دکوراسیون به سبک فنگ شویی ثروت

قبلا در مورد فنگ شویی برایتان گفته بودیم، اما اینبار میخواهیم در مورد اثر آن بر ثروت بگوییم.

دکوراسیون به سبک فنگ شویی ثروت

به گزارش گروه ساختمانی آبان، فنگ شویی ثروت را می توان یکی از انواع گوناگون تکنیک های فنگ شویی به شمار آورد که توسط بسیاری از مردم جهان مورد استفاده قرار می گیرد. اگرچه نام فنگ شویی از سال ها و حتی قرن ها قبل مطرح بوده است، اما در ایران مفهومی نسبتا تازه به شمار می رود.

آشنایی با تاریخچه فنگ شویی

اگر بخواهیم خاستگاه اصلی فنگ شویی را بیابیم باید به کشور چین سفر کنیم. در واقع فنگ شویی نوعی باور فلسفی کهن و رایج در این کشور محسوب می شود که می توان آن را به صورت تحت الفظی باد و آب معنی کرد. این باور فلسفی انواع و اقسام تکنیک های باستانی را در بر می گیرد که از دیرباز در کشور چین رایج بوده اند. تکنیک هایی که هدف اصلی آنها چینش مناسب و اصولی اشیا در محیط های بسته ای نظیر ساختمان است. در این تکنیک باستانی هدف اصلی از چینش اشیا در یک محیط خاص تزریق احساس و انرژی مناسب به انسان هایی است که در آن محیط قرار می گیرند. در واقع شاید بتوان بخش مهمی از فلسفه فنگ شویی را در همین هدف خلاصه کرد.

در فنگ شویی ثروت نیز بحث اصلی دقیقا بر سر نوع چینش اجسام و اشیا است. به این معنی که اشیا و اجسام موجود در یک محیط خاص به گونه ای چیده می شود که بتواند در یافتن و اندوختن ثروت توسط کسانی که در آن محیط زندگی می کنند موثر باشد. البته پیش از پرداختن دقیق تر به این موضوع باید به این نکته اشاره شود که بحث فنگ شویی از هر نوع آن امری است که بیشتر از نظر روانی اهمیت دارد. در واقع شما نمی توانید آن را جایگزین کار و تلاش برای کسب ثروت نمایید. به این معنی که اگر شما تکنیک های فنگ شویی ثروت را به طور کامل رعایت کنید اما بدون انجام هیچ گونه فعالیتی در کنج خانه بنشینید هرگز ثروتمند نخواهید شد.

یافتن کنج مناسب در فنگ شویی ثروت

نخستین تکنیکی که در فنگ شویی ثروت مورد استفاده قرار می گیرد آراستن و پیراستن بخشی از محل زندگی و استفاده از آن به عنوان کنج ثروت است. به طور کل کنج ثروت به مکانی از خانه یا محل زندگی فرد گفته می شود که نحوه چینش اجسام در آن یا همان دکوراسیون آنجا به منظور جذب ثروت صورت گرفته است. بسیاری از افراد اتاق شخصی خود را برای این کار انتخاب می کنند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید سعی کنید بخش جنوبی اتاق خود را به عنوان کنج ثروت در نظر بگیرید. در عمل معمولا جنوبی ترین بخش محل زندگی یک فرد به عنوان کنج ثروت او انتخاب می شود.

پس از انتخاب کنج ثروت باید نکات مختلفی را به منظور بالا بردن انرژی آن محل رعایت نمایید. نخستین نکته ای که در این زمینه باید رعایت کرد تمیز نگه داشتن کنج ثروت است. علاوه بر آن همواره باید از شلوغ نگه داشتن کنج ثروت خود بپرهیزید و آنجا را خلوت و مرتب نگه دارید. چرا که بر اساس تکنیک های رایج فنگ شویی ثروت شلوغ بودن کنج ثروت شما می تواند موجب هدر رفتن انرژی مربوط به جذب مال و دارایی شود. برای مرتب نگه داشتن کنج ثروت خود باید تمام اجسام خراب یا فاسد موجود در آنجا را دور بریزید.

از دیگر نکاتی که برای تمیز و مرتب نگه داشتن کنج ثروت باید به آن توجه داشت پرهیز از نگهداری هر گونه جسمی است که می تواند به وجهه مثبت مال و ثروت خدشه وارد کند. به عنوان مثال اگر دفترچه قسط بانک یا قبض پرداخت شده یا نشده آب و برق خود را در کنج ثروت نگهداری کنید این امر می تواند انرژی مثبت مربوط به جذب مال و دارایی ذخیره شده در اتاق شما را هدر بدهد. چرا که اجسام مذکور به عنوان نمادی از خارج شدن مال و ثروت از دست شما شناخته می شود.

