تدوین آئین نامه های ویژه احداث ساختمان در کردستان برای مقابله با حوادث

معاون امور عمرانی استاندار کردستان گفت: به منظور مقابله با حوادث و بلایای طبیعی باید آئین نامه های ویژه احداث ساختمان در کردستان تدوین شده و ساخت بناهای مسکونی با لحاظ شرایط طبیعی استان انجام گردد.

تدوین آئین نامه های ویژه احداث ساختمان در کردستان برای مقابله با حوادث

به گزارش گروه ساختمانی آبان، امیر قادری ظهر امروز در مراسم برگزاری مانور امداد و نجات شهرستان قروه اظهار کرد: طبیعت همیشه چهره خشن خود را در قالب بلایای طبیعی از جمله سیل، خشکسالی و زلزله به همگان نشان داده است و لازمه ایجاد مقاومت در برابر چنین بلایایی داشتن آمادگی است.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری مانورهای مقابله با حوادث گفت: برگزاری این مانورها از اهمیت بالایی در دنیا برخوردار است و اهمیت این مطلب در کشور ما که از مناطق حادثه خیز دنیا است دوچندان خواهد بود.

معاون امور عمرانی استانداری استان کردستان با اشاره به اینکه برای مقابله پیروز و مؤثر با حوادث و بلایای طبیعی باید آگاهی های عموی را افزایش داد خاطر نشان کرد: فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مناسب و تعامل با رسانه ها می تواند در آشنا سازی مردم برای مقابله با بیشتر شدن خسارات این بلایای طبیعی موثر باشد.

وی به اهداف برگزاری مانور امداد و نجات اشاره نمود و گفت: ایجاد هماهنگی های بیشتر در میان اعضای ستاد برای برخورد با حوادث و سوانح احتمالی، عملیات تخصصی نیروهای امدادی و ارزیابی توان اعضای ستاد برای یاری رسانی به آسیب دیدگان از جمله اهداف این مانورها است.

قادری با تاکید بر تدوین آیین نامه های فنی برای احداث ساختمان های مسکونی اضافه نمود: آیین نامه هایی که تدوین می شوند و ساخت و سازهای ساختمانی باید با دیدگاه فنی خاص و ویژه همراه باشند و باید با کوشش های علمی و عملی بالا ساختمان های مقاوم در برابر زلزله اخداث شوند.

وی با اشاره به لزوم افزایش دانش و آگاهی در عموم مردم نسبت به مقابله با حوادث طبیعی اضافه نمود: تمرین و آمادگی همه دستگاه ها در کنار مردم منطقه سبب خواهد شد که مردم نسبت به مقابله با چنین حوادثی آمادگی لازم را کسب نموده و دستگاه های خدمات رسان نیز توان خود را محک بزنند.



به "تدوین آئین نامه های ویژه احداث ساختمان در کردستان برای مقابله با حوادث" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین آئین نامه های ویژه احداث ساختمان در کردستان برای مقابله با حوادث"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252