چطور روف گاردن یا فضای سبز در تراس یا پشت بام داشته باشیم

این روزها با تراکم بیشتر شهرها سلامتی شهرها به خطر افتاده است و حتی اگر به فضای سبز توجهی نگردد روز به روز بر میزا افسردگی اجتماعی افزون گردد و یا به خاطر تصویه نشدن هوای شهرها سلامتی جسمی را نیز به خطر بی اندازد اما راهکاری در این سالها بیشتر مورد توجه واقع شده است، روف گاردن و تراس سبز است.

چطور روف گاردن یا فضای سبز در تراس یا پشت بام داشته باشیم

به گزارش گروه ساختمانی آبان، تا حالا اسم روف گاردن یا بام سبز به گوش شما خورده؟ آیا دوست دارید در فضای تراس یا پشت بام ساختمان مسکونی یا تجاری خودتون یه فضای سبز اختصاصی داشته باشید، با کمترین هزینه و زمان و بدون تخریب و بنایی، یه باغ سبز روی پشت بام (روف گاردن) یا تراس خودتون داشته باشید، یا دیوار سبزی روی پشت بام یا حیاط خودتون داشته باشید، یه جایی داشته باشید برای خودتون که خالی از دغدغه ها و شلوغیهای زندگی بتونید اونجا بشینید و راحت از گل گیاهای خودتون مراقبت کنید یا با فامیل و دوستان دورهمی متفاوتی رو تجربه کنید.

یا حتی جلسات کاری و آموزشی کارکنان رو به جای ساختمان بسته در یه فضای سبز لوکس و مفرح برگزار کنید. یا از مهمانان شرکت خود در آلاچیق پیش ساخته شیشه ای در میان فضای سبز پشت بام پذیرایی کنید؟

شاید قبلا انقدر به فضای سبز توی شهر نیاز نبود ولی این روزها نه تنها باید به فکر خودمون باشیم بلکه به نوعی به طبیعت شهر یاری کنیم و این یه معامله برد برد از چند جهته:

  1. فضای سبز خصوصی
  2. مانعی در اتلاف انرژی ساختمان
  3. بالا بردن ارزش مادی ساختمان
  4. یاری به محیط زیست در شهر

تراس سبز یا کاشت گیاه در بالکن های کوچک تا تراس های عظیم

با یه نگاه به سبک ساخت و ساز و زندگی امروزی و بافت شهرهای عظیم میبینیم فضاهای باز و سبز شهر محدود شده و از طرفی علی رغم تمایل ذاتی انسان به طبیعت و فضای سبز، محدودیت های کاری، شرایط نامناسب مالی، ترافیک و شلوغی شهرهای عظیم، دسترسی به فضاهای سبز عمومی رو با مشکل روبرو نموده.با وجود مسائل موجود، بهترین راهکار، نزدیک ترین فضای سبز به ما هست که میتونه در تراس یا پشت بام واحد مسکونی ما باشه! یک فضای سبز دنج و خصوصی روی پشت بام با کمترین هزینه ایجاد و نگهداری! میتونید با روشهای تیم آبان به راحتی در تراس منزل یا محل کارتون با گیاهان مناسب برای تراس یک فضای سبز عالی برای گذران اوقات فراغت ایجاد کنید و یک عصرونه لذت بخش رو در اون میل کنید. چه تراس 2 متری، چه تراس 100 متری!

اجرای انواع دیوار سبز

یکی از خدمات گروه ساختمانی آبان اجرای دیوار سبز یا دیوار زنده در مقیاس های مختلف از 1 متر مربع تا 1000 متر مربع در محیط های مختلف مثل لابی ساختمان، درون واحدهای ساختمان، پشت بام و حیاط ساختمان و … است. ایجاد فضای سبز بر روی دیوار در 3 تیپ مختلف قابل اجراست. اول به صورت دیوار سبز کابلی، که برای پوشاندن سطح وسیع به مرور زمان مناسب است. دومین روش دیوار سبز مدولار است که با قرار دادن فلاورباکس های دیواری در کنار هم، کل سطح دیوار تبدیل به بستر کشت گیاه شده و میتوان در روز بهره برداری کل سطح دیوار را سبز کرد. روش سوم هم دیوار سبز مدولار حجمی است که میتوان با فلاورباکس های خاص، بین دو فضا را با دیوار گل جدا کرد.

مراحل اجرای روف گاردن

نکته اساسی در اینه که تمام محصولات از جمله فلاورباکس های چوبی از جنس ورق گالوانیزه و رنگ کوره ای هستند، یعنی مثل رنگ اتومبیل؛ و پوشش اونا از جنس ورق کامپوزیت چوب پلاستیک یا ترمووود هست که زیبایی دو چندانی رو به این اقلام میده؛ و تمام لایه بندی ها و عایق بندی ها داخل تمام محصولات هست. که باعث نصف شدن هزینه اجرا و نگهداری میشه. برای گیاهان هم از سیستم آبیاری اتوماتیک استفاده میکنه که دیگه نگران بی آب موندن گیاهان هم نباشیم.



به "چطور روف گاردن یا فضای سبز در تراس یا پشت بام داشته باشیم" امتیاز دهید

9 کاربر به "چطور روف گاردن یا فضای سبز در تراس یا پشت بام داشته باشیم" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور روف گاردن یا فضای سبز در تراس یا پشت بام داشته باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252