خیابانی در چین که از سقف خانه می گذرد!

اخیراً تصاویری از یک ساختمان 5 طبقه در شهر چونگ کینگ در محیط های مجازی پخش شده که نه تنها به خاطر سقف های کامالاً صافی که دارد، بلکه به خاطر خیابانی معروف شده است که از روی سقف آن می گذرد و ماشین ها روی سقف این ساختمان در حال حرکت هستند.

خیابانی در چین که از سقف خانه می گذرد!

به گزارش گروه ساختمانی آبان، قبل از اینکه توضیحاتی اضافی در خصوص معماری عجیب این خیابان و ساختمان ارائه کنیم. ضروری است بدانید که این ساختمان در شهر چونگ کینگ قرار گرفته است. شهری که به خاطر معماری و زیرساخت های عجیب و غریبش معروف است. زمین این منطقه از پستی و بلندی های زیادی دارد و این ناهمواری ها باعث می گردد که فضای کافی برای ساخت و ساز وجود نداشته باشد. در نتیجه معماران، مهندسان و برنامه ریزان شهری سعی می نمایند روش های جدیدتری پیدا نمایند تا بر این غلبه نمایند. بعضی از این روش ها شامل ساخت پل عابر پیاده در طبقه 13م خانه و ریل قطار معروفی می گردد که از وسط یک ساختمان می گذرد.

آخرین شاهکار معماری در این شهر هم ساختمان پنج طبقه ای است که روی سقف آن یک خیابان عمومی وجود دارد. البته این جاده فقط یک خط رفت و آمدی دارد. تصاویر این ساختمان و خیابان عجیب ابتدا در چین به شدت پخش شد و بعد از آن سریعاً در نقاط دیگر دنیا هم پخش شد و روزنامه نگاران زیادی اقدام به آنالیز این موضوع کردند. البته این هم تعیین شد که اگرچه معماری این ساختمان عجیب است، ولی کارکرد آن خیلی کاربردی است و فواید زیادی دارد.

یکی از روزنامه های محلی چین با ماموران حفاظتی این ساختمان مصاحبه نموده است. این ماموران معتقدند که این جاده به منظور یاری به اهالی این ساختمان ساخته شده تا راحت تر به خانه هایشان برسند. این ساختمان پنج طبقه در یک سوی یک تپه ساخته شده و در واقع پارکینگ یک مجموعه آپارتمانی است که بالای تپه قرار گرفته است. بدون این جاده، ساکنین یا باید از آپارتمان استفاده می کردند، یا اینکه پیاده به پایین تپه و به پارکینگ می رفتند. ولی با این جاده، آنها میتوانند ماشین های خودشان را به ساختمان محل سکونت خودشان ببرند و آنجا بگذارند.

البته پنجره های این ساختمان که در عکس پیدا هستند شاید شما را هم گول زده باشند و فکر کنید که این یک ساختمان مسکونی است. ولی واقعیت این است که 4 طبقه بالایی پارکینگ هستند و طبقه اول هم به فروشگاه و مغازه های مختلفی تعلق دارد. البته طبقه ای که روی آن خیابان ساخته شده به خوبی با عایق های صدا پوشانده شده تا سروصدای ناشی از حرکت ماشین ها به سایر تبلغات ساختمان نفوذ نکند.



به "خیابانی در چین که از سقف خانه می گذرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیابانی در چین که از سقف خانه می گذرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252