با غلطک طرح دار نقاشی ساختمان را جذابتر کنید

یکی از کارهایی که میتوانید برای خارج کردن یک رنگ آمیزی روی دیوار انجام دهید استفاده از غلتک های طرحدار است.

با غلطک طرح دار نقاشی ساختمان را جذابتر کنید

به گزارش گروه ساختمانی آبان، گاهی اوقات برای ایجاد تنوع، احتیاج است تا دکوراسیون خانه را تغییر دهیم. یکی از آسان ترین و مقرون به صرفه ترین روش ها برای تغییر دکوراسیون داخلی، نقاشی دیوارهاست. انواع غلطک رنگ برای رنگ آمیزی دیوار وجود دارد. اگر علاقه دارید رنگ دیوار خانه تان شبیه به کاغذ دیواری گردد، می توانید روش نقاشی ساختمان با غلطک طرح دار را انتخاب کنید. تنوع غلطک رنگ بسیار است و با توجه به نقوش مورد علاقه خود می توانید غلطک رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید.

غلطک، ابزاری برای رنگ آمیزی آسان تر دیوار

غلطک نقاشی کار رنگ آمیزی را برای بسیاری از افراد مبتدی راحت نموده است. استفاده از غلطک سبب ایجاد رنگی یکنواخت در مساحتی بزرگ تر می گردد. با استفاده از غلطک نقاشی، می توان در زمانی کوتاه تر مساحت بیشتری را رنگ آمیزی کرد و عملکرد سریع تر نسبت به قلم مو خواهد داشت.

مزایای نقاشی ساختمان با غلطک طرح دار

  • بطور کلی غلطک به راحتی می تواند منطقه وسیع تری را در زمانی کمتر رنگ کند؛ مساحتی که اگر برای رنگ زدن آن از قلم مو استفاده گردد باشد چندین قلم روی دیوار زد. حتی اگر سطح شما ناهموار هم باشد، باز هم استفاده از غلطک نقاشی گزینه مناسب تری است.
  • غلطک به صورت یکنواخت سطح شما را می پوشاند و رنگ آمیزی می نماید.
  • در صورت استفاده از غلطک، لکه ای روی سطح قایب مشاهده نیست.

معایب غلطک در نقاشی دیوار

  • از غلطک نمی توان برای رنگ آمیزی سطوحی با مساحت خیلی کم استفاده کرد.
  • از غلطک نمی توان برای رنگ آمیزی گوشه ها استفاده کرد.

برای نقاشی دیوار، غلطک بهتر است یا قلم مو؟!

نمی توان یکی از گزینه ها را انتخاب کرد و نظر قطعی داد که استفاده از کدام مورد بهتر است. در واقع هرکدام از این ابزارها کاربرد مخصوص خود را دارند و در محل مخصوص خود به کار می فرایند. به طور مثال هرچقدر مساحت بزرگتر باشد، استفاده از غلطک هم راحت تر است و هم زمان کمتری را مصرف می نماید. اما زمانی که مساحت کوچک تر باشد، استفاده از قلم مو گزینه بهتری است، زیرا با ظرافتی که قلم مو دارد، جزئیات را به خوبی نقاشی کرد.

ابزار نقاشی ساختمان طرح کاغذ دیواری

به صورت کلی دو نوع غلطک برای نقاشی دیوار وجود دارد که شامل غلطک معمولی و غلطک طرح دار است. برای نقاشی معمولی دیوار، استفاده از غلطک معمولی روش مناسب تری است. اما گاهی اوقات ممکن است به طرح کاغذ دیواری علاقه مند باشید که در این صورت بهتر است به جای استفاده از خود کاغذ دیواری، روشی مقرون به صرفه تر که استفاده از غلطک طرح دار است را انتخاب کنید.

با انتخاب نوع طرح غلطک مورد نظر خود می توانید طرحی شبیه به کاغذ دیواری را روی دیوار خانه خود پیاده سازی کنید. صدها طرح و مدل گوناگون از غلطک طرح دار در بازار وجود دارد که می توانید بخرید.

