معرفی انواع سنگ ساختمانی

سنگ یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی است. ویژگی هایی مانند مقاوت بسیار بالا در برابر آسیب های محیطی، زیبایی، انعطاف پذیر بودن در زمینه طراحی و ساخت شکل های مختلف، ثابت ماندن رنگ در طول زمان و قابلیت تمیز شدن سنگ را به انتخابی عالی برای بازسازی ساختمان تبدیل کرده اند.

معرفی انواع سنگ ساختمانی

به گزارش گروه ساختمانی آبان، گرانیت نوعی سنگ آذرین است که به خاطر داشتن چگالی و سختی بالا یکی از مصالح بادوام به حساب می آید. سنگ گرانیت قیمت بالایی دارد چرا که استخراج، برش و صیقل دادن آن هزینه زیادی دارد. در بازسازی ساختمان از گرانیت برای زیربنای تاسیسات، کف سازی، نماکاری و تزئینات داخلی ساختمان استفاده می شود. این سنگ در مقابل ضربه و نفوذ آب مقاومت بالایی دارد. سطح گرانیت را می توان صیقل داد و از جذابیت آن در ساختمان استفاده کرد.

سنگ کوارتزیت از جمله سنگ هایی است که در مقابل هوازدگی مقاوم است و به همین دلیل بری پوشش دیوارها، نماکاری ساختمان، سطح پله ها و همچنین کف زمین استفاده می شود. سنگ کوارتزیت شباهت فراوانی به سنگ گرانیت دارد، ولی از آن سخت تر است. رنگ آن قرمز، خاکستری و قهوه ای سوخته است. قیمت سنگ کوارتزیت نسبت به دیگر سنگ ها پایین تر است، بنابراین برای بازسازی ساختمان مقرون به صرفه تر است.

سنگ مرمر نوعی سنگ آهکی است که در مقایسه با گرانیت ضعیف تر و نسبت به تراورتن محکم تر است. سنگ مرمر از قابلیت صیقل پذیری بالایی برخوردار بوده و دارای سطح آینه ای است. از این سنگ به علت جلای بالا و رنگ های زیبای آن، برای دکوراسیون داخلی، کفپوش، ستون ها، پله ها و تزئینات داخل ساختمان استفاده می شود.

سنگ مرمریت یک سنگ آهکی رسوبی است. این سنگ به 3 دسته سنگ چینی، سنگ کریستال و سنگ ابری تقسیم بندی می شود. سنگ چینی بافتی ریزدانه و بلورین دارد که به سه نوع چینی سفید، چینی کریستال و همچنین چینی خاکستری تقسیم می شود.

سنگ آهک یک سنگ رسوبی است و تنوع بالایی از نظر طرح، رنگ، شکل و اندازه دارد. از این سنگ برای تزئین کف، دیوار، داخل و خارج ساختمان و ساخت ستون استفاده می شود.



به "معرفی انواع سنگ ساختمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی انواع سنگ ساختمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252