آشنایی با کف کاذب، انواع و مزایا

یکی از موارد که میتوانید در بازسازی ویلا و ساختمان از آن استفاده کرد، کف کاذب است، کف کاذب به کفی گفته میگردد که بروی کف سازه ای نصب و اجرا می گردد و به منظور افزایش ارتفاع محل تردد به یاری پایه هایی بر کف اصلی طبقات نصب می گردد. علت اجرا و نصب آن عموماً جهت پوشش حجم زیادی از کابل های تأسیساتی است که در برخی از اماکن بکار می رود.

آشنایی با کف کاذب، انواع و مزایا

به گزارش گروه ساختمانی آبان، انواع متفاوتی از کف ها به منظور گرمایش از کف و انتقال آب های سطحی و کاهش رطوبت و بعلاوه به منظور سبک سازی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

این کف سازی نوعی کفپوش متنوعی در صنعت ساختمان می باشد که کفپوش های صنعتی و آنتی استاتیک در انواع PVC و لمینت، پارکت،موکت و … می باشد که در برابر سایش، حریق و ضرب دیدگی دارای مقاومت بالا می باشند. و بعلاوه کلیه کف سازی ها قابلیت اجرا بروی آن را دارند.

مزایای اجرای کف کاذب (فولادی و آلومینیومی):

  1. فضای مناسب به منظور اجرای سیستم تأسیساتی و برقی و سیم ها
  2. دسترسی آسان و سریع به تأسیسات
  3. کاهش وزن مرده در سازه ساختمان
  4. عملکرد به اسم عایق حرارتی و دارای خصوصیت اکوستیک
  5. قابلیت تعویض و نگهداری از کف های آسان
  6. پیوستگی الکتریکی و قابلیت اتصال الکتریکی به زمین
  7. مقاوم در برابر بارهای استاتیک
  8. مقاومت در برابر الکتریسیته ساکن
  9. نصب آسان و سریع و دقیق به صورت تراز
  10. قابلیت نصب و اجرای هرگونه کفپوش از جمله: موکت، سنگ، کفپوش های وینلی و…

اجزاء تشکیل دهنده کف های کاذب:

این نوع کف ها عموماً از اجزاء کلی تایل یا کفه، پایه، رابط تشکیل می شوند که بسته به نوع کف از مواد مختلفی جهت ساخت آنها استفاده می شوند.

ساختار این محصول روکش ها و پوشش های متنوعی مانند پی وی سی، لمینت و پارکت، کفپوش صنعتی، آنتی استاتیک و سایر موارد دیگر وجود دارد. این نوع کف های کاذب از مواد و قطعات نسوز و مستحکمی مانند فلزات ساخته گردد. متریال های فلزی و آلومینومی مورد استفاده برای کف، آلومینیوم و فولاد است.

دلایل استفاده از کف کاذب:

  1. ایجاد محل مناسب برای عبور و نگه داری منصوبات و الحاقات مکانیکی و برقی دستگاه ها و امکان دسترسی آسان به آن ها
  2. سبک سازی ساختمان به منظور کاهش وزن وارده ناشی از وسایل و دستگاه ها بر روی بار کلی ساختمان

انواع کف های کاذب در ساختمان:

1. کف های فولادی:

کف کاذب، قیمت مناسب تری نسبت به نمونه های دیگر دارد و عمده ترین مزایای استفاده از کف فولادی، قابلیت تحمل وزن کف ها بسیار حائز اهمیت می باشند. این نوع کف ها با استفاده از روکش های مختلف آنتی استاتیک ارائه می گردد که از این طریق الکتریسیته ساکن سطح را به حداقل رسانده و تاثیر آن را کم می نماید و ایمنی محیط را بالا می برد.

کف های فولادی، به اسم برترین گزینه برای مکان هایی با تردد بالا و یا احتیاج به تحمل بار بالا مقاوم می باشند. در مراکز کامپیوتر و اتاق های مخابراتی مورد استفاده قرار می گیرد. مزیت های دیگر این نوع کف کاذب، سهولت در نگهداری، تعویض راحت آن، طول عمر بالا و بازیافت پذیری می باشند.

کف کاذب فولادی به دو نوع نمونه توپر و توخالی قابل اجرا می باشند. تحمل فشار بار به صورت گسترده و یا متمرکز دارای تفاوت هایی هستند. کف فولادی توپر دارای ساختاری متشکل از دو تایل است.

2. کف های آلومینیومی:

کف ها، یکی از پرکاربرد ترین نوع کف کاذب محسوب می گردد. کف های آلومینیومی طبق روش ریخته گری تحت فشار که از این طریق، تراکم این محصول بالا رفته و در پی آن در برابر فشار وارده، بیشترین تحمل را ارائه می دهد.

این نوع کفسازی سبک تر از نمونه فولادی بوده و بعلاوه مقاومت بالاتری در برابر حریق دارد. این نوع کف ها در محیط های مرطوب امکان اکسیده شدن پایینی دارد.

مقاومت بالا در برابر هرگونه نیروهای وارده به کفپوش ها. به زیر سازی احتیاج ندارد و در صورت احتیاج به زیر سازی در آن از پیچ و مهره استفاده نمی گردد، از این رو سطح حاصل شبکه ای به هم پیوسته و پایدار تر و در نهایت محکم تری خواهد بود.



به "آشنایی با کف کاذب، انواع و مزایا" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با کف کاذب، انواع و مزایا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با کف کاذب، انواع و مزایا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252