اصول ساخت روف گاردن

روف گاردن محلی زیبا برای کسب آرامش است. در این مقاله شما را با نحوه ساخت روف گاردن و نیازمندی های آن آشنا خواهیم کرد.

اصول ساخت روف گاردن

به گزارش گروه ساختمانی آبان، نحوه ساخت روف گاردن

برای این که یک روف گاردن زیبا و کارآ داشته باشید، کار ساخت آن را به کارشناسان حرفه ای که می توانند با استفاده از نقشه برداری و محاسبات دقیق و انتخاب مواد مناسب یک فضای سبز زیبا خلق کنند، بسپارید.

خاک مناسب ایجاد روف گاردن

استفاده از خاک مناسب یکی از مهمترین مسائلی است که باید از اول راه ساخت روف گاردن به آن توجه کنید. آماده سازی خاک روف گاردن باید توسط کارشناسان خاک انجام گیرد. خاکی که در روف گاردن جدا از مواد معدنی مورد نیاز رشد گیاه ها باید دارای دو ویژگی جذب بالای آب و وزن کم را داشته باشد. عدم رعایت این دو نکته می تواند خسارات مالی و یا حتی جانی داشته باشد.

همانطور که می دانید با کود دهی درست و به موقع خاک می توان تمام مواد معدنی مورد نیاز گیاهان را برطرف کرد. کار تعویص خاک روف گاردن کاری سخت است اما باید نیاز غذایی گیاهان موجود در روف گاردن برطرف شود. خاک مخصوص روف گاردن باید حاوی مواد غذایی باشد که در طول زمان نه تنها دانه بندی گیاهان را بهبود داده، بلکه نیاز آنها به مواد غذایی را برطرف نماید.

مقوله وزن در روف گاردن

به طور تقریبی می توان گفت که در هر متر مربع 50 کیلوگرم برف ممکن است بر روی پشت بام انباشته گردد. با کمک این تخمین می توان وزن اضافی ناشی از ساخت روف گاردن بر روی پشت بام را اندازه گیری کرد. نکته مهمی که باید به آن توجه نمایید، تقسیم بندی وزن المان ها و تجهیزاتی می باشد که در روف گاردن وجود دارند، زیرا آنچه مهندسان برای برف محاسبه می کنند، به صورت یکنواخت بر روی کل بام است، اما ممکن است در بعضی از نقاط روف گاردن، بار به صورت متمرکز اعمال شود. بنابراین تقسیم بندی وزن در تمام نقاط به صورت یکنواخت اهمیت بالایی دارد.

اهمیت زهکشی در روف گاردن

زهکشی موجب حفظ سلامت ریشه گیاهان و هدایت آب مازاد به لوله های خروجی می گردد. در صورتی که لوله های جداگانه برای دفع آب مازاد نصب نشده باشد، می توان از لوله های آب باران استفاده کرد. با استفاده از مصالح خاص و فنون مختلف، زهکشی متمرکز را به صورت گسترده انجام داد و این عملیات با استفاده از لایه های مخصوص زهکش روف گاردن امکان پذیر خواهد بود.

فیلترینگ در روف گاردن

اما فیلترینگ روف گاردن چیست? عملیاتی که در آن از انتقال املاح خاک به لایه های پایین تر جلوگیری می گردد. انجام فیلترینگ از طریق لایه ای از الیاف صورت می گیرد. در صورتی که عملیات فیلتریک در روف گاردن انجام نشود، بافت خاک تغییر کرده و مسیر های زهکشی روف گاردن، انسداد پیدا می کند.



به "اصول ساخت روف گاردن" امتیاز دهید

1 کاربر به "اصول ساخت روف گاردن" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصول ساخت روف گاردن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252