بازسازی دیوار با رنگ زدن روی کاغذ دیواری

رنگ زدن روی کاغذ دیواری اغلب موضوعی بحث برانگیز است. بعضی از متخصصان نقاشی و دکوراسیون می‌گویند: نقاشی روی کاغذ دیواری نه از لحاظ راحتی در اجرا و نه از لحاظ آماده بودن سطح دیوار برای رسیدن به نتیجه دلخواه! هرگز نمی‌تواند همانند رنگ زدن یک دیوار خالی باشد! با این حال، اگر می‌خواهید یک اتاق یا کل فضای خود را به روز کنید، قابل درک است که در خصوص رنگ روی کاغذ دیواری به‌دنبال اطلاعات تکمیلی باشید.

بازسازی دیوار با رنگ زدن روی کاغذ دیواری

به گزارش گروه ساختمانی آبان، نکته اصلی در خصوص نقاشی روی کاغذ دیواری استفاده از ابزارها و تکنیک‌های مناسب است. مانند هر پروژه نوسازی ساختمان، آماده سازی سطح کار ضروری است. انجام این کار احتیاج به ترفند خاصی ندارد، فقط ضروری است مراحل انجام کار را به‌ خوبی شناخته و اجرا کنید؛

گام به گام با رنگ زدن روی کاغذ دیواری

قبل از آنکه مراحل نقاشی روی کاغذ دیواری را آغاز کنید، ضروری است برخی از ابزارها و تجهیزات مورد احتیاج را آماده کنید:

  • برس‌های با کیفیت بالا (فرچه نقاشی)
  • غلتک نقاشی
  • ماده پُرکننده درز (اگر کاغذ دیواری آسیب دیده یا احتیاج به لایه برداری دارد.)
  • سمباده
  • اسفنج
  • سطل
  • روغن پایه (زیرکار)
  • رنگ (آب، حلال یا رنگ‌های روغنی)
  • پارچه (برای محافظت از مبلمان در زمان رنگ کاری)

گام اول: آماده سازی دیوار

هر قسمت کاغذ دیواری که شُل هست یا از دیوار جدا شده، احتیاج به تعمیر دارد. اگر سوراخی در دیوار وجود دارد، قبل از آغاز نقاشی باید آن را پُر کنید. هدف این است که دیوار تا حد ممکن صاف باشد، در غیر این صورت رنگ به درستی روی دیوار نمی‌نشیند. برای این کار از ماده پُرکننده درز بهره ببرید. همچنین برای هرگونه بیرون آمادگی از دیوار ضروری است از سنباده بهره ببرید تا پستی و بلندی‌ها گرفته گردد.

تمیز کردن دیوار قبل از آغاز کار با استفاده از روغن پایه و رنگ، ایده خوبی است. از یک اسفنج و یک ماده شوینده ملایم بهره ببرید و به راحتی این محلول را به دیوارها آغشته کنید. فقط مطمئن شوید که کاغذ دیواری را کاملاً خیس ننموده باشید! در غیر این صورت، ممکن است خراب گردد.

برای اطمینان از اینکه کاغذ دیواری کاملاً به دیوار چسبیده است، می توانید آغاز به بتونه گیری کنید. این مهم است که اطمینان حاصل کنید که کاغذ دیواری کاملاً به دیوار چسبیده است، در غیر این صورت، تمام کار شما به هدر خواهد رفت.

گام دوم: اعمال روغن پایه (زیرکار)

انتخاب یک پایه مناسب برای اینکه رنگ به‌خوبی روی دیوار بنشیند ضروری است. استفاده از یک روغن پایه ایده خوبی است، زیرا این کار کاغذ را به اصطلاح آب بندی می‌کند. اگر از این مرحله بگذرید و آن را انجام ندهید، رنگ به سرعت روی سطح خشک می‌گردد که در نهایت ظاهری وحشتناک به دیوار شما می‌دهد!

