چطور بدون تخریب نم دیوار گچی را رفع کنیم؟

چطور بدون تخریب نم دیوار گچی را رفع کنیم؟ این سوال را با تکنیک هایی برایتان توضیح خواهیم داد.

چطور بدون تخریب نم دیوار گچی را رفع کنیم؟

به گزارش گروه ساختمانی آبان، نم دیوار خانه، یکی از شایع ترین مسائلی است که خانواده های مختلف با آن سروکار دارند و آن ها را به فکر بازسازی تخصصی ساختمان -گچ کاری می اندازد. وجود رطوبت در فواصل مختلف و بعلاوه داشتن شرایط آب و هوایی مرطوب، باعث ایجاد مسائل ساختمانی بسیاری برای افراد می گردد. نم دیوارها می تواند به راحتی باعث ریزش و به وجود آمدن حوادث بسیار زیادی گردد؛

با چه روش هایی می توان مانع از ایجاد نم دیوار خانه شد؟

یکی از راه های مقابله با ایجاد نم دیوار خانه، روش هایی برای پیشگیری از آن است که می تواند بسیار مفید عمل نموده و به سرعت مسائل ناشی از ایجاد رطوبت در خانه را رفع کند. به عنوان مثال، آشپزخانه یکی از بخش هایی است که همواره به عنوان محل تجمع رطوبت شناخته می گردد. در هنگام آشپزی، در صورت استفاده کردن از هود و یا یک تهویه مناسب، می توان بخار آب ناشی از گرما را از خانه بیرون نموده و مانع از ایجاد نم دیوار خانه شد، این روش در آشپزخانه ها بسیار موثر است و باید حتماً به آن توجه ویژه ای گردد.

حواستان باشد، در خانه هایی که بیشتر اوقات لباس های مرطوب در آن پهن می شوند، احتمال ایجاد شدن نم دیوار خانه وجود دارد، این موضوع در دیوارهای گچی به راحتی و با سرعت بیشتری اتفاق می افتد؛ به همین علت در نظر داشته باشید که لباس های خود را جهت خشک کردن در بیرون از خانه و یا در فضاهای باز قرار دهید و یا اگر آنها را در خانه پهن می کنید به منظور جلوگیری از ایجاد نم دیوار خانه تهویه مناسبی را برای آنها در نظر بگیرید.

چند روش ساده برای رفع کردن رطوبت

روش های بسیار دیگری به منظور رفع نم و رطوبت دیوار با استفاده از دستگاه و بدون آن وجود دارد که می توان با رعایت آن، احتمال وجود نم را تا حد زیادی در خانه کاهش داد. رعایت این نکات می تواند باعث جلوگیری از ایجاد نم و نفوذ رطوبت در ساختمان گردد و به راحتی هزینه های نگهداری و مدیریتی خانه را تا حدود زیادی کاهش دهد. تعدادی از این روش ها را در زیر می بینید:

سعی کنید از گیاهان زیادی در یک محیط بهره ببرید:

در گلخانه خود از تهویه مناسب و محیطی کاملا امن بهره ببرید تا مانع از نفوذ رطوبت در دیوارهای گچی گردد.

روشنایی طبیعی و نور خانه را درنظر بگیرید:

یکی از راه های از بین بردن رطوبت در خانه، وجود نور مناسب خورشید است که می تواند به راحتی رطوبت موجود در دیوارها را به منظور جلوگیری از نم دیوار خانه از بین ببرد، سعی کنید پنجره های آشپزخانه و یا محیط بیرونی را به منظور تغییر هوا در زمان های مختلف باز نمایید تا باعث انتقال رطوبت موجود در هوای خانه گردد.

از پنجره های اتاق ها و مخصوصا حمام بعد از ترک محل بهره ببرید:

بازکردن پنجره ها باعث می گردد تا بخار موجود در خانه را به راحتی به بیرون راهنمایی نموده و مانع از نشست و نفوذ آن در دیوارهای خانه شوید.

وجود فن های مناسب و قوی در داخل حمام و دستشویی:

فن می تواند به راحتی رطوبت موجود در فضا را به صورت کامل از بین ببرد و به مرور زمان می تواند باعث خشک شدن دیوارهای این محیط گردد.

