چطور نور مخفی کابینت را اجرا کنیم؟

یکی از تکنیکهایی که بر زیبایی کابینت آشپزخانه خواهد افزود نور مخفی کابینت آشپزخانه است که در ادامه در مورد آن بیشتر برایتان خواهیم گفت.

چطور نور مخفی کابینت را اجرا کنیم؟

به گزارش گروه ساختمانی آبان، با نحوه اجرای نور مخفی کابینت آشپزخانه همراه ما باشید.

محل مناسب برای اجرای نور مخفی کابینت آشپزخانه کجاست؟

زیرِ کابینت ها

اگر آشپزخانه شما یک ردیف کابینت دیواری دارد، پیشنهاد ما این است که چراغ های LED را در امتداد پایینی آن ها یا در کنار کنسول آشپزخانه بچسبانید. رنگ نور را متناسب با طبق سبک دکوراسیون آشپزخانه و سلیقه خود انتخاب کنید. آشپزخانه شما به قدری شیک و متفاوت خواهد شد که فکرش را هم نمی توانید بکنید.

بالای کابینت ها

اگر کابینت شما به سقف متصل است، یک نوار LED در محل اتصال نصب کنید. چون با تنظیم رنگ چراغ ها، فضای آشپزخانه کاملاً متفاوت می گردد. پیشنهاد می کنیم در بازسازی کابینت آشپزخانه سعی کنید رنگ نور را طوری انتخاب کنید که با فضای نشیمن هارمونی داشته باشد.

نور مخفی برای کابینت های ردیف پایین

علاوه بر کابینت های دیواری، می توانید از چراغ های LED برای زیباسازی کابینت های کف نیز بهره ببرید. در برخی ریسه ها می توانید پس از نصب همه نوارها، رنگ مورد علاقه خود یا جلوه های ویژه نور را انتخاب کنید. در خاتمه کار شما آشپزخانه ای کاملاً تازه، رمانتیک و شیک خواهید داشت. به همین علت بسیاری از افراد بعد از بازسازی خانه و بازسازی کابینت از نور مخفی استفاده می نمایند.

معیارهای انتخاب نوار LED برای کابینت آشپزخانه

در ادامه چند نکته مهم را یادآوری می کنیم که هنگام خرید LED باید به خاطر داشته باشید.

ضد آب بودن چراغ های نور مخفی کابینت:

مهم ترین نکته این است که چراغ های آشپزخانه باید ضد آب باشند. برای جلوگیری از آسیب تماشا نوارها، بهتر است چراغ های نواری LED ضد آب بخرید.

قابل تنظیم بودن نور مخفی آشپزخانه

احتیاج ما به شدت نور بسته به روحیه و موقعیت های مختلفی که در آن قرار می گیریم فرق دارد. همه ما گاهی دوست داریم فضای خانه روشن و پر نور باشد و برخی وقت ها نور ملایم و یا حتی نور بسیار کم را ترجیح می دهیم. جالب است بدانید این مسئله حتی به اقلیم و آب و هوای منطقه ای وابسته است. به همین علت امکان تنظیم نور می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد. چراغ های نواری LED قابل تنظیم می توانند احتیاجهای مختلف شما را در شرایط مختلف برآورده نمایند. اگر هوا ابری و تاریک باشد می توانید چراغ های کابینت را روی درجه روشن تر تنظیم کنید. البته اغلب اوقات برای ایجاد فضایی دلنشین در آشپزخانه، شدت نور زیادی احتیاج نیست.

