ساخت گلخانه خانگی یا دیواری

یکی از ایده هایی که میتواند محوطه ویلا یا حیاط منزل را زیباتر کند ساخت گلخانه خانگی یا دیواری است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

ساخت گلخانه خانگی یا دیواری

به گزارش گروه ساختمانی آبان، گلخانه ها از دیرباز تاکنون دچار تغییر و تحولاتی گردیده اند. گلخانه هایی که در منازل و یا ویلا نصب و اجرا شده اند مناسب برای نگهداری از گل و گیاهان خانگی هستند. علاقه انسان به وجود گل و گیاه در قرار دادن آن در پیرامون محل سکونت نیز گواهی بر این پیوند است. با وجود تغییرات بسیار زیادی که در صنعت ساختمانی و ساخت منازل صورت گرفته است، روش هایی برای نگه داری گیاهانی با نیاز های متفاوت از شرایط آب و هوایی موجود به کار گرفته می شد. این روش ها در هر دوره ای با توجه به شرایط موجود تطبیق داده می شود.

در دنیای امروزی با آلودگی هوا، نیاز به قرار گرفتن در کنار گل و گیاه و نگه داری آن ها در محیط سکونت، بیش از پیش احساس می شود. البته محدودیت هایی نیز وجود دارند که برای بر طرف کردن آن ها، راه حل هایی ارائه شده است.

گلخانه ها فقط محدود به خانه ها نیستند و برای محیط های غیر از ویلا ها و خانه ها نیز کاربرد دارد. همچنین برای افرادی که دوست دار طبیعت هستند و یا در خانه هایی با فضای بیرونی وسیع تر که فضای بیرونی بیشتری در اختیار دارند قابل اجرا می باشند، نمونه های کوچک تر نیز وجود داشت. همچنین از گلخانه ها برای ایجاد شرایط مناسب آب و هوایی برای گیاهان زینتی و غیر زینتی با شرایط خاص امکان پذیر می باشد. این کاربرد برای نگهداری گیاهان در فصول بسیار سرد و بسیار گرم نیز به کار می رفت.

شرایط گلخانه باید به صورتی تعبیه و طراحی شود که برای تنظیم رطوبت، جریان هوا، درجه هوا، میزان تابش نور و موارد دیگر را برای محافظت از گیاهان را برآورده سازد. البته این گلخانه های پر حجم نمی توانستند جایی در فضاهای بیرونی محدود خانه های امروزی پیدا کنند.

انتخاب مصالح مناسب برای گلخانه :

مصالح به کار رفته برای این مدل گلخانه ها، امروزی متشکل از پلی اتیلن، شیشه و یا فایبرگلاس برای پوشش اصلی و قاب هایی از جنس چوب و فلزات مقاوم مانند آلومینیوم است. هزینه و وزن هر یک از این مواد متفاوت است و بهتر است قبل از تصمیم برای ساخت، در مورد مواد مورد استفاده برای ساخت نوع خانگی آن، تصمیم مناسب گرفته شود.

باید از کیفیت مصالح و همچنین نصب به صورت اصولی انجام شود. گلخانه خوب باید بتواند حداکثر نور را به داخل گلخانه هدایت کند و فضای داخل گلخانه را متعادل سازد. اگر موارد ذکر شده در ساخت گلخانه رعایت نشود، گل و گیاهان شما در فصل سرما در معرض آسیب های جدی قرار میگیرند.

جهت دریافت خدمات محوطه سازی ویلا، باغ و حیاط با کارشناسان گروه ساختمانی آبان در تماس باشید.

انواع گلخانه ها:

1- گلخانه های خانگی:

انواع گلخانه های خانگی فضای کم تری به نسبت صنعتی و قدیمی اشغال می کنند. ساختار و طرح گلخانه ها از تنوع و فرم های جذاب و چشم نوازی برخوردار است و مهم تر از همه، امکان سفارش بر اساس فضای موجود در حیاط و ابعاد و اندازه فضای پشتی خانه و یا ویلا وجود دارد. طریقه نصب گلخانه های خانگی بر روی زمین صورت می گیرد.

طرح های قابل اجرا برای مدل های خانگی بسیار متنوع است، از طرح های ساده و سنتی گرفته تا طرح های نیم دایره ای، گنبد دار، هرمی و یا فرم سفارشی مد نظر مشتری، همه و همه دامنه تنوع فرم این محصول را بالا می برد. علاوه بر این تنوع ابعاد این محصول در نمونه های از پیش ساخته شده نیز بالا است و برای فضاهایی از ویلا و منازل شخصی تا مراکز آموزشی و غیره مناسب است این تنوع فرم و ابعاد آن را برای پیاده سازی در پاسیو، حیاط، بالکن و… مناسب می کند.

نمونه های قابل حمل با نصب مجدد این محصول، آن را به سرمایه گذاری همیشگی برای نگه داری گیاهان تبدیل می کند. این نمونه قابلیت پیاده سازی سیستم های جانبی نگه داری گیاهان را نیز دارد قبل از هر اقدامی برای ساخت گلخانه بهتر است از متخصصین در این زمینه مشورت بگیرید، همچنین در اولین قدم فضای موجود را بررسی کرده و بهترین موقعیت از نظر نورگیری و شرایط محیطی را پیدا کنید. سپس با استفاده از مصالح مناسب انتخاب کنید، گلخانه ای زیبا و کاربردی را به فضای بیرونی خانه تان اضافه کنید.

2- گلخانه دیواری:

نوعی از گلخانه های یک طرفه که قابل استفاده در همجواری خانه ها و ویلا ها می باشد. این نوع گلخانه که یک طرف گلخانه متصل به دیوار ویلا یاشد به همین دلیل نامگذاری شده اند. این نوع گلخانه های جدید و منحصر به فرد، برای خانه های کوچک گزینه مناسبی میباشد. همچنین می توان در بالکن، پاسیو، حیاط پشتی، تراس خانه وموارد دیگر به صورت متصل شده بر دیوار استفاده کنید.

ارتفاع این نوع گلخانه کمتر از نوع خانگی آن است و از این جهت پیاده سازی و اجرای آن برای هر محیطی مناسب است. این گلخانه ها نصب بسیار سریع و آسان تری نسبت به نمونه های دیگر دارند و قابلیت طبقه بندی و فضا سازی آن، مشابه نمونه های دیگر است.

ویژگی خاص و منحصر به فرد این گلخانه ها، قابلیت جداسازی و نصب مجدد آن است. این ویژگی به شما گلخانه ای همیشگی می دهد که می توانید آن را در نقل و انتقال تان با خود حمل کنید. این نوع گلخانه ها در برابر سرما و گرما مانند نمونه های رایج قبلی عمل می کند و مقاومت مناسب را دارند.

در این گلخانه های پیش ساخته که کمترین فضای پیرامونی تحت الشعاع قرار می دهند، برای نمونه درب های کشویی این گلخانه های دیواری میزان محدوده بیرونی تحت الشعاع را به حداقل می رساند. بر روی این نوع گلخانه ها می توان انواع سیستم های جانبی مورد استفاده در گلخانه ها را مورد استفاده قرار داد.



به "ساخت گلخانه خانگی یا دیواری" امتیاز دهید

1 کاربر به "ساخت گلخانه خانگی یا دیواری" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت گلخانه خانگی یا دیواری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252