آن ها به ماده ضد زنگ آغشته شده است، استفاده می گردد. فاصله قوطی های افقی زیرسازی با یکدیگر حداکثر 50 سانتی متر می باشد. برای استحکام بیشتر و جلوگیری از تغییر حالت قوطی ها، آهن هایی با فاصله 100 سانتی متری از هم به صورت عمودی به قوطی ها متصل می شوند. در آخر یک شبکه فلزی 50 در 100 بر روی نما ایجاد خواهد شد. این نکته را به خاطر بسپارید که اگر در پی زیرسازی مقاوم تری هستید، بهتر است از شبکه فلزی 50 در 50 استفاده نمایید. به منظور جلوگیری از اتصال مستقیم چوب ترمو به سطح فلزی، پس از اتمام شاسی کشی فلزی، چوب های زیرسازی نصب می شوند. به علت تفاوت در ضریب انبساط چوب و فلز، باید به این نکته توجه نمود که از هر چوبی نمی توان به عنوان چوب زیرسازی استفاده کرد. چوب اشباع شده مناسب ترین چوب برای زیرسازی می باشد. جنس چوب اشباع معمولا از چوب روس بوده و در فرآیند ساخت آن از ماده ای اشباع استفاده می گردد.

نکته: برای نصب ترموود باید نکات لازم را به دقت رعایت نمود. یکی از نکات مهم در اجرای ترموود، زمان اجراست. باتوجه به اینکه چوب ترمو سطحی آسیب پذیر دارد و ممکن در برخورد با اشیا تیز و یا در سایر مراحل ساخت، صدمه ببیند، لذا باید این متریال را در مراحل نهایی، نصب و اجرا نمود. در اجرای ترکیبی ترموود با دیگر متریال ها، به یاد داشته باشید که اجرای چوب ترمو شامل دو مرحله شاسی کشی فلزی و نصب ترموود، است، از این رو ضروری است ابتدا با شاسی کشی فلزی کار زیرسازی آن را به پایان رسانده و سپس متریال دیگر را اجرا کنید و در نهایت ترمودد را بر روی زیرسازی اجرا شده، نصب کنید.

ابعاد و ضخامت چوب ترموود

چوب های ترمو دارای ابعاد و سایز استاندارد و مشخصی هستند که این استانداردها شامل ضخامت، پهنا و عرض می باشند. براساس این استانداردها، چوب های ترموود به 4 مقطع رایج دسته بندی می شوند.

1- SHP: چوب ترمو با مقطع SHP که به آن چهارتراش نیز گفته می گردد، دارای ابعاد مشخصی به میلی متر می باشند که عبارتند از: 19*92، 16*92، 26*92، 19*117، 42*42، 266*116.

از کاربردهای ترموود با مقطع SHP، می توان به استفاده در کف، پله، سونا و نما اشاره نمود. باید توجه نمود که ضخامت های کمتر از 15 میلی متر به علت عدم توانایی در تحمل تنش های سازه ای در کف و نما استفاده نمی شوند.

2- UTS: چوب ترمو UTS دارای مقطعی به شکل فاق و زبانه می باشد. از این رو به علت ایجاد آب بندی مناسب بیشتر در نمای خارجی استفاده می گردد. یکی از عیب های بزرگی که برای چوب ترمو با مقطع UTS می توان ذکر نمود این نکته می باشد که در صورت آسیب دیدن یکی از قطعه ها، به علت فرم فاق و زبانه ای این مقطع بایستی تمام قطعات بالادست باز گردند که این کار موجب صرف وقت و هزینه زیادی می گردد.

3- UTV: چوب ترمو UTV دارای ساختاری همانند مقطع UTS است، با این تفاوت که شیار آن به شکل مورب می باشد. ابعاد و ضخامت های این مقطع 16 تا 20 میلی متر می باشد. از چوب ترموود با مقطع UTV بیشتر در نما و دکوراسیون داخل ساختمان استفاده می گردد.

