عمارت رفیعی بوشهر بازسازی خواهد شد

فرزانه اسپرغم مدیر پایگاه ملی بافت تاریخی بوشهر گفت: مقاوم سازی و بازسازی عمارت رفیعی بوشهر به زودی در دستور کار اداره کل استان قرار می گیرد.

عمارت رفیعی بوشهر بازسازی خواهد شد

به گزارش گروه ساختمانی آبان، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر، فرزانه اسپرغم مدیر پایگاه ملی بافت تاریخی در حاشیه جلسه فنی این بنای تاریخی که امروز شنبه 3 خرداد 99 برگزار گردید، گفت: پس از بازدید به همراه کارشناسان معماری و عمرانی پایگاه، مقرر شد در هفته جاری پیمانکار پروژه نسبت به پاک سازی کارگاه و آغاز اقدامات حفاظتی بنا اقدام کند.

او اضافه نمود: عمارت رفیعی یکی از بناهای شاخص واقع در محدودهٔ بافت تاریخی شهر بوشهر است که در دو طبقه به صورت حیاط مرکزی همراه با عناصر خاص معماری بوشهری شکل گرفته است.

اسپرغم همچنین درباره فرایند بازسازی این بنا با توجه به اهمیت بافت تاریخی شهر بوشهر مطرح کرد: بافت تاریخی بوشهر را شاید بتوان به عنوان یک بافت منحصربه فرد در ایران شناخت، زیرا کالبد این بافت بسیار جای بحث و گفت وگو را برای معماران به وجود آورده است و روزانه شاهد حضور محققان دانشگاهی در این بافت هستیم.

او با اشاره به ثبت ملی این بنا گفت: بنای عمارت رفیعی با شماره 10489 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و مقرر شده پس از بازسازی و احیا به عنوان یک فضای فرهنگی و گردشگری مورد استفاده قرار گیرد.



به "عمارت رفیعی بوشهر بازسازی خواهد شد" امتیاز دهید

7 کاربر به "عمارت رفیعی بوشهر بازسازی خواهد شد" امتیاز داده اند | 2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمارت رفیعی بوشهر بازسازی خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252