نوسازی بافت فرسوده تنها خانه ساختن نیست

بافت های فرسوده در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه در محله ها، آسیب ها و خسارت های بیشتری به بار می آورند. به همین دلیل، سال های اخیر برای برطرف این آسیب و کاهش خطر این بافت ها، تخریب و نوسازی ساختمان گزینه ای بود که پیش روی مدیران شهری و البته شهروندان نهاده شد اما نتیجه آن تهی شدن کوچه ها بود.

نوسازی بافت فرسوده تنها خانه ساختن نیست

به گزارش گروه ساختمانی آبان، فاطمه عسگری نیا: مسئول دفتر توسعه محلی ناحیه 2 منطقه 11 نیز با اشاره به کاهش سرعت فرایند نوسازی بافت های فرسوده می گوید: با توجه به تراکم ایجاد شده در محله های قدیمی منطقه در سایه نوسازی بافت فرسوده و ساخت آپارتمان های سر به فلک کشیده و افزایش جمعیت در آنها، امروز نیازمند بهسازی بافت های محلی هستیم.

شبنم هاشمی می افزاید: افزایش تراکم در محله ها و ساخت وسازهای ساختمان های چند طبقه، جز افزایش جمعیت، امکان اسکان قشر ضعیف در مرکز شهر و مهاجرت بومی ها از محله، دستاورد دیگری نداشته است. ما امروز شاهد محله های شلوغی هستیم که ساکنان آنها فاقد هرگونه امکانات رفاهی و خدماتی و فرهنگی هستند. فقر فضای سبز در محله های منطقه بیداد می نماید و این مسئله مولّد چالش های اجتماعی و فرهنگی بسیاری شده است.

او ادامه می دهد: نوسازی بافت فرسوده، تنها خانه ساختن و افزایش جمعیت در کوچه پسکوچه های تنگ و باریک محلی نیست. نوسازی بافت فرسوده را می توان در ایجاد استادیوم محلی، بوستان های محلی و مراکز فرهنگی و هنری هم تعریف کرد. زمان آن رسیده که با تمرکز بر این بخش ها راه توسعه محلی را در پایتخت دنبال کنیم.



به "نوسازی بافت فرسوده تنها خانه ساختن نیست" امتیاز دهید

1 کاربر به "نوسازی بافت فرسوده تنها خانه ساختن نیست" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوسازی بافت فرسوده تنها خانه ساختن نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252