همواره حواستان به لوله ها و محل های انشعاب آب خانه باشد:

در صورت تماشا نم و یا رطوبت بسیار کم، اقدام به تعمیر لوله ها کنید، لوله کشی های داخل ساختمانی به علت از دسترس خارج بودن، یکی از مهم ترین مسائل اساسی به منظور ایجاد نم دیوار خانه ها است و می تواند تا مدت های بسیار زیادی باعث خرابی ساختمان ها گردد.

چه روش هایی برای رفع نم دیوار خانه وجود دارد؟

با استفاده از روش های مختلف می توان براساس اندازه مشکل به وجود آمده، به راحتی مانع از افزایش نم دیوارهای خانه شد؛ استفاده از دستگاه و تخریب دیوار برای از بین بردن نم دیوار بسیار پر هزینه است؛ اما روش های دیگری وجود دارد که با استفاده از آنها می توان به راحتی باعث رفع نم ها شد.

استفاده از یک تهویه مناسب برترین راهکار رفع نم دیوار بدون تخریب

اگر از نم دیوار خانه خود هراس دارید، باید بدانید داشتن یک تهویه مناسب برترین روش مقابله با این مشکل اساسی است، این موضوع در شهرهای مرطوب اهمیت بیشتری دارد، زیرا داشتن یک تهویه مناسب می تواند به راحتی باعث نابودی رطوبت موجود در لا به لای دیوارهای ساختمانی و بعلاوه باعث خشک ماندن آنها گردد. تا حد ممکن برای جلوگیری از نم دیوار خانه پنجره ها را در زمان های مشخصی برای جریان پیدا کردن هوا، باز نگه دارید تا نم های موجود در داخل دیوارهای خانه از بین برود، این روش می تواند یکی از برترین و کم هزینه ترین راه ها به منظور نابودی رفع نم دیوار خانه باشد.

سعی کنید منابع رطوبتی را در خانه به خوبی تشخیص دهید

برای جلوگیری از نم دیوار خانه و یا رفع نم دیوار خانه، ضروری است ابتدا منابع ایجاد کننده رطوبت را در آن تشخیص داده و آن ها را به ترتیب آنالیز کنید. وجود لوله های توکار یکی از بزرگترین علل وجود نم در خانه ها است و همین موضوع می تواند به سرعت باعث افزایش نم دیوار خانه گردد. استفاده از لوله های روکار می تواند تا حد بسیار زیادی مانع از ایجاد نم در خانه گردد.

می توان گفت که نم دیوار گچی بسیار زودتر از سایر دیوارها اتفاق می افتد و باعث بروز خطرات بیشتری در ساختمان می گردد. این موارد سبب بروز حوادثی چون از بین رفتن و یا افتادن بخشی از دیوار می گردد که می تواند خطرات جسمی زیادی را برای بچه ها به همراه آورد. در این موارد می توان به راحتی و به یاری متخصصین موجود در این زمینه، رفع نم و رطوبت دیوار را با دستگاه انجام داد. این دستگاه می تواند با سرعت بسیار زیادی نم های موجود در دیوارهای گچی را به راحتی از بین ببرد.

استفاده از روش های ساده راهی برای رفع نم در خانه

وجود نم در خانه ها امری کاملا اجتناب ناپذیر است و می تواند خسارت های زیادی را به وجود آورد، روش های بسیاری برای رفع نم خانه وجود دارد و این روش ها می تواند با توجه به شدت مشکل به وجود آمده در خانه مورد استفاده قرار گیرد. با استفاده از نمک که ظرفیت جذب بسیار زیادی دارد می توانید محل هایی که نم در آن نفوذ نموده را به راحتی پر کنید. نمک می تواند به سرعت نم موجود را در دیوارها را از بین ببرد.

این روش ساده و کم هزینه می تواند به راحتی باعث کاهش هزینه های بازسازی ساختمان و تعمیر و ترمیم گچ کاری و بعلاوه تعمیر و نگهداری ساختمان ها گردد. با استفاده از تمام روش های گفته شده در بالا می توان به راحتی رفع نم دیوار بدون تخریب را در دستور کاری خود قرار داده و با استفاده از این روش مسائل ناشی از بروز هرگونه نم و خرابی در ساختمان ها را به حداقل رساند.



به "چطور بدون تخریب نم دیوار گچی را رفع کنیم؟" امتیاز دهید

3 کاربر به "چطور بدون تخریب نم دیوار گچی را رفع کنیم؟" امتیاز داده اند | 2.3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور بدون تخریب نم دیوار گچی را رفع کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252