4- DECK: چوب ترمو با مقطع DECK دارای ساختاری به فرم 4 تراش و شبیه به مقطع SHP می باشد، با این تفاوت که شیارهایی به صورت موازی برروی سطع آن تعبیه شده است. کاربرد اصلی ترمو DECK استفاده در کف می باشد و شیارهای موجود در سطح آن از لیز خوردن افراد در هنگام عبور مرور جلوگیری می کند. ضخامت چوب ترمو DECK به علت استفاده در کف بایستی بیشتر از چوب های مورد استفاده در نمای ساختمان باشد. ابعاد رایج چوب های ترمو DECK عبارتند از: 92*42، 140*42، 26*12، 90*20، 21*130.

رنگ ترموود

ترموود به علت عدم مقاومت در برابر اشعه فرابنفش خورشید، در هنگام تولید، طی مراحلی از طریق رنگ آمیزی مقاوم می گردد. لذا ترموودی که طبق استاندارد و مطابق با قوانین، تولید شده باشد، نیازی به رنگ و سایر پوشش ها به منظور افزایش دوام نخواهد داشت. با این حال، بسته به سلیقه و طرح مدنظر شما، می توان از رنگ های استاندارد برای رنگ آمیزی آن استفاده نمود. لازم به ذکر است که استفاده از پوشش های استاندارد، سبب جلوه بیشتر ترموود خواهد شد.

این نکته را نیز به یاد داشته باشید که قبل از شروع فرآیند رنگ آمیزی، دستورالعمل شرکت سازنده را مطالعه نمایید. در انتخاب نوع رنگ چوب ترمو، علاوه بر در نظر گرفتن دستور کار شرکت سازنده، به استانداردهای محیط زندگی خود نیز دقت کنید.

کاربرد چوب ترمو در فضاهای خارجی

چوب ترمو به عنوان یکی از مصالح نوین و مدرن، موجب تحولی اساسی در معماری شده و به جلوه بصری ساختمان ها روح بخشیده است. از این رو ترموود بسیار مورد استقبال عموم مردم، سازندگان و طراحان قرار گرفته و کاربردهای متعددی دارد. این چوب باتوجه به دوام و مقاومت بالا، برای بسکمک از فضاهای داخلی و خارجی ساختمان قابل استفاده می باشد.

چوب ترمو در طراحی نمای ساختمان

متریال ترموود در طراحی نمای ویلایی و آپارتمانی به ویژه نمای شیشه ای مدرن و بازسازی شده، همچنین ساخت خانه درختی پرکاربرد بوده و طرفداران بسکمک دارد. تلفیق چوب با سایر متریال ها، نمای منحصر به فردی را برای ظاهر ساختمان به ارمغان می آورد و زیبایی ساختمان را دوچندان می کند. با این حال ضروری است به یاد داشته باشید که در ترکیب این چوب با دیگر متریال ها، ایجاد هماهنگی بصری از نکات مهم و ضروری است.

ترموود در محوطه سازی و پارک

همانطور که تا به اینجا به آن اشاره شد، با توجه به مزایا و ویژگی های این متریال، می توان از این چوب در طراحی محوطه و فضای باز به عنوان کفپوش محوطه استفاده نمود. به کار بردن چوب ترمو در فضای باز و باغ و باغچه حس طبیعی محیط را حفظ کرده و زیبایی آن را نیز دوچندان می کند. استفاده از چوب ترمو در طراحی باغ رستوران ها، فضای خارجی بیمارستان ها، فرودگاه ها، خیابان ها و پارک ها و طراحی هتل ها می تواند نمای مدرن و جذابی را برای آن محیط به ارمغان آورد. در ضمنً اگر می خواهید به جلوه بصری ترموود بیفزایید، می توانید آن را با متریال های دیگر ترکیب کرده و نمای منحصربه فردی برای محوطه باز خود طراحی نمایید.

ترموود در آلاچیق و پرگولا

استفاده از ترموود در ساخت پرگولا و آلاچیق علاوه بر ایجاد نمایی زیبا، بسیار کاربردی و بی دردسر است. چرا که نگهداری چندانی نیاز ندارد و فقط کافی است هر 5 سال یکبار مجددا رنگ آمیزی گردد تا به درخشندگی روز اول برسد. ترموود به علت مقاومت در برابر رطوبت به عنوان یک متریال کاربردی طراحی محوطه ساختمان محسوب می گردد. شما می توانید از ترموود برای طراحی آلاچیق کنار استخر استفاده کنید.

