مزایا و معایب درب کرکره ای اتوماتیک چیست؟

درب کرکره ای اتوماتیک یا برقی یک نوع از کرکره می باشد که به وسیله موتورهای ویژه ای عمل بالا و پاپین رفتن کرکره را کنترل می نماید. امنیت، سرعت و زیبایی در کرکره اتوماتیک حرف اول را میزند. در این کرکره ها از تیغه های مستحکم و مقاومی استفاده می گردد که میتوان آن را در رنگهای مختلف سفارش داد.

مزایا و معایب درب کرکره ای اتوماتیک چیست؟

به گزارش گروه ساختمانی آبان، این تیغه ها در مقابل سرما و گرما مقاوم بوده و در فصول سرد یا گرم تغییر شکل نمی دهد هم چنین درمقابل سرقت و اقدامات تبهکارانه مقاومت خوبی دارد. شکل جمع شوندگی درب های کرکره ای هم به دو صورت بالا رونده و جمع شدن از پهلو ممکن می باشد که بسته به مکان مورد نظر طراحی می شوند

نوع جدیدی از کرکره شفاف به نام کرکره پلی کربنات وجود دارد که برای مکانهایی که علی رغم حفاظت مایل به شفافیت و دیده شدن مکان مورد نظر هستند هم مناسب خواهند بود..نصب کرکره اتوماتیک برقی بسیار مهم بوده و عمر و دوام آن به طریقه نصب صحیح بستگی دارد.

مزایای درب کرکره ای اتوماتیک:

  1. کرکره اتوماتیک، متنوع در طرح و رنگ می باشد بعلاوه باعث ایجاد زیبایی و آراستگی پارکینگ منازل و یا فروشگاه می گردد.
  2. قابل شستشو و نظافت آسان می باشند.
  3. تنوع رنگی در کرکره های برقی برخلاف می توان در دکوراسیون فروشگاه یک هارمونی چشم نواز ایجاد کرد.
  4. کرکره های برقی از امنیت بیشتری نسبت به کرکره های سنتی برخوردار است و به آسانی نمی توان آن را خراب کرد.
  5. کار با کرکره اتوماتیک به مراتب راحت تر است زیرا نیازی به قفل کردن ندارد.
  6. مناسب برای شرایط آب و هوایی مختلف می باشد.
  7. قابلیت باز و بسته شدن دستی در صورت قطع برق را دارد.
  8. استفاده نکردن از نیروی انسانی و باز و بسته شدن با ریموت.

معایب درب کرکره ای برقی:

فرآیند نصب درب های کرکره ای برقی نیاز به یک متخصص حرفه ای برای نصب الزامی تا دقیق و کارآمد باشد. آنها بعلاوه به نگهداری دائمی نیاز دارند تا عملکرد صحیح آنها تضمین گردد، که می تواند بسیار گران باشد. این یعنی هزینه های آن به محض نصب تمام نمی شوند. اگر به تعمیر نیاز باشد، قطعات تعویضی می گران قیمت باشند

هزینه این نوع از دربهای اتوماتیک پارکینگ مطمئنا در مقایسه با سایر درب های دیگر بسیار گرانتر می باشند. به علت وجود بسیاری از ویژگی های اتوماتیک هزینه زیادی را دربر داشته باشند و بودجه زیادی طلب نمایند. علاوه بر این، در صورت تعمیرات احتمالی، پول بسیار بیشتری برای تعمیر آنها مورد نیاز است.

اجزای تشکیل دهنده درب کرکره ای:

1. موتور کرکره برقی:

انواع موتور های کرکره برقی عبارتند از:

الف. موتور توبلار:

موتورهای توبلار در کرکره که نسبتا کوچک و سبک قابل استفاده هستند استفاده می گردد. این موتور که مناسب برای مکان های کم تردد می باشد جز پر کاربرد ترین موتور ها به شمار میرود. برای نصب و راه اندازی موتور توبلار به دقت فراوانی نیاز است و بسته به خصوصیات و ویژگی هایی که موتور داشته باشد.

