مشارکت یکی از دوستداران میراث فرهنگی در بازسازی گنبد بقعه تاریخی شیخ اسماعیل سیسی

مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی آذربایجانشرقی از مشارکت یک خیّر و دوستدار میراث فرهنگی در بازسازی گنبد بقعه تاریخی شیخ اسماعیل سیسی اطلاع داد.

مشارکت یکی از دوستداران میراث فرهنگی در بازسازی گنبد بقعه تاریخی شیخ اسماعیل سیسی

به گزارش گروه ساختمانی آبان، احمد حمزه زاده روز شنبه 17 خرداد ماه 99 ضمن اعلام این خبر، گفت: شیخ اسماعیل سیس یا شیخ مجدالدین سیس معروف به مفخرالاولیا و العارفین، یکی از عالمان و عارفان عظیمی است که حدود 770 سال پیش در شهر سیس از توابع شهرستان شبستر آذربایجان شرقی زندگی می نموده و بقعه متبرکه این واعظ عظیم در این شهر قرار گرفته است.

او اضافه نمود: با توجه به اهتمام ویژه خیّران استان به حفظ و صیانت از مواریث تاریخی، طی سال های اخیر شاهد مشارکت این جمع فرهیخته در بازسازی و احیای آثار تاریخی در شهرستان های مختلف بوده ایم که اینبار نیز به همت آقای محمدولی نصیبی سیس بخشی از اعتبار لازم برای بازسازی گنبد بقعه تاریخی شیخ اسماعیل سیسی تأمین شد که مراحل اجرایی آن در حال اجرا است.

مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی آذربایجان شرقی اضافه نمود: گنبد این بقعه تاریخی در سال 97 بر اثر بارندگی های اجرا شده دچار آسیب شده بود که با همت این خیّر دوستدار میراث فرهنگی و نظارت اداره کل استان در حال بازسازی است.

او با تقدیر از خیران حوزه میراثفرهنگی گفت: آمادگی کامل داریم تا با ارائه طرح های بازسازی به خیران، مشارکت آن ها را در بازسازی ابنیه فاخر تاریخی استان جلب کنیم.



به "مشارکت یکی از دوستداران میراث فرهنگی در بازسازی گنبد بقعه تاریخی شیخ اسماعیل سیسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشارکت یکی از دوستداران میراث فرهنگی در بازسازی گنبد بقعه تاریخی شیخ اسماعیل سیسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252