چوب ترمو در پله و نرده

قابلیت شست وشو و استحکام بالای ترموود باعث شده که این چوب، یکی از بهترین متریال ها برای طراحی پله و نرده پله محسوب گردد.

ترموود در روف گاردن

هدف اصلی ساخت روف گاردن انس با طبیعت است که در زندگی شهری امروزی کمتر به چشم می خورد. لذا در طراحی روف گاردن، استفاده از متریالی که بتواند حس بازگشت به طبیعت را القا کند، اهمیت بیشتری پیدا کرده است که ترموود می تواند از بهترین گزینه ها برای ایجاد حس طبیعی در محیط باشد.

چوب ترمو در تراس و بالکن

انتخاب متریال مقاوم در برابر آب و نور خورشید برای طراحی بالکن و تراس گاردن از اهمیت بالایی برخوردار است، لذا چوب ترموود به علت دارا بودن این ویژگی ها، گزینه مناسبی می باشد. ترموود چوب مناسبی برای طراحی لوورهای چوبی تراس و نرده بالکن محسوب می گردد. لوور های چوبی ترمو برای پوشاندن دید تراس و بالکن استفاده می شوند.

کاربرد چوب ترمو در دکوراسیون داخلی

یکی دیگر از کاربردهای اصلی ترموود، استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی می باشد. ظاهر زیبا و مقاومت بالای چوب ترمو، سبب شده که در بسکمک از بخش های طراحی داخلی از جمله موارد زیر مورد استفاده قرار گیرد:

  • کفپوش
  • میز و مبلمان
  • فلاورباکس و گلدان
  • شلف
  • پارتیشن
  • کابینت
  • کفپوش آشپزخانه

کاربرد چوب ترمو در کفپوش

کفپوش های ترموود دارای ظاهری زیبا، دوام و عمر طولانی می باشند. از این رو برای پوشش کف بخش های مختلف، مناسب است. از دیگر ویژگی های کفپوش ترموود می توان به قابل شست وشو بودن آن اشاره نمود که این مشخصه آن را به یکی از مصالح پرکاربرد در کف تبدیل کرده است.

ترموود در دیوارپوش و قرنیز

اگر در پی ایجاد محیطی طبیعی و زیبا هستید، استفاده از چوب ترمو در دیوارپوش و قرنیز، می تواند این فضا را برای شما خلق کند.

چوب ترمو در استخر و سونا

طراحی استخر و سونا با استفاده از متریال های مختلفی انجام می گردد که چوب ترموود به علت انتقال حرارت بسیار کم، مقاومت بالا در برابر آب و ایجاد فضای سنتی یکی از مناسب ترین گزینه ها در طراحی و اجرای سونا و استخر محسوب می گردد.

ترموود در درب و پنجره

طبیعی بودن و جذابیت نمای چوبی، باعث شده تا استفاده از این چوب در درب و پنجره برای طراحان و معماران محبوب گردد.

ترموود در ساخت تابلو فروشگاه

استفاده از چوب ترموود در تابلوی مغازه، می تواند تلفیق نمای مدرن و کلاسیک را به خوبی ایجاد کرده و زیبایی خاصی را در مکان تجاری شما به وجود آورد.

سخن پایانی

با توجه به موارد ذکر شده در این مقاله، می توان به این نتیجه رسید که ترموود، چوبی مقاوم و بادوام است. بنابراین به راحتی در فضاهای مختلف قابل اجرا بوده و حس طبیعی چوب را برای آن محیط به ارمغان می آورد. از این رو اگر از طرفداران ظاهر و نمای چوبی برای بخش های مختلف ساختمان هستید، پیشنهاد می کنیم این گزینه را در اولویت قرار دهید. در ضمنً توجه داشته باشید که قبل از اجرایی کردن ایده های خود حتما با یک متخصص و طراح مشورت کرده تا بهترین نتیجه ممکن حاصل گردد.



به "آشنایی با چوب ترموود (Thermowood) و کاربردهای آن" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با چوب ترموود (Thermowood) و کاربردهای آن" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با چوب ترموود (Thermowood) و کاربردهای آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252