استفاده از آکواریوم در دکوراسیون

یکی از المان هایی که میتواند یک طراحی را خاص کند استفاده از آکواریوم است در ادامه از مزایای آن خواهیم گفت.

استفاده از آکواریوم در دکوراسیون

به گزارش گروه ساختمانی آبان، آکواریوم در منزل به منظور دل انگیز کردن فضا یاری می نماید. این روزها بسیار بیشتر از گذشته به این دکوری خاص و منحصربه فرد توجه می گردد.. شما به راحتی می توانید در هتل ها، رستوران ها، مراکز دولتی و خصوصی یک دکوراسیون خاص را مشاهده کنید. این امر نشان از مهم بودن این پارامتر در دکوراسیون داخلی منزل شما دارد.

مزایای استفاده از آکواریوم:

درکاهش سطح استرس و اضطراب موثر است به بیمارانی که دچار مشکلاتی همانند استرس زیاد، ضربان نامنظم قلب، فشار خون بالا و بی خوابی هستند یاری شایانی کند.وجود آن تاثیر بسیار مثبتی بر روی بچه ها داشته و در کاهش بیش فعالی در آنها موثر است.

از دیگر مزایای آن می توان ازکاهش درد نام برده تاثیر تماشای یک آکواریوم دریایی در کاهش درد به مراتب از بعضی داروهای شیمیایی رایج بیشتر است.افزایش میزان اشتها و کاهش ناهنجاری های رفتاری مثل پرخاشگری در بیماران روانی و افراد مسن با مشکل فراموشی موثر است و سطح داروی مصرفی لازم برای آنها را کاهش می دهد.

فواید درمانی استفاده از آکواریوم:

  1. تماشای ماهیان استرس را کاهش می دهد و بدنبال آن می تواند باعث کاهش فشارخون نیز گردد.
  2. ثابت شده است که تماشای فیلم حرکت ماهی ها در آکواریوم یا طبیعت می تواند تاثیرات مفیدی بر روان و جسم انسان داشته باشد.
  3. امروزه مطب پزشکان یا دندانپزشکان و یا اتاق های انتظار یکی از مطلوب ترین فضاها برای نگهداری مناسب می باشد.
  4. برای بیماری هایی مانند آلزایمر نیز بسیار تاثیرگذار بوده است. پس از نصب آن در فضای نشیمن محل نگهداری این سالمندان، آن ها اشتهای بیشتری به غذا نشان داده اند و حتی احتیاج کمتری به دارو داشته و رفتارهای تهاجمی کمتری از خود نشان داده اند.

انواع آکواریوم:

به طور کل از نظر نوع آب به دو نوع آب شور و آکواریوم های آب شیرین تقسیم بندی می شوند.اصولاً تنوع ماهی ها و حیوانات آب شور به مراتب بیشتر از آب شیرین هست.لذا غالباً زیبایی آکواریوم های آب شور به مراتب بیشتر از آب شیرین می باشد.امّا باید توجه نمود که آب شور دارای معایبی نیز می باشند که عبارت اند از:

  1. هزینه های نگهداری آب شور به مراتب بیشتر از آب شیرین می باشد.
  2. معمولاً برای نگهداری از حیوانات آب شور،افراد باید تجربه کافی داشته باشند. باید همیشه توجه کنید که قبل از استفاده در دکوراسیون داخلی باید درباره ماهی ها و سایر موجودات آبزی که قصد نگه داری از آنها را دارید اطلاعات کافی را از راه های گوناگون کسب نمایید.

