آشنایی با درب و پنجره UPVC

با ظهور مواد مصنوعی UPVC صنعت درب و پنجره با تحولات بسیاری روبرو شد، این مواد عایق بهتری بودند و نرخ تمام شده را نیز کاهش میدادند.

آشنایی با درب و پنجره UPVC

به گزارش گروه ساختمانی آبان، درب و پنجره UPVC:

درب و پنجره UPVC مواد اصلی upvc را نفت خام و نمک طعام تشکیل می­دهد. از نفت خام اتیلن و از نمک، کلر بدست می آید. به وسیله پلیمریزاسیون، کلر، اتیلن و وینیل کلرید با هم ترکیب شده و پلی وینیل کلرید یا بصورت خلاصه PVC بدست می آید که ماده ای پلاستیکی و قابل ارتجاع است. کاربرد این ماده تنها در ساخت درب و پنجره UPVC نیست، بلکه در بسیاری از صنایع مانند لوله کشی و حتی دندانپزشکی پر کاربرد است.

درب upvc چیست:

درب upvc، نوعی درب دوجداره است که با استفاده از ماده UPVC فراوری می شود. این درب به میزان سایر درب های آهنی و آلومینیومی و حتی بیشتر از آن ها مقاومت دارد. درب های دوجداره یو پی وی سی در ابعاد، طرح ها و رنگ های بسیار متنوع فراوری می شوند.

این نوع درب ها به علت مقاومت بالایی که دارند، باعث افزایش امنیت محیط مورد نظر شما می شوند. درب های یو پی وی سی، عایق خوبی برای حرارت هستند و مانع ورود و خروج هوای گرم یا سرد می شود، همین موضوع در زمستان ها به باقی ماندن هوای گرم در خانه یاری و در نتیجه از سرد شدن محیط داخلی اتاق جلوگیری می نماید. به طور کلی استفاده از درب UPVC باعث صرفه جویی در انرژی برق و گاز می شود.

مزایای استفاده از upvc در صنعت ساختمان:

  1. درصد پوسیدگی و زنگ زدگی یو پی وی سی بسیار ناچیز است.
  2. یو پی وی سی در برابر آتش و آب مقاومت بسیار بالایی دارد.
  3. دیگر کاربرد یو پی وی سی قابلیت بازیافت آن می باشد.
  4. یو پی وی سی ها ارزان بوده بعلاوه از وزن سبکی برخوردار هستند که باعث سهولت آنها در هنگام کار می باشد.
  5. استفاده از یو پی وی سی در ساخت در و پنجره دوجداره بسیار زیبا و چشم نواز است.
  6. یو پی وی سی در نمای ساختمان ها زمانی که به درستی طراحی شده باشد از جذابیت بالایی برخوردار هستند.

معایب پنجره upvc:

  1. در صورتی که پروفیل پنجره از کیفیت استانداردی تهیه نشده باشد و از مواد زاید و بازیافتی pvc تهیه شده باشد به مرور زمان موجب شکنندگی و یا تغییر به رنگ پروفیل به رنگ زرد خواهد شد.
  2. اگر در هنگام فراوری درب و پنجره گالوانیزه کاربردی ناقص و یا از پروفیل باشد، بعد از نصب موجب کج شدن و تغییر شکل درب و پنجره خواهد شد.
  3. درب و پنجره های یو پی وی سی را نباید در مراکز آزمایشگاهی و یا محل هایی که با مواد شیمیایی و یا حرراتی مثل کوره ها در تماس است بکار برد.
  4. از کاربرد مواد شوینده مثل وایتکس بر روی پروفیل خودداری کنید چون باعث فعل و انفعالات خطرناک شیمیایی خواهد شد و برای سلامتی انسان بسیار خطرناک خواهد بود
  5. در منطقه ها خیلی سرد و یا خیلی گرم از پروفیلهای مقاوم و مناسب بهره ببرید
  6. درب و پنجره های یو پی وی سی دست دوم فقط جنبه ظایعات پلاستیکی را دارند
  7. حتما قبل از نصب از فریم محکم در محل نصب استفاده شود

تفاوت pvc و upvc در چیست:

به علت این­که پلیمر pvc نسبت به نور و گرما حساس است و با اکسیژن نیز ترکیب می شود و ضروری است یک پایدار کننده به آن اضافه شود. به این منظور از پایدار کننده ­های مختلفی استفاده می­شود تا کیفیت pvc در فرایند فراوری upvc کاهش پیدا نکند و پس از آن برای افزایش استحکام از پر کننده­هایی مانند کربنات کلسیم استفاده می­شود.

البته هر دو ماده ­ی pvc و upvc با توجه به ویژگی­های خاص خود برای اهداف متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند، برای مثال pvc به علت انعطاف بیشتر در لوله سازی کاربرد دارد و upvc به عنوان پروفیل پنجره کارآمدتر است.

کاربرد درب upvc:

تراس و بالکن آپارتمان ها، محلی برای عبور و مرور هوا، سرگرمی و استراحت و حتی استفاده از باربیکیو یا انجام آشپزی است و باید غیرقابل نفوذ باشد. اگر خانه ویلایی داشته باشید، استفاده از درب های یو پی وی سی برای ورودی حیاط شما به داخل خانه بسیار گزینه مناسبی است. از آنجا که این نوع از درب ها در انواع و مدل های مختلفی فراوری می شود، به عنوان درب حیاط قابل استفاده است.درب های یو پی وی سی ضد آب، انتخاب خوبی برای سرویس های بهداشتی هستند. از آنجا که سرویس های بهداشتی معمولا شستشو می شوند، بنابراین درب ها به دفعات زیادی با آب در تماس هستند.



به "آشنایی با درب و پنجره UPVC" امتیاز دهید

3 کاربر به "آشنایی با درب و پنجره UPVC" امتیاز داده اند | 2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با درب و پنجره UPVC"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252