خنک کردن ساختمان ها با پوشش رنگی جدید ، کولر ها به تاریخ می پیوندند

دانشمندان با لایه ای از پلیمر رنگی را اختراع نموده اند که نور مادون قرمز را منعکس می نماید و باعث سرد شدن اشیاء می گردد.

خنک کردن ساختمان ها با پوشش رنگی جدید ، کولر ها به تاریخ می پیوندند

به گزارش گروه ساختمانی آبان، محققان دانشگاه کلمبیا در آمریکا یک رمگ دو لایه ساخته اند که نور مادون قرمز را منعکس می نماید و در حالی که رنگ خود را به خوبی حفظ می نماید، موجب می گردد ساختمان ها و حتی وسایل نقلیه در زیر آفتاب گرم خنک شوند. این ام می تواند به کاهش انرژی مورد احتیاج در خنک نماینده ها مانند تهویه هوا یاری کند.

این روکش جالب از دو لایه تشکیل شده است؛ یک لایه بالایی که رنگ تجاری معمولی است و رنگ زیرین که از یک پلیمر مشابه تفلون ساخته شده و نور مادون قرمز را منعکس می نماید.

محققان می گویند: نور خورشید دارای نور مرئی و مادون قرمز است، اما مادون قرمز بیشترین انرژی خورشیدی را به خود اختصاص می دهد. زمانی که نور خورشید روی جسم پوشیده از این رنگ می تابد، لایه بالایی بسته به رنگ، طول موج خاصی از نور را جذب می نماید. در حالی که لایه زیرین نور مادون قرمز را منعکس می نماید و مانع گرم شدن جسم می گردد.

به گفته محققان، رنگ های سفید یا آینه ای فلزی اثر خنک نمایندگی مشابهی دارند، اما مزیت این رنگ جدید آن است که می تواند به هر رنگ دلخواهی باشد.

معمولا رنگ مشکی گرما را جذب می نماید، اما نقاشی یک جسم با نسخه سیاه این پوشش جدید، آن را حدود 16 درجه سانتی گراد خنک تر از زمانی نگه می دارد که جسم با رنگ سیاه تجاری رنگ می گردد و در معرض همان میزان نور خورشید قرار می گیرد.

محققان این رنگ را در آزمایشی دیگر تست کردند و تعیین شد که رنگ جدید با وجود قرار دریافت در فری با دمای 60 درجه سانتی گراد به مدت 30 روز همچنان رنگ خود را حفظ می نماید. از همین رو، محققان ادعا می نمایند که این رنگ می تواند در صرفه جویی در مصرف برق و کاهش انتشار دی اکسید کربن یاری کند.

به گفته آن ها، این رنگ به ویژه در مکان های گرمسیری برای خنک نگه داشتن ساختمان ها و کاهش مصرف برق در دستگاه های تهویه مطبوع و همچنین برای جلوگیری از داغ شدن ماشین ها، اتوبوس ها و قطار ها کاربرد بیشتری دارد.

محققان قصد دارند در مرحله بعدی کارایی بیشتری به این پوشش اضافه نمایند. به طور مثال، آن را به گونه ای بسازند که بتواند از نور مادون قرمز خورشید، انرژی ذخیره و برق فراوری کند.



به "خنک کردن ساختمان ها با پوشش رنگی جدید ، کولر ها به تاریخ می پیوندند" امتیاز دهید

1 کاربر به "خنک کردن ساختمان ها با پوشش رنگی جدید ، کولر ها به تاریخ می پیوندند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خنک کردن ساختمان ها با پوشش رنگی جدید ، کولر ها به تاریخ می پیوندند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252