پایه مبتنی بر روغن، بوی قوی‌تری نسبت به رنگ و پایه‌های مبتنی بر حلال دارند. بنابراین مطمئن شوید که در هنگام آغاز کار، هوای اتاق به‌درستی تهویه می‌گردد. حداقل یک ساعت اجازه دهید تا یک لایه پایه کاملاً خشک گردد. اگر چندین لایه استفاده می‌کنید، شاید 24 ساعت زمان برای خشک شدن احتیاج باشد.

گام سوم: آغاز رنگ کاری

پس از خشک شدن روغن پایه، می‌توانید بدون هیچ مسئله ای از رنگ مبتنی بر آب (رنگ اکریلیک) بهره ببرید. رنگ‌ها با پایه آب می‌توانند انتخاب بهتری باشند، زیرا استفاده از آنها ساده‌تر است. استفاده از رنگ روغن و رنگ پلاستیک نیز می‌توانند مناسب و کابردی باشند. اگر از آسترهایی برای پوشاندن برجستگی‌های روی کاغذ دیواری (برخی کاغذهای دیواری دارای بافت برجسته برای زیبایی بیشتر هستند)، رنگ مات انتخاب بهتری است.

اکنون آماده رنگ زدن روی کاغذ دیواری هستید، نخست با لایه آستر آغاز کنید. کار را مانند هر پروژه رنگ کاری دیوار انجام دهید، از یک برس (فرچه نقاشی) گوشه‌ها و امتداد لبه‌های کناری دیوار را رنگ کنید، سپس با استفاده از غلتک نقاشی بقیه دیوار را رنگ کنید.

بعد از خشک شدن لایه آستر، دیوار را سنباده بزنید، این کار باعث می‌گردد ظاهر نهایی دیوار به‌ شدت ایده‌آل گردد. سپس آغاز به رنگ کاری لایه رویه نموده و بگذارید رنگ کاملاً خشک گردد. هم اکنون دیوار شما آماده است.

بهترین رنگ برای رنگ زدن روی کاغذ دیواری

برای رنگ زدن روی کاغذ دیواری انواع مختلفی از رنگ ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند که شامل موارد زیر هستند:

رنگ روغن

یکی از رنگ‌های مورد استفاده در نقاشی دیوار است. این نوع رنگ ساختمانی در برابر فرسودگی و ترک مقاومت بالایی دارد. دیرتر خشک می‌گردد و سطح بسیار همواری از خود باقی می‌گذارد. به طور کلی، رنگ روغن بهترین نوع رنگ برای نقاشی روی کاغذ دیواری است.

رنگ اکریلیک

پایه این رنگ از آب است و برای لایه آستر مناسب است. اکریلیک کیفیت و دوام بالایی دارد و زودتر از رنگ‌های روغن خشک می‌گردد. این رنگ دارای خاصیت بالا ارتجاعی دارد و در برابر ترک‌های سطحی مقاومت بالایی دارد.

رنگ پلاستیک

از رنگ پلاستیک اغلب برای سقف خانه استفاده می‌کنند، اما به‌عنوان لایه نهایی رنگ روی کاغذ دیواری نیز کاربرد دارد. برای لایه آستر به دلیل جذب شدن توسط کاغذ دیواری به هیچ عنوان مناسب نیست. همچنین این رنگ قابل اجرا با غلتک نقاشی است.

کلام آخر

رنگ زدن روی کاغذ دیواری راهی عالی برای خلاص شدن از طرح قدیمی دیوار و ایجاد ظاهری جدید است. برخی اوقات، از بین بردن کاغذ دیواری از روی دیوار می‌تواند باعث پوسته پوسته شدن و مسائل ظاهری دیگر گردد. از طرفی دیگر این کار ممکن است بسیار وقت گیر یا حتی گران قیمت نیز باشد. بنابراین، راه سریع و به‌صرفه می‌تواند رنگ کردن روی کاغذ دیواری باشد.



به "بازسازی دیوار با رنگ زدن روی کاغذ دیواری" امتیاز دهید

1 کاربر به "بازسازی دیوار با رنگ زدن روی کاغذ دیواری" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی دیوار با رنگ زدن روی کاغذ دیواری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252