نکته های مهم برای ایجاد فضای سبز

فضای سبز این روزها و در این زمانه از واجبات هر محوطه و ساختمانی است. اما نکته های فراوانی وجود دارند که در محوطه سازی یا حیاط سازی باید به انها توجه کرد. ایجاد یک فضای سبز مناسب در ساختمان می تواند تاثیرات چشمگیری بر ساکنان آن ساختمان داشته باشد.

نکته های مهم برای ایجاد فضای سبز

به گزارش گروه ساختمانی آبان، برای طراحی فضای سبز ابتدا باید هر آن چه که امکان تغییر ندارند (مانند درختان و درختچه ها) را مشخص کرده و در طراحی خود از آن ها استفاده کنید. به جای دیدن درختان به عنوان مانع، می توان از آن ها برای طراحی فضای سبز الهام گرفت. اگر فضای کوچکی در اختیار دارید، لازم است که از همه عناصر و امکانات موجود استفاده کنید.

مناطق بیابانی و بدون کوهستان در اطرافشان، در فصل تابستان شب های بسیار خنکی دارند. برای این که بتوانید در این مناطق ساعاتی از شب را در فضای بیرون سپری کنید و البته برای استفاده از فضای باز در روزهای سرد پاییزی و زمستانی، بهتر است یک شومینه و یا آتشدان در محوطه سازی خود در نظر بگیرید. در هنگام طراحی فضای سبز از مبلمان مناسب استفاده کنید و قسمت هایی از فضا را با مبلمان پر کنید. استفاده از مبلمان در محوطه سازی و حیاط سازی، ساختمان شما را سرگرم کننده و جذاب می کند و فضای بیرونی خانه را به یکی از نقاط مورد علاقه تان تبدیل می کند.

خوردن غذا در فضای بیرون بسیار لذت بخش است، در نتیجه حتما در طراحی فضای سبز قسمتی از محیط بیرونی خانه خود را به فضای غذاخوری اختصاص دهید. اگر دوست دارید ساعات بیشتری از روز را در فضای باز بگذرانید، در محوطه سازی فضای بیرون حتما از سایبان استفاده کنید. در ساعاتی از روز که نور خورشید بسیار شدید است، می توانید از این سایبان ها استفاده کرد و در دیگر ساعات روز که به آن ها نیاز ندارید، آن ها را بسته نگه دارید.

اگر به علت کم بودن فضا و یا دلایل دیگر نمی توانید از سایبان ها استفاده کنید، درخت های بلند بهترین گزینه برای شما برای ایجاد سایه و خنکی در محیط خواهند بود. نورپردازی مناسب می تواند امنیت، جذابیت و زیبایی بصری فضای باز شما را تضمین کند. نورپردازی مناسب یکی دیگر از عواملی است که باعث می شود شما بتوانید مدت زمان طولانی تری را در فضای باز خود سپری کنید. پس در طراحی فضای سبز خانه خود به نورپردازی اهمیت بیشتری دهید.



به "نکته های مهم برای ایجاد فضای سبز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکته های مهم برای ایجاد فضای سبز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252