تعمیر و بازسازی کابینت

یکی از درخواست‌ها و توقعاتی که مشتریان بعد از بازسازی دارند کابینت نو و کاربردی‌تر از نسخه قدیم آن است. معمولا خانم­ها به زیبایی بیشتر اهمیت می‌دهند و یکی از لوازم پرمصرف آنها در خانه کابینت‌ها هستند. پس از مدتی کابینت های خانه نیاز به زیباسازی دارند و یا از اول باید طراحی و ساخته شوند. در بعضی مواقع حتی ممکن ات خانم‌ها خانه‌ای را تنها به خاطر داشتن کابینت مجهز و کامل انتخاب کنند. در بعضی مواقع نیز مدگرایان به خاطر تغییر مد و دمده شدن رنگ آن مجبور به تعویض کابینت‌های خود می‌شوند. اگر تا پیش از این خانه شما به خاطر نداشتن یک کابینت زیبا و جذاب اجاره و یا فروش نمی‌رفت و از طرف خانم ها رد می‌شد با یک بازسازی به صورت اصولی این کار برای شما راحتر خواهد می‌شود. 

تعمیر و بازسازی کابینت

به گزارش گروه ساختمانی آبان، استفاده از مواد با کیفیت در ساخت کابینت و نصب اصولی و محکم آن خیال شما ر ا برای چند سال از کابینت راحت خواهد کرد. درواقع جدا از مواد اولیه با کیفیت برای ساخت کابینت اول از همه محک بستن آن می‌باشد. چرا که افتادن کابینت علاوه بر احتمال خسارت جانی خسارت مالی (خانم‌ها را از یاد نبرید!) زیادی به دنبال خواهد داشت.

برای تعویض و یا تعمیر کابینت ابتدا نیاز به مشورت با یک کابینت‌ساز دارید. اگر بخش های زیادی از کابینت نیاز به تعمیر دارند و تقریبا باید از اول ساخته شود باید مراحل طراحی کابینت را کابینت‌ساز پیش ببرید. در این صورت شرکت­های خدمات ساختمان هزینه‌ی این طراحی را یا دریافت نمی­کنند یا به صورت متراژی با شما مبلغی را توافق می‌کنند.

تعمیرات و بازسازی کابینت در بازسازی ساختمان معمولا شامل موارد زیر می‌شود:

  • تعویض و تعمیر کابینت فلزی، کابینت ام دی ام و کابینت بادکرده
  • تعمیر و تعویض جک و یراق آلات کابینت

خرید لوازم مورد نیاز برای ساخت و اجرای کابینت معمولا به عهده‌ی کابینت­ساز است اما اگر این کار بر عهده شماست حتما با کابینت ساز هماهنگ کنید که قرار است چه لوازمی با چه اندازه‌ای قرار است بخرید.

اصول طراحی کابینت - مثلث کار آشپزخانه

اگر مشغول به حرفه کابینت سازی باشید یا علاقمند به بازسازی آشپزخانه و عوض کردن کابینت باشید به احتمال زیاد نام مثلث کار آشپزخانه را شنیده اید. اغلب معماران و طراحان این حوزه مثلث کار آشپزخانه را به عنوان برترین روش برای طراحی چیدمان وسایل آشپزخانه می دانند.

ریشه شکل گیری مثلث کار آشپزخانه

بحث مثلث کار در بازسازی کابینت آشپزخانه و اصول طراحی کابینت - مثلث کار آشپزخانه بر اساس افزایش کارایی افراد در آشپزخانه بوجود آمد. ایده مثلث کار کوشش برای طراحی محیطی با بیشترین میزان کارآمدی و کم ترین هدر رفت زمان و انرژی است. مثلث کار شامل یک مثلث انتزاعی است که سه منطقه اصلی کار در آشپزخانه را به هم متصل می نماید: این سه منطقه عبارتند از:

  • سینک ظرفشویی
  • اجاق گاز
  • یخچال

طراحی طبق این اصول باعث صرفه جویی در وقت و انرژی افراد خانه می گردد. حتی اگر قصد بازسازی کابینت را هم نداشته باشید آشنایی با این مفهوم برایتان مفید است چون می توانید با ایجاد تغییراتی در چیدمان آشپزخانه فضای آشپزخانه را برای کارآمد تر کنید.

جالب است بدانید ایده مثلث کار آشپزخانه در دهه 1940 در یک پروژه تحقیقاتی دانشگاهی مطرح شد تا کارایی را بین سه بخش مهم هر آشپزخانه ای که محل پخت و پز، شستشو و ذخیره مواد غذایی است را بالا ببرد.

به عنوان یک قاعده کلی، فاصله بین هریک از این سه بخش نباید بطور تقریبی کمتر از 1.2 متر و بیشتر از 2.7 متر باشد. علاوه بر این، جمع اضلاع مثلث باید تقریباً بین 3.9 - 8 متر باشد. علت این امر این است که اگر مجموع کم تر از این میزان باشد آشپزخانه کوچک است و اگر بیشتر باشد انرژی فرد در حال پخت و پز و شستشو هدر خواهد رفت.

نحوه استفاده از اصول طراحی کابینت - مثلث کار آشپزخانه

گام اول: باید چیزهایی که وجودشان در آشپزخانه لازم است و چیزهایی که می توانید آنها را کنار بگذراید را معین کنید. آیا مانعی در آشپزخانه وجود دارد که در فرایند کار در آشپزخانه اختلال ایجاد کند؟ آیا یخچال و اجاق گاز خیلی از هم فاصله دارند؟ آیا سطل زباله دور از سینک ظرفشویی واقع شده است؟ باید خوب به فعالیت روزانه خوب فکر کنید و این موارد را پیدا کنید.

در گذشته آشپزخانه معمولاً فقط برای آشپزی استفاده می شد اما در حال حاضر کاربرد آن بسیار گسترده تر شده و خانم ها وقت زیادی را در آن می گذرانند و بیشتر وقت خود را در خانه می گذرانند.

اگر قصد دارید از فضای آشپزخانه برای دورهمی و میل کردن غذا بهره ببرید باید فضایی را برای آشپزی، غذا خوردن و میزبانی از مهمانان در نظر بگیرید. با اعمال اصول طراحی کابینت - مثلث کار آشپزخانه از بقیه فضا برای مقاصد دیگر بهره ببرید.

گام دوم: شکل مثلث فعلی آشپزخانه خود را در تجسم کنید. یعنی اجاق گاز، سینک و یخچال را به صورت فرضی به هم وصل کنید. با توجه به نکاتی که بیان شد آنالیز کنید که برای کارآیی و لذت بردن بیشتر چه تغییراتی باید ایجاد کنید.

مدل های مختلفی از چیدمان کابینت و وسایل آشپزخانه وجود دارد. چیدمان هایی مانند چیدمان U شکل، L شکل و غیره. شکل آشپزخانه خود را در نظر بگیرید و ببینید که آیا در فاصله موجود، میزان های استاندارد مثلث کار آشپزخانه که در بخش قبل بیان شد رعایت شده است یا خیر. اگر اینطور نیست حتما به فکر تغییر در آن باشید.



به "تعمیر و بازسازی کابینت" امتیاز دهید

9 کاربر به "تعمیر و بازسازی کابینت" امتیاز داده اند | 2.4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعمیر و بازسازی کابینت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252