توجه به نمادها

از جمله تکنیک های مهمی که در فنگ شویی ثروت باید به آن توجه داشت جمع آوری نمادهای ثروت است. این نمادها باید در مکانی که به عنوان کنج ثروت شما شناخته می شود نگهداری و ذخیره گردد. به عنوان مثال پول خرد نوعی دارایی به شمار می رود که در حالت کلی از ارزش چندانی برخوردار نیست. با این حال شما می توانید از آن به عنوان یک نماد ثروت استفاده کنید. از همین رو سعی کنید پول خردهای بدون استفاده خود را درون قلک یا محفظه ای شیشه ای بریزید و آن را در محل مناسبی از خانه قرار دهید.

همواره بکوشید که این محفظه پول خرد برای شما تنها حکم یک نماد را داشته باشد. به این معنی که هیچ گاه پول خردهای درون آن را استفاده نکنید. بلکه هرازگاه به تعداد آنها بیافزایید و حجم دارایی نمادین خود را افزایش دهید. به این ترتیب می توانید از طریق تکنیک های فنگ شویی ثروت از نماد مال و مکنتی که برای خود تدارک دیده اید به منظور ایجاد انگیزه برای کسب ثروت استفاده کنید و انرژی لازم برای انجام این کار را جذب نمایید.

البته این انگیزه می تواند از طریق بهره مندی از سایر نمادهای ثروت نیز حاصل شود. به عنوان مثال می توانید از قاب عکس هایی که تصویر پول را در دل خود جای داده اند یا مجسمه هایی که به شکل نمادهای ثروت ساخته شده اند در دکوراسیون منزل خود بهره بگیرید. علاوه بر آن می توان از اجسام مشابه دیگری نظیر جعبه جواهر نیز استفاده کنید. در زادگاه فرهنگ فنگ شویی یعنی کشور چین معمولا از یک کشتی کوچک دکوری که سنگ های قیمتی، جواهر یا پول را در دل خود جای داده است به عنوان نماد اصلی ثروت بهره گرفته می شود.

رابطه گل و گیاه با فنگ شویی ثروت

یکی دیگر از تکنیک های مهم فنگ شویی ثروت استفاده از گل و گلدان در محلی است که به عنوان کنج ثروت خود برگزیده اید. از قرار معلوم قرار دادن گیاهانی که از وجود گل های بنفش یا قرمز بهره می برند در کنج ثروت می تواند در جذب انرژی لازم برای کسب مال و دارایی بسیار مفید و موثر عمل کند. همچنین توصیه شده است که نباید از گیاهان پر خار یا گیاهانی که برگ های سفت و سخت دارند در محل زندگی استفاده کرد. در کشور چین گیاه بامبو به وفور یافت می شود. از همین رو استفاده از این گیاه به دلیل رشد قابل توجهی که از آن برخوردار است معمولا مفید قلمداد می شود. به همین دلیل اکثر چینی ها در کنج ثروت خود از گیاه بامبو نگهداری می کنند. علاوه بر آن استفاده از گیاهانی که برگ های آنها گرد و شبیه به سکه است نیز برای جذب انرژی مثبت توصیه شده است.

اگر قرار دادن گل و گلدان در محل زندگی تان چندان برای شما مقدور نیست می توانید به جای آن از تصاویر گل و گیاه استفاده کنید. اما به هیچ عنوان از گل های خشک شده یا پلاسیده بهره نگیرید. به این دلیل که گیاهان مرده یا پژمرده شده مرگ و نیستی و نابودی را تداعی می کنند و انرژی مثبتی را با خود به همراه نمی آورند.

همان گونه که در ابتدای این مطلب به آن اشاره شد معنی تحت الفظی عبارت فنگ شویی باد و آب است. بنابراین همواره عنصر آب در تکنیک های مختلف فنگ شویی نقش مهمی را ایفا می کند. از همین رو در تکنیک های مربوط به فنگ شویی ثروت نیز استفاده از آب و نمادهایی که مبتنی بر آن هستند بسیار توصیه می شود. به عنوان مثال می توانید برای جذب انرژی مثبت در خانه از آکواریوم استفاده کنید. از آن جا که ماهی نمادی از زندگی و پویایی است به کار بردن آکواریوم ماهی در کنج ثروت می تواند در رونق هر چه بیشتر کار شما تاثیرگذار باشد.

اگر امکان نگهداری آکواریوم را در کنج ثروت خود ندارید می توانید به جای آن از وجود مجسمه های کوچک آب نما بهره بگیرید. در صورت عدم دسترسی به این اجسام نیز می توانید از تصاویر مربوط به آب استفاده کنید. البته باید به این نکته توجه داشت که تصاویر مذکور نباید بار منفی با خود به همراه داشته باشند. به این معنی که بهتر است تنها جلوه های آرامش بخش و زیبای آب را به نمایش در آورند. در هر حال همواره سعی کنید از وجود اجسامی که نمادی از آب هستند در کنج ثروت خود بهره بگیرید.

