صرف 9 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی و احیای ساختمان طب ارومیه

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: تا به امروز 9میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی و احیای پناهگاه و ساختمان طب ارومیه هزینه شده است.

صرف 9 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی و احیای ساختمان طب ارومیه

به گزارش گروه ساختمانی آبان، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، جلیل جباری در جلسه ای که در راستای تعامل فی مابین دانشگاه ارومیه و این اداره کل که روز دوشنبه 15 اردیبهشت 99 با حضور رئیس دانشگاه ارومیه برگزار گردید، ضمن تشکر از همکاری دانشگاه ارومیه برای مرمت و احیاء بناهای تاریخی واقع در محوطه پردیس دانشگاه اظهار کرد: این اداره کل تا به امروز در چندین مرحله نسبت به مرمت و احیای ساختمان های قدیمی پردیس دانشگاهی اقدام نموده است.

او اضافه نمود: با توجه به این که نخستین دانشکده پزشکی کشور در ارومیه ایجاد شده است، مقرر شد تا نخستین موزه طب کشور در این مکان راه اندازی گردد و هم اکنون کار راه اندازی موزه در مرحله جمع آوری آثار واقع شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی توضیح داد: این ساختمان در دو طبقه و به مساحت حدود 460 مترمربع بوده و در سال 1384 در فهرست آثار ملی کشور به شماره ثبتی 14976 به ثبت رسیده است و قدمت این بنا متعلق به اواخر دوره قاجار است.

رحیم حب نقی رئیس دانشگاه ارومیه با بیان این که این دانشگاه تا به امروز در حد توان سعی نموده همکاری های لازم را با اداره کل استان انجام دهد، توضیح داد: حفاظت و نگهداری از بناهای تاریخی وظیفه همه مردم بوده و در این راستا دانشگاه ارومیه نیز بر خود وظیفه می داند نسبت به احیاء و بازسازی ساختمان قدیم دانشگاه پزشکی ارومیه با همکاری اداره کل استان اقدام کند.

در این جلسه مقرر شد تا مالکان آثار تاریخی در تأمین اعتبار لازم طبق موضوع ماده 98 برنامه ششم توسعه برای احیاء و مرمت آثار تاریخی مشارکت لازم را داشته باشند و همچنین با حضور نمایندگانی از اداره کل استان و دانشگاه ارومیه نسبت به آنالیز نیازمندی های لازم برای مرمت بناهای تاریخی در محوطه پردیس دانشگاه ارومیه اقدام گردد.

در سرانجام جلسه از موزه علم و تکنولوژی که در حال اجرا مطالعات محتوایی و گردآوری اشیاء در این زمینه بود، بازدید شد.



به "صرف 9 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی و احیای ساختمان طب ارومیه" امتیاز دهید

1 کاربر به "صرف 9 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی و احیای ساختمان طب ارومیه" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صرف 9 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی و احیای ساختمان طب ارومیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252