رنگ نور مخفی آشپزخانه

تاثیر رنگ بر روحیه انسان بر هیچ کس پوشیده نیست. رنگ های مختلف فضای متفاوتی در خانه ایجاد می نمایند و می توانند مستقیما بر روحیه اعضای خانواده تأثیر بگذارند. رنگ نور در آشپزخانه حتی می تواند بر اشتها تأثیر بگذارد. ریسه های نواری کابینت آشپزخانه در رنگ های مختلفی در بازار موجود هستند؛ از انواع نورهای سفید گرفته تا نورهای آبی و نارنجی و قرمز. حتی برخی مدل ها 16 رنگه هستند و شما می توانید رنگ آن را به یاری ریموت کوچکی که دکمه های رنگی کوچک روی آن قرار گرفته است انتخاب کنید.

نحوه اجرای نور مخفی کابینت

پس از انتخابLED نواری مناسب برای نور مخفی کابینت آشپزخانه خود، باید آن ها را جایی نزدیک به کابینت خود نصب کنید. در ادامه در چند گام ساده یاد خواهید گرفتید چطور این کار را انجام دهید.

مرحله اول: طول کابینت خود را متر کنید و مقدار چراغ های نواری مورد احتیاج آشپزخانه خود را مقدار بگیرید و بر اساس آن خرید کنید. چراغ های نواری LED انواع مختلفی دارند. ابتدا باید چراغ های LED مناسب را بسته به نوع فضایی که در آشپزخانه خود دارید انتخاب کنید.

مرحله دوم: محل چسبیدن نوار به کابینت را کاملا تمیز کنید. برای چسباندن چراغ های نوار LED بر روی کابینت ها، از تمیز و خشک بودن سطح کابینت اطمینان حاصل کنید.

مرحله سوم: بسته چراغ های نوار LED را بازکنید و نوار را روی کابینت بچسبانید. بسته چراغ های نوار LED را بازکنید. اگر نوار خیلی طولانی است، ابتدا قسمت اضافی را در امتداد علامت محصول روی آن برش دهید، سپس نوار را جدا نموده و روی کابینت بچسبانید. چراغ های ال ای دی معمولا در بسته های پنج متری به فروش می رسند.

مرحله چهارم: چراغ ال ای دی را به برق وصل کنید تا روشن گردد. ال ای دی برای روشن احتیاج به برق دی سی دارد و معمولا هنگام خرید آداپتور مناسب آن که برق 220 ولت شهری را به طور مثال به 12ولت DC تبدیل می نماید نیز ارائه می گردد.

مزایای چراغ های نواری LED برای نور مخفی آشپزخانه

ما به این علت استفاده از چراغ های نواری LED را به شما توصیه می کنیم که مزایای بسیاری نسبت به انواع دیگر لامپ ها دارد. در ادامه به چندمورد از فزونی های ال ای دی اشاره می کنیم:

  1. کارآمد و بسیار کم مصرف هستند.
  2. دوستدار طبیعت هستند
  3. نورهای زیبا و رنگارنگی فراوری می نمایند.
  4. بیار ارزان هستند.
  5. گرم نمی شوند و خطراتی مانند آتش سوزی در پی نخواهند داشت.
  6. اجرای آن آسان است و با توان فنی و تجهیزات معمولی می توان از عهده نصبش بر آمد.
  7. بعلت فراوری گرمای کم هنگام روشن بودن محیط را گرم نمی نمایند.
  8. طول عمر طولانی دارند و حدودا دو برابر بیشتر از لامپ های سنتی عمر می نمایند.
  9. احتیاجی نیست مرتبا چراغ ها را عوض کنید.
  10. ونارهای ال ای دی مرغوب دارای چسب فوق العاده محکمی هستند و برای نصب به هیچ چیز دیگر احتیاج نخواهید داشت.
  11. چراغ های نوار LED قابل تنظیم هستند، درحالی که بسیاری از لامپ های دیگر این قابلیت را ندارند.
  12. علاوه بر تنظیم نور، می توانید رنگ را بر اساس آب وهوا یا سلیقه شخصی تغییر دهید.


به "چطور نور مخفی کابینت را اجرا کنیم؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "چطور نور مخفی کابینت را اجرا کنیم؟" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور نور مخفی کابینت را اجرا کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252