نکات مهم در خصوص انتخاب درب کشویی

درب کشویی عملکرد همانطور که از نام آن تعیین است، به صورت افقی ویا عمودی باز و بسته می شوند. این سبک حرکتی که از درب های سنتی و رایج در طراحی داخلی معماری ژاپنی نشات گرفته است، فضای کمی را برای باز و بسته کردن، اشغال می نماید.

نکات مهم در خصوص انتخاب درب کشویی

به گزارش گروه ساختمانی آبان، با کوچک شدن خانه ها و آپارتمان های امروزی بیش تر ما با کمبود جا رو به رو هستیم اما از طرفی دیگر هم معماری داخلی به سمت ابداع و استفاده از متریال ها و وسایل پیشرفته و مدرن پیش می فرایند که به نوعی می توان کوچکی و محدودیت فضا در آپارتمان های تازه را بر طرف نمود. درب های کشویی با انواع و نمونه های مختلف از این دسته نوآوری ها هستند. این طراحی ها موجب افزایش متراژ مفید فضای زندگی و متراژ بنا های کوچک می گردد و فضاهای بزرگ را می توان به راحتی با آن ها تفکیک نمود.

در زندگی امروزی، استفاده حداکثری از فضا های موجود اهمیت بسیاری دارند. این امر را می توان در طراحی وسایل کم جا، معماری های مدرن و حتی درب های ورودی مشاهده کرد. درب ها علاوه بر عملکرد جدانماینده و ارتباطی شان، امروزه نقش مهمی در طراحی و دکوراسیون داخلی، بهینه سازی فضای داخلی و حتی محافظتی ایفا می نمایند.درب کشویی و یا ریلی، برترین و محبوب ترین گزینه برای فضا های محدود محسوب می شوند.

نکات مهم در خصوص انتخاب درب کشویی:

  1. از مرغوب و مناسب بودن جنس بدنه، ریل ها و اتصالات و سالم بودن مطمئن شویم.
  2. از سالم بودن و مرغوب بودن متریال و تجهیزات جانبی برقی درب های ریلی اتوماتیک اطمینان بدست آید.
  3. تناسب بین طرح و رنگ و تم درب انتخاب شده با فضای اطراف آن و یا دکوراسیون داخلی فضای مدنظر
  4. نصب درب به وسیله افراد متخصص برای اطمینان از عملکرد درست، بدون صدا و راحت به وسیله افراد در حین استفاده
  5. انتخاب مدل مناسب برای فضای مد نظر و یا ورودی مد نظر با توجه به فضای موجود برای درب، مقدار تردد، طول عمر مفید مورد انتظار، مقدار معلوم بودن سمت دیگر و در نهایت بودجه تخصیص داده شده
  6. سرویس دهی درب کشویی اتوماتیک مورد استفاده در ورودی ها و پارکینگ ها در مواقع وقو هر گونه اخلال در عملکرد و یا خرابی به وسیله نمایندگی های معتبر (در بیرون ساختمان)
  7. توجه به وزن کلی بدنه درب و نوع و کشش موتور مورد استفاده در درب کشویی اتوماتیک
  8. بی سروصدا بودن در هنگام باز و بسته شدن درب

انواع درب کشویی:

1- درب کشویی شیشه ای:

شفاف و نیمه مات و مات، وطراحی و ساخته می شوند. انتخاب نوع شیشه ها، بستگی به کاربری فضاها دارد. با کشف متریال های تازه معماری موجب شده تا ساختمان های تازه ساخته شده مدرن تر باشند و آسایش بیش تری را برای ساکنین فراهم آورند. این درب ها برای جداسازی عرصه های مختلف کاربرد دارد و درب های کشویی شیشه ای گزینه های بسیار مناسبی هستند.

2. درب آکاردئونی و تاشو:

این نوع درب ها کارایی و زیبایی را در کنار هم برای شما به ارمغان می آورد. در شرایطی که فضای اندکی برای نصب درب های معمولی و حتی درب های پنهان شونده داخل دیوار دارید، این گزینه می تواند احتیاجتان را برآورده کند. زیرا در حالت احتیاج آن را باز نموده و در مواقع بسته بودن به راحتی جمعشان می کنید بدون اینکه فضای زیادی را اشغال نمایند.

3-درب کشویی باطرح مشبک:

اگر خانه شما بزرگ است و این امکان وجود دارد که از درب های بزرگ تر بهره ببرید، درب های کشویی دو لنگه ای می توانند گزینه مناسبی باشند زیرا باز هم نسبت به درب های دو لنگه معمولی فضای کم تری را اشغال می نمایند. با وجود صفحات طرح دار باز و مشبک این درب ها امکان نور رسانی به سایر نقاط وجود دارد.

4. درب کشویی مخفی شونده (پنهان شونده):

این سیستم درب کشویی مخفی شونده،یکی از دستاورد های تازه در حال حاضر محسوب می گردد. ساده، کارآمد و مقاوم بودن این درب ها به معماران اجازه می دهد تا فضاهای تازه و مفید تری را در ساختمان به وجود بیاورند.

در ساختمان های نوساز در حال ساخت و برای بازسازی ساختمان های فرسوده می توان استفاده نمود. ابعاد و مقدار این سیستم درب هم به صورت استاندارد وجود دارد و بسته به سفارش مشتری هم تهیه می گردد.

درب کشویی برای فضاهای بیرونی:

درب کشویی به منظور ورودی ساختمان های تجاری و یا کارخانجات، انبارها، درب های پارکینگ های مجتمع ها و… به کار می فرایند. درب های ریلی معمولا از جنس فلز و یا شیشه اند و به صورت اتوماتیک و یا نیمه اتوماتیک عمل می نمایند. نمونه های تمام اتوماتیک آن به وسیله سنسور چشمی عمل می نماید و نمونه نیمه اتوماتیک آن مانند درب پارکینگ ها، به وسیله کنترل یا ریموت عمل می نماید.

در درب کشویی اتوماتیک، موتور متصل به درب ها وظیفه حرکت دادن درب ها را ایفا می نماید. این نوع درب ها به صورت تک لنگه و دو لنگه ارائه می شوند. این درب ها برای هر ورودی با فضای محدود و یا هر فضایی با تردد های بالا هم قابل استفاده است.



به "نکات مهم در خصوص انتخاب درب کشویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهم در خصوص انتخاب درب کشویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252