نقش رنگ ها در فنگ شویی ثروت

از جمله عواملی که می تواند موجب جذب انرژی های مثبت مربوط به کسب مال و دارایی شود استفاده از رنگ های مناسب در مکانی است که به عنوان کنج ثروت خود برگزیده اید. در تکنیک های فنگ شویی رنگ هایی نظیر زرد، آبی، طلایی، سبز، قهوه ای، بنفش، قرمز و سیاه به عنوان رنگ های جذب کننده ثروت و دارایی شناخته می شود. بنابراین بهتر است تا حد امکان از وجود آنها در محل زندگی خود استفاده نمایید. به این معنی که سعی کنید وسایل و لوازم خانه ای که در آن زندگی می کنید از وجود چنین رنگ هایی برخوردار باشد. همچنین می توانید رنگ اتاق های خود را نیز از میان یکی از رنگ های مذکور یا ترکیبی از آنها انتخاب کنید. در مجموع بهتر است در ترکیب بندی رنگ محل زندگی خود، به خصوص مکانی که آن را به عنوان کنج ثروت برگزیده اید، تا حد امکان از وجود رنگ های یاد شده استفاده شود.

در کنار استفاده از رنگ هایی که به آن اشاره شد می توانید از وجود آینه نیز در محل زندگی خود استفاده کنید. البته معمولا در اکثر خانه ها می توان حداقل یک آینه پیدا کرد و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد. دلیل استفاده از آینه آن است که همواره از این وسیله به عنوان جذب کننده ثروت یاد می شود. همچنین توصیه شده است که از وجود آینه هایی با برخورداری از قاب طلایی در محل زندگی افراد استفاده شود. به این دلیل که رنگ طلایی به عنوان نمادی از ثروت و دارایی محسوب می شود. علاوه بر آن بهتر است تنها از آینه هایی با قاب گرد یا مستطیل در کنج ثروت استفاده کرد. بنابراین آینه هایی که قاب آنها از شکل های دیگری برخوردار است از اولویت انتخاب خارج می شوند.

علاوه بر آینه اجسام کریستالی نیز می توانند جذب کننده انرژی های مربوط به ثروت و دارایی باشند. به طور کل کریستال به عنوان ماده ای شناخته می شود که استفاده از آن در کنج ثروت توصیه شده است. البته اگر در کنار کریستال به سنگ های قیمتی هم دسترسی دارید حتما از وجود آنها در کنج ثروت خود بهره بگیرید.

سایر عوامل موثر در فنگ شویی ثروت

علاوه بر رسیدگی به کنج ثروت و آراستن آن به شیوه هایی که در سطور پیشین این متن به آنها اشاره شد، راه های دیگری نیز برای کسب انرژی مثبت به منظور افزایش ثروت و دارایی وجود دارد. به عنوان مثال همواره سعی کنید کیف پول خود که نمادی از محل اندوختن ثروت شما محسوب می شود را به درستی انتخاب کنید. برگزیدن کیف های بزرگ نشان دهنده آن است که شما قصد دارید مال بیشتری را درون آنها ذخیره کنید. بنابراین انرژی مثبت دریافتی نیز به همان نسبت افزایش خواهد یافت. پس سعی کنید همیشه کیف پول های بزرگ تر و زیباتر را انتخاب کنید. چرا که این موضوع نشان دهنده آن است که شما اهمیت فراوانی برای کسب هرچه بیشتر ثروت قایل هستید.

افزون بر آن سعی کنید درون کیف پول شما نیز مانند کنج ثروتی که برای خود تدارک دیده اید همیشه مرتب و منظم و تمیز باشد. به این معنی که از نگهداری ملزومات اضافه ای نظیر کارت های تبلیغاتی و قبوض یا صورت حساب های متعدد در آن خودداری کنید. همچنین توجه به رنگ مناسب برای کیف پول نیز موضوعی است که همواره باید به آن توجه داشت. از همین رو سعی کنید بیشتر از کیف پول هایی با رنگ های تیره استفاده نمایید. البته رنگ هایی که در سطور پیشین این متن به آنها اشاره شد نیز رنگ های مناسبی برای کیف پول شما به شمار می روند.

از دیگر مواردی که می تواند در جذب انرژی مثبت کاملا مفید و موثر باشد پوشاندن سوراخ هایی است که بر پیکر در و دیوار وجود دارد. اگر بر دیوارهای محل زندگی شما، به خصوص مکانی که به عنوان کنج ثروت خود انتخاب کرده اید، سوراخی مشاهده می شود سعی کنید آن را بتونه کاری نمایید و سپس محل بتونه را با رنگ مناسب بپوشانید. آن گونه که در تکنیک های فنگ شویی به آن اشاره شده است وجود سوراخ در دیوارهای خانه می تواند موجب خروج انرژی های مثبت شود.

به هر حال در مطلب پیش رو سعی بر آن بود که به برخی از مهم ترین تکنیک های فنگ شویی ثروت اشاره شود. تا شاید برخی از خوانندگان این متن با به کار بستن این تکنیک ها بتوانند از نظر روحی و روانی آمادگی بیشتری برای کسب ثروت بیابند.



به "دکوراسیون به سبک فنگ شویی ثروت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون به سبک فنگ شویی ثروت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252