میزان و شکل آکواریوم:

امروزه آکواریوم ها در میزان ها و اشکال گوناگون موجود می باشند.به همین علت ضروری است شما قبل از خرید محل مناسب قرار دادن آن را در نظر بگیرید.به یاد داشته باشید شما می توانید در تمام بخش های خانه بهره ببرید به عنوان مثال:

  1. لابی ساختمان ها
  2. اتاق نشیمن
  3. آشپزخانه
  4. اتاق خواب و سایر بخش های ساختمان

وزن آکواریوم:

به طور تقریبی آکواریومی با حجم آبی 60 لیتر، وزنی معادل 45 کیلوگرم خواهد داشت. این مخزن باید در جای مناسب و روی پایه مستحکمی قرار بگیرد.باید در مکانی قرار دهید که نورمستقیم خورشید به آن نتابد. به این موارد سختی های جابه جایی آن در صورت احتیاج، دسترسی پذیری برای تعویض آب، نظافت آن و فاصله مناسب از سیستم های سرمایشی و گرمایشی یا مناطقی که ممکن است بر روی شرایط آب اثر بگذارند، مانند آشپزخانه، را نیز اضافه کنید.

انواع آکواریوم خانگی:

1. مبلی:

اگر بچه­ های بازیگوش و کم سن و سال ندارید، یکی از برترین گزینه ها برای تبدیل شدن به یک محیط دلپذیر، میز جلوی مبلمانتان است. شما می­توانید ابعاد مورد نظرتان را به مبل ساز بدهید تا متناسب با فضای برایتان آکواریوم تزئینی بی نظیری بسازد. از میز جلوی مبل می توانید به عنوان یک فضای جمع و جور و چشم نواز بهره ببرید، هر چند که احتیاج به مراقبت زیاد و نگهداری مخصوصی دارد.

2. دیواری:

دیوارهای جدا کننده یا پارتیشن ها قسمتی از منزل است که تقریبا در هر خانه ای یکی از آن ها ممکن است وجود داشته باشند. این جداره های نیمه باز می توانند به سادگی جای خود را به یک مخزن آکواریوم دوست داشتنی بدهند. کافی است آن را به یک متخصص بسپارید و بخواهید درون دیوار جدا کننده منزل شما، دریچه ای به دنیای موجودات آبزی بسازد.

3. داخل آشپزخانه:

کانتر آشپزخانه شما یکی دیگر از آن محل ­هایی است که می تواند به خوبی جای خود را به آکواریوم بدهد. اگر با کمبود کابینت روبرو نیستید، می توانید هر میزان از حجم کانتر خود را تبدیل به یک آکواریوم دیدنی کنید. اگر هم با این کمبود روبرو هستید نگران نباشید. حتی اگر یک مخزن مستطیلی کوچک بر روی کانتر شما را راضی نمی نماید، یک بخش کوچک درون کانتر هم برای شما کارساز خواهد بود.

4. کتابخانه ای:

یکی از عناصر خانه که با همه چیز به خوبی ترکیب می­گردد کتابخانه است. کاربرد تازه برای کتابخانه که همان ترکیب کتابخانه با آکواریوم خانگی می باشد. به راحتی می توانید بخشی از کتابخانه را به آکواریوم اختصاص دهید. برای داشتن آکواریوم کتابخانه­ ای احتیاجی نیست فضای زیادی از کتابخانه یا حتی خانه را اشغال کنید، تبدیل یک بخش کوچک از طبقات کتابخانه به آکواریوم هم اثر خود را بر فضای خانه شما خواهد گذاشت.

5. گلدانی:

یک ترکیب هوشمندانه و زیبا از دو عنصر طبیعت، یعنی آب و خاک، باعث طراحی آکواریوم شاخص و متفاوتی شده است که می تواند به خوبی در خانه شما چشم نوازی کند. این آکواریوم که در قسمت مرکزی خود یک گلدان را شامل می گردد، هم نشینی گیاه و موجودات آبزی را به طور فوق العاده ای به تصویر کشیده است. محیط پیرامونی این گلدان حاوی قسمتی برای نگهداری ماهی تزئینی است و ترکیب زیبایی از دو عنصر مذکور ایجاد می نماید. با داشتن این آکواریوم کوچک می توانید به صورت همزمان از گیاه و ماهی های خود نگهداری کنید و به تماشای آن ها بنشینید.



به "استفاده از آکواریوم در دکوراسیون" امتیاز دهید

3 کاربر به "استفاده از آکواریوم در دکوراسیون" امتیاز داده اند | 2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از آکواریوم در دکوراسیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252