چطور تعداد کاشی مورد نیاز را حساب کنیم؟

اگر تعداد کاشی های مورد نیاز در هنگام بازسازی را میخواهید بدانید میتوانید از تکنیک زیر استفاده کنید.

چطور تعداد کاشی مورد نیاز را حساب کنیم؟

به گزارش گروه ساختمانی آبان، محاسبه میزان کاشی مورد نیاز اولین قدم بازسازی ساختمان است. این حساب و کتاب اولیه به شما کمک می کند تخمین بزنید چقدر بودجه لازم دارید و چگونه با بودجه موجود بهترین خرید مواد اولیه را داشته باشید. بسیار خوب بیایید شروع کنیم!

نحوه محاسبه تعداد کاشی مورد نیاز در کف و دیوار هنگام بازسازی ساختمان

محاسبه تعداد کاشی مورد نیاز برای بسکمک از افرادی که حرفه آن ها کاشی کاری نیست و تجربه زیادی در این حوزه ندارند مشکل است و آن ها را هنگام شروع پروژه های بازسازی تخصصی ساختمان، کاشی کاری سر در گم می کند. اما با استفاده از این روش ساده تنها به کمک یک متر و قلم و کاغذ می توانید محاسبه کنید چند کاشی نیاز دارید و چند کارتون کاشی و سرامیک باید بخرید.

گام اول

هر قسمت از دیوار یا کف را که نیاز به کاشی کاری دارد روی کاغذ بکشید. البته نیاز نیست شکلی که می کشید دقیق باشد و نسبت طول و عرض سطح در آن رعایت شده باشد. اگر قرار است سه دیوار در آشپزخانه را بازسازی کرده و کاشی کاری کنید هر سه بخش را جداگانه روی کاغذ بکشید.

طول و عرض هر بخش را دقیق میزان بگیرید و با ضرب کردن طول در عرض مساحت هر بخش را بدست آورید. اگر قصد دارید تا سقف را کاشی کاری کنید ارتفاع تا سقف را متر کنید وگرنه ارتفاع مورد نظرتان را در عرض ضرب کنید. برای مثال اگر دیواری با عرض 1.5 متر و ارتفاع 2 متر داشته باشید مساحت دیوار برابر با 3 متر مربع است. (3=1.5*2) حال اگر فقط بخواهید یک متر از کف کاشی کنید باید مساحت را 2 در نظر بگیرید. (2=1*2)

برای قسمت های گرد مانند کف دایره تی شکل در لابی ساختمان، شعاع را (نیمی از قطر) به توان دو برسانید (در خودش ضرب کنید) و حاصل را در 14/3 ضرب کنید. مثلا فرض کنید فضایی دایره ای شکل به قطر 6 متر در یک زمین بازی داریم که می خواهیم آن را سنگفرش کنیم. مساحت سطح اینطور محاسبه می شود: (26/28=14/3 *3*3)

برای نواحی با شکل نامنظم L شکل، سطح را به دو قسمت مستطیل شکل تقسیم کنید و مساحت هر کدام را جداگانه حساب کنید و با هم جمع بزنید. مثلاً اگر کف راهرو از دو مستطیل عمود بر هم با طول و عرض(5 و 3) و (6 و 3) متر تشکیل شده باشد مساحت کل برابر با 15 به اضافه 18 متر مربع است.

گام دوم

طول و عرض کاشی مورد نظرتان را میزان بگیرید و در هم ضرب کنید تا مساحت هر کاشی بدست بیاید.

گام سوم

جمع مساحت تمام سطوحی که روی کاغذ کشیده اید را به مساحت کاشی تقسیم کنید تا تعداد کاشی ها بدست بیاید.

نکته مهم این است که در آخر کار عدد بدست آمده را در 1/1 ضرب کنید. با این کار 10٪ کاشی اضافی برای اطمینان از مشکلاتی مثل شکستگی و خرابی کاشی لحاظ کرده اید. از این 10٪ اضافی حتماً چند کاشی را در انباری نگه دارید تا در صورت آسیب احتمالی و ترک خوردن کاشی ها به دردسر نیوفتید. چون به احتمال زیاد کاشی و سرامیک شما بعد از مدتی دیگر تولید نمی شود و اگر قصد تعمیر داشته باشید باید نمونه مشابه آن را بخرید و خودش را پیدا نخواهید کرد.

محاسبه میزان قرنیز مورد نیاز

برای محاسبه قرنیز دیگر با مساحت کاری نداریم و باید محیط را حساب کنیم. برای این کار دور تا دور فضا را با متر میزان بگیرید و با هم جمع بزنید.

اگر پرسشی در مورد محاسبه تعداد کاشی مورد نیاز دارید به راحتی در بخش نظرات از ما بپرسید و پاسخ خود را دریافت کنید.



به "چطور تعداد کاشی مورد نیاز را حساب کنیم؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "چطور تعداد کاشی مورد نیاز را حساب کنیم؟" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور تعداد کاشی مورد نیاز را حساب کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252