آشنایی با موارد استفاده از سنگ مصنوعی در نمای ساختمان

سنگ مصنوعی از متریال های استفاده شده در نمای درونی و بیرونی ساختمان است که میتواند در فرایند بازسازی خانه به زیباسازی بیشتر کمک نماید.

آشنایی با موارد استفاده از سنگ مصنوعی در نمای ساختمان

به گزارش گروه ساختمانی آبان، سنگ مصنوعی نوعی تکنولوژی مدرن در صنعت ساختمان که از سال 1960 در ایتالیا پدید آمد و در همان دهه اولین کارخانه تولید سنگ مصنوعی در این کشور شروع به فعالیت کرد. ایده پدید آمدن سنگ مصنوعی از آنجا شکل گرفت که طراحان و آرشیتکت ها به منظور هر چه زیباتر کردن و چشم نوازتر کردن فضاها اعم از فضاهای درونی و بیرونی ساختمان ها و کف پوش ها و محوطه سازی های بیرونی نیاز به سنگ هایی با فاکتورهای مورد نظر خویش را احساس می کردند به علاوه پیشرفت صنعت ساختمان و سلیقه های مختلف این نیاز را بیان می کرد که سنگ هایی با طرح های مختلف و فاکتورهای فیزیکی و مکانیکی، کیفیت بالا و قیمت مناسب باید در دسترس باشد.

مزایای استفاده از سنگ مصنوعی:

  1. سنگ های مصنوعی نسبت به سنگ های طبیعی وزن سبک تری دارند و اگر در نماکاری ساختمان به کار روند باعث کاهش بار وارده بر ساختمان می شوند و اثرات تخریبی کمتری در اثر وقوع زلزله به جا می گذارند.
  2. سنگ های مصنوعی در برابر جذب آب نفوذ ناپذیر هستند.
  3. هیچ گونه محدودیتی در تولید ابعاد مختلف سنگ وجود ندارد و این سنگ ها را با توجه به کاربرد آن در سایزهای دلخواه می توان تولید کرد.
  4. سنگ های مصنوعی استحکام و مقاومت بسیار بالایی در برابر عوامل جوی دارند و دچار آسیب نمی شوند.
  5. نصب این سنگ ها نسبت به سنگ های طبیعی راحت تر بوده و مدت زمان کمتری نیاز دارند.
  6. سنگ مصنوعی در طیف وسیعی از طرح و رنگ تولید میشود و نمایی شبیه سنگ طبیعی دارد.

معایب سنگ مصنوعی:

  1. غیر قابل استفاده در نماهای خارجی.
  2. ممکن است در اثر شست شو کیفیت و رنگ خود را از دست بدهد.
  3. تغییر رنگ در معرض تابش نور آفتاب.
  4. ساخته شدن از مواد شیمیایی که ممکن است سرطان زا باشند.

ساخت سنگ:

سنگ های مصنوعی از ترکیب مجدد سنگ های طبیعی با مواد افزاینده دیگر به دست می آیند که به آنها وزن کمتری داده و در نتیجه نصب آنها سریع تر می شود. به اختصار می توان گفت که این سنگ ها از ترکیب سیمان، رس ها، آگرگات های سنگ های ضایعاتی و خاک های سبک وزن ساخته می شوند. مواد به کار رفته در این سنگ ها تماما کیفیتی مبتنی بر ملاحظات محیطی و انسانی دارند. رنگ دانه های اکسید آهن رنگ مورد نظر را به این سنگ ها می دهد. ترکیبی که از این راه به دست می آید در قالب هایی ریخته می شود که دارای نقش و نگارهای سنگ های طبیعی هستند و به این سنگ ها سیمایی کاملا طبیعی می دهد.

تفاوت بین سنگ طبیعی و مصنوعی:

1. ظاهر:

امروزه ادعا می شود که سنگ های مصنوعی ظاهری بهتر را نشان می دهند. آن ها ساخته شده اند تا طیف گسترده ای از رنگ ها و سبک ها را ارائه دهند و نیازهای مختلف را برآورده کنند.

اما وقتی حرف اصالت پیش کشیده می شود، یک محصول دست ساز نمی تواند با یک محصول طبیعی رقابت کند. سنگ طبیعی هزاران سال طول می کشد تا شکل بگیرد. به عبارت دیگر، هر یک از صفحات سنگ طبیعی از نظر ظاهری متفاوت هستند.

اما در مورد سنگ مصنوعی، تکرار و ثبات در رنگ و سبک کاملا مشهود خواهد بود.

2. دوام:

وقتی از دوام و ماندگاری صحبت می شود، سنگ طبیعی همیشه برنده خواهد بود.

بیشتر سنگ های طبیعی دارای تخلخل کمتری بوده و همین امر باعث افزایش دوام آن ها می شود. علاوه بر این نگهداری سنگ های طبیعی به راحتی قابل انجام است. در حالی که، نگهداری از سنگ مصنوعی بسیار پر زحمت است.

و همچنین برای فضای بیرونی مانند نما، سنگ طبیعی با دوام تر است. زیرا سنگ طبیعی می تواند عناصر طبیعی از جمله باران، نور خورشید و باد را تحمل کند.

انواع طرح سنگ های مصنوعی:

  • سبک سفال
  • سبک معرق
  • سبک مس
  • سبک مشبک
  • سبک کاشی
  • سبک گچبری
  • سبک چرم
  • سبک فرش
  • سبک چوب


به "آشنایی با موارد استفاده از سنگ مصنوعی در نمای ساختمان" امتیاز دهید

2 کاربر به "آشنایی با موارد استفاده از سنگ مصنوعی در نمای ساختمان" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با موارد استفاده از سنگ مصنوعی در نمای ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252