آموزش نقاشی دیواری با غلطک

برای آموزش رنگ آمیزی دیوار با غلطک طرح دار در ابتدا باید رنگ زمینه دلخواه خود را برای نقاشی دیوار انتخاب کنید. اگر رنگ دیوار خود را دوست دارید و تنها می خواهید طرحی روی آن بزنید کافیست از یک غلطک طرح دار بهره ببرید. اما اگر قصد دارید رنگ زمینه را تغییر دهید باز هم استفاده از غلطک، اما غلطک معمولی برترین پیشنهاد برای شما است.

آموزش رنگ کردن دیوار با غلطک را می توانید از دفترچه های راهنما یا توضیحات مندرج در بسته بندی غلطک نیز بخوانید. برای آغاز باید رنگ را در ظرفی مسطح که اغلب به همراه غلطک فروخته می گردد، بریزیدو سپس غلطک معمولی را داخل آن ظرف حرکت داده و به خوبی به رنگ آغشته کنید. سپس غلطک را روی دیوار به حرکت درآورید. سعی کنید تمامی قسمت های دیوار به صورت یکنواخت رنگ آمیزی شوند.

آموزش نقاشی ساختمان با غلطک طرح دار

در برای نقاشی ساختمان با غلطک طرح دار ابتدا باید زیرسازی انجام گردد. زیرسازی به معنای رنگ زدن دیوار است که به عنوان زمینه طرح کاغذ دیواری عمل می نماید. شاید رنگی که در حال حاضر روی دیوار خانه شما نقش بسته است برای شما خوشایند باشد. اما اگر قصد تغییر این رنگ را داشته باشید، باید نسبت به این تغییر اقدام کنید.

پس از رنگ آمیزی زمینه، برای خرید غلطک طرح دار اقدام کنید. اغلب اوقات فروشگاه هایی که غلطک های طرح دار می فروشند، کاتولوگ هایی دارند که انواع طرح های مختلف غلطک ها را نمایش داده اند. با استفاده از این کاتولوگ ها، طرح دلخواه خود را پیدا نموده و همان غلطک طرح دار را بخرید.

نقاشی ساختمان با غلطک طرح دار در مرحله ابتدایی همچون غلطک معمولی است. در مرحله اول باید رنگ را روی ظرفی مسطح ریخته و غلطک طرحدار را در آن حرکت دهید. مهم ترین تفاوت این نوع از غلطک با غلطک معمولی، دقت به خرج دادن بسیار در استفاده از آن است. این نوع غلطک را باید به صورت عمودی از بالا به پایین با دقت و حساسیت بالا روی دیوار بکشید. سپس در مرحله بعد، غلطک را دقیقا در کنار ستون طرحدار اول از بالا به پایین بکشید که در نهایت دیواری با طرح و رنگی دلخواه ایجاد گردد.

تمیز کردن غلطک نقاشی را از قلم نیاندازید!

ممکن است به این موضوع فکر کنید که خرید یک غلطک برای هر بار رنگ آمیزی مالی نباشد. اما نیازی نیست که برای هر باز رنگ زدن دیوار، غلطک بخرید. پس از هر بار استفاده از غلطک طرحدار نقاشی خود بهتر است زمان بگذارید آن را به خوبی بشویید و تمیز کنید.

برای نقاشی ساختمان از برترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

با توجه به نوع رنگ استفاده شده ممکن است روش های تمیز کردن آن هم متفاوت باش؛ پس با توجه به نوع رنگ به کار رفته، نسبت به تمیز کردن آن اقدام کنید. ممکن است این کار زمانبر باشد، اما این کار باعث می گردد همواره غلطکی تمیز برای رنگ زدن داشته باشید و از غلطک خود چندین بار بهره ببرید.



به "با غلطک طرح دار نقاشی ساختمان را جذابتر کنید" امتیاز دهید

1 کاربر به "با غلطک طرح دار نقاشی ساختمان را جذابتر کنید" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با غلطک طرح دار نقاشی ساختمان را جذابتر کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252