ب. موتور ساید:

موتور ساید برای کرکره هایی مناسب است که بزرگ تر هستند. این موتور ها بسیار قدرتمند بوده و دارای گشتاور بالا می باشند. موتور ساید را روی صفحه پلیت نصب می نمایند.

ج. موتور سنترال:

از این موتور ها در کرکره هایی قابل استفاده هستند که وزن میانه دارند و بعلاوه تردد هم در مکان مورد نظر میانه باشد. اگر بخواهیم کرکره های قدیمی را برقی کنیم معمولا از این موتور برای آن ها استفاده می گردد که نصب راحت و آسانی هم به نسبت دارد. قدرت در این موتور های کرکره برقی دارای واحد کیلوگرم می باشد.

2. تیغه های کرکره ای برقی:

کرکره های برقی دارای بخش های مختلفی هستند که تیغه ها از آن عبور نمایند. به این قسمت ریل گفته می گردد و به منظور جلوگیری از سایش بین ریل و تیغه های کرکره برقی از لاستیک داخل ریل استفاده می گردد. ریل های این کرکره را معمولا از آلیاژ آهن و آلومینیوم می سازند.

تیغه هایی که دارای جنس گالوانیزه باشند، ریل های آهنی مورد استفاده قرار می گیرد. اما برای تیغه هایی که از جنس آلومینیوم و یا پلی کربنات باشند استفاده از ریل های آلومینیوم مناسب است.

الف. تیغه آلومینیومی:

این نوع از تیغه ها دارای درجه های کیفی مختلف می باشد. تیغه آلومینیومی یا آلومینیوم خالص هستند، یا آلومینیوم درجه 2 و یا آلومینیوم درجه 3 می باشند. باتوجه به مقدار بودجه و هدف مان از نصب کرکره برقی می توان از بین انواع مختلف، مناسب ترین نوع را انتخاب کرد.

ب. تیغه گالوانیزه:

این نوع از تیغه ها نسبت به سایر تیغه ها قیمت مناسب تری دارند. برای کسانی که در پی تیغه ای مقرون به صرفه باشند این نوع مناسب می باشد.

ج. تیغه های پلی کربنات:

ویژگی اصلی تیغه های پلی کربنات این است که شفاف هستند و زمانی که آن ها را نصب کنیم به آسانی پشت تیغه قابل رویت خواهد بود.

3. ریل کرکره برقی:

درب کرکره ای برقی دارای بخش های مختلفی هستند که تیغه ها از آن عبور نمایند. به این قسمت ریل گفته می گردد و برای جلوگیری از سایش بین ریل و تیغه های کرکره برقی از لاستیک داخل ریل استفاده می گردد. ریل های این کرکره را معمولا از آلیاژ آهن و آلومینیوم می سازند.

تیغه هایی که دارای جنس گالوانیزه باشند در ریل های آهنی مورد استفاده قرار می گیرد. اما برای تیغه هایی که از جنس آلومینیوم و یا پلی کربنات باشند استفاده از ریل های آلومینیوم مناسب است.

الف. قوطی کرکره اتوماتیک:

ریل درب کرکره ای را می توان در در دو طرف چهارچوب نصب و اجرا کرد. برای نصب به قوطی نیاز است که قوطی های دارای میزان مختلف را بر اساس ابعاد کرکره برقی باید انتخاب کرد.

ب. شفت در کرکره برقی:

تیغه درب کرکره ای برقی به دور شفت رول می شوند که از جنس فولاد می باشد. اگر موتور کرکره توبلار باشد سایز شفت را 8 در نظر می گیرند. اما برای موتور های ساید سایز 11 مناسب خواهد بود.

ج. شفت در کرکره برقی:

تیغه کرکره برقی به دور شفت رول می شوند که از جنس فولاد می باشد. اگر موتور کرکره توبلار باشد سایز شفت را 8 در نظر می گیرند. اما برای موتور های ساید سایز 11 مناسب خواهد بود.

اساس کار این دستگاه این است که برق را در باتری مخصوص ذخیره کند تا در زمان نبودن و قطعی برق کرکره از کار نیفتد.

د. برق اضطراری کرکره برقی



به "مزایا و معایب درب کرکره ای اتوماتیک چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایا و معایب درب کرکره ای اتوماتیک چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252