استفاده از سینک گرانیتی در بازسازی

استفاده از گرانیت در سینک آشپزخانه مزایایی دارد که میتواند برای یک معمار در بازسازی آشپزخانه جذاب باشد.

استفاده از سینک گرانیتی در بازسازی

به گزارش گروه ساختمانی آبان، سینک آشپزخانه در طول دوره استفاده خود هر روز و ساعت­ها پر از ظرف و به جامانده غذاها قرار می­گیرد، که شرایط رشد باکتری را به وجود می­ آورد. به همین روی می توان گفت دقت در خرید برترین جنس در اولیت می باشد. در این مقاله به آنالیز مزایا و معایب سینک های گرانیتی می پردازیم.

سخت ترین نوع گرانیت کوارتز است که این نوع از سینک ها از هشتاد درصد کوارتز و درصدی مواد پلیمری ساخته شده است که علاوه بر این در لایه خارجی آن از رزین های اکرلیک استفاده می گردد. سینک­های گرانیتی با ظاهر مجذوب کننده و منحصر به فرد خود جایگزین مناسبی برای نمونه­ های استیل و سرامیکی به نظر می­رسد.

مزایای سینک گرانیتی:

1. تنوع در طرح و رنگ:

شما می­توانید طیف گسترده­ای از رنگ، شکل ظاهری، مقدار و استایل را در سینک­های گرانیتی بسته به سلیقه خود بیابید. سفید، قهوه­ای، مشکی رنگ­های انتخابی در میان دیگر رنگ­های این نوع سینک است. سینک­های استیل از تنوع سبک و شکل کمی برخوردار هستند اما سینک­های گرانیتی به خاطر جنس خاص خود در هنگام طراحی می­تواند از خطوط منحنی و قوس دار استفاده کند که در نتیجه تنوع مدل را بالا می­برد.

2. انسجام:

سینک گرانیتی اصیل از سنگ­هایی که به وفور در طبیعت یافت می­گردد ساخته می­گردد. سینک­های گرانیتی کامپوزیت از مواد یکپارچه و با انسجام بالا ساخته شده است. سینک های گرانیتی در قابل گرما تغییر رنگ نمی دهند و رنگشان ثابت می ماند. در آزمایشگاه های کنترل کیفیت این نوع آجروآجر سینک ها تحت فشار و ضربه بالا قرار گرفته شده که به خوبی در برابر ضربه و خش مقاومت نشان دادند

3. قیمت:

به طور معمول سینک گرانیتی کامپوزیت ارزان­تر از سینک­های گرانیتی از سنگ طبیعی است.

4. بهداشت:

این نوع سینک تحت فشار بالا ساخته می گردد به همین دلیل کمترین فضای خالی را در سطوح خود دارد. این تکنیک رشد باکتری ها را در محیط سینک به حداقل می رساند. دیگر عامل استقبال از این نوع سینک راحتی در شست و شو و تمیز ماندن این سینک است. به جا ماندن لکه آب به مرور زمان سینک را کدر می نماید که در این جنس با این خصوصیات این اتفاق نمی افتد.

معایب سینک گرانیتی:

1.تنوع رنگی:

این سینک­ها به دلیل فرایند خاصشان در تهیه و فراوری از تنوع رنگی کمتری برخوردار هستند.

2. قیمت:

در مقایسه با دیگر سینک­ها از جمله استیل­های و سرامیکی ضد زنگ قیمت سینک­های گرانیتی بیشتر است.

3. وزن:

سینک­ گرانیتی کامپوزیت وزن بالایی دارند و قسمتی مه در آن تعبیه می­گردد باید تقویت گردد. بعلاوه در هنگام نصب افرادی که مهارت و دقت بالایی دارند این کار را انجام دهند.

4. نگهداری:

سینکهای گرانیتی در مقابل مواد شیمیایی قوی و انواع سفید کننده در دراز مدت تغییر رنگ می دهند. بعلاوه این نوع سینکها نباید با سیم یا مواد سخت شسته گردد. وزن بالای این سینک ها هنگام نصب و نگهداری به دقت بالایی احتیاج دارد، برای نصب و جاگذاری باید از تکنسین حرفه ای یاری گرفته گردد.

سخن آخر:

هنگام خرید به جای نصب شیرآلات دقت کنید، زیرا در خانه امکان شکستن کامل سینک وجود دارد. بهتر است از اسکاچ های نایلونی برای شست و شو بهره ببرید. از مواد طبیعت دوست همانند سرکه برای تمیز کردن دیواره های سینک بهره ببرید.



به "استفاده از سینک گرانیتی در بازسازی" امتیاز دهید

5 کاربر به "استفاده از سینک گرانیتی در بازسازی" امتیاز داده اند | 1.6 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از سینک گرانیتی در بازسازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252