کاربرد نرده چوبی در نمای داخلی بنا

نرده چوبی نمای داخلی منازل قدیمی و تازه را بخاطر داشتن نمای طبیعی زیبا و دلنشین می کند. البته چوب خود این خاصیت را دارد که هرچه زمان می گذرد و کهنه تر می گردد، شکلی زیبا تر نیز پیدا می کند، بخصوص در صورتی که بخوبی از آن نگهداری گردد. البته بخاطر اینکه آنها غالبا دست ساز می باشند، وجود آنها می تواند سبب افزایش ارزش منزل نیز گردد.

کاربرد نرده چوبی در نمای داخلی بنا

به گزارش گروه ساختمانی آبان، مزیت دیگر چوب این است که انجام اعمال تاسیساتی بر روی آن مدت زمان کمتری را از ما خواهد گرفت، و ضمناً می توانند به راحتی نظافت شوند. در کنار این موارد، رنگ آمیز و روغن جلا زدن آنها نیز اعمال راحتی محسوب می گردد. چشم انداز چوب در منزل، باعث ایجاد نمایی طبیعی نیز می گردد، کاربرد نماها، طراحی ها و حکاکی و رنگ آمیزی در آن نیز بسیار متنوع می باشد. همه این موارد را می توان دلیل تمایل بیشتر افراد نسبت به این متریال قلمداد کرد.

انواع نرده چوبی:

1. نرده تراس:

نرده چوبی تراس در اصل برای محافظت از افتادن اشیا و یا افراد از روی تراس طراحی می شوند، ولی از آنجا که نرده ها از بیرون ساختمان دید داشته و می توانند نمایی زیبا را به ساختمان ببخشند انتخاب یک نرده زیبا، مناسب و با کیفیت می تواند برای پرستیژ منزل اهمیت بسیار زیادی داشته باشد.

برای تراس استانداردی در نرده چوبی وجود دارد که به آن استاندارد 2X2 می گویند.نرده چوبی تراس نرده هایی زیبا، و مقرون به صرفه قیمت بوده، که معمولا حال و هوای خاصی ای را به فضای تراس و منزل بخشیده و ظاهر آن را تبدیل به نمایی روستایی می نمایند.

2.نرده راه پله چوبی:

نرده چوبی راه پله نوعی نرده است که در یک طرف راه پله گذارده می گردد، غالبا این کار را بمنظور تمهیدات محافظتی انجام می دهند ولی در کنار آن خود می تواند جنبه ای تزیئنی نیز داشته باشد.

3.نرده دوبلکس چوبی:

اگر فضای داخلی شما چند سطحی است، اهمیت ظاهر و کیفیت پله دوبلکس و نرده دوبلکس در چنین فضایی انکار نشدنی است. چند سطح بودن فضای داخلی فرصتی استثنایی به شمار می رود تا چیدمانی خیره نماینده داشته باشید.در تمام انواع فضاهای داخلی و خارجی، برترین راه اتصال دو طبقه یا دو سطح، استفاده از پله چوبی است. این پله ها برای حفاظت و زیبایی حتما به نرده چوبی دوبلکس نیاز خواهند داشت.

4.نرده چوبی باغچه:

این نوع از نرده ها اغلب در باغچه ها به منظور تزئینی بکار گرفته می شوند، ولی در عین حال می توان مقاصد ایمنی و محافظت از باغچه را مثلا برای جلوگیری از تردد بر روی باغچه را نیز برای آن برشمرد.

مزایای استفاده از نرده چوبی:

1. سازگاری با طبیعت:

اگر شما ویلایی دارید که در دل طبیعت قرار گفته است، باید از نرده های چوبی برای دکوراسیون آن بهره ببرید، چرا که طبیعت از چوب می باشد و اگر نرده های چوبی هم در ویلای شما وجود داشته باشد زیبایی بیشتری ایجاد خواهد گردد و از آنجایی که این نرده شباهت بسیاری به طبیعت دارد شیک بودن ویلای شما را بسیار بیشتر می نماید.

2. تنوع بی نظیر آن:

یکی دیگر از مزایای اجرای نرده چوب پلاست تنوع بی نظیر آن می باشد. فراوری نمایندگان این دسته از نزده ها کوشش می نمایند طرح ها و اشکال گوناگونی از این نرده ها را فراوری نمایند تا مشتریان هر طرح و شکلی ار که می پسندند در ساختمان خود استفاده نمایند. هر یک از طرح های این نرده ها را اگر بهره ببرید محیط مورد نظر شما حال و هوای بسیار شیکی به خود می گیرد.

3. مناسب بودن برای انواع فضاها:

بسیاری از افراد بر این گمان هستند که استفاده از نرده های چوب پلاستیکبرای بعضی از مکان های خاص می باشد، در صورتی که شما می توانید از این نرده ها در مکان های مختلفی بهره ببرید. شما می توانید هر طرحی را که مایل باشید را برای انواع مکان ها مورد استفاده قرار دهید. امروزه به قدری هواداران این دسته از نرده ها افزایش پیدا نموده است که مکان های تجاری و باغ بام سبز یا روف گاردن هم از این نرده ها استفاده می نمایند.



به "کاربرد نرده چوبی در نمای داخلی بنا" امتیاز دهید

2 کاربر به "کاربرد نرده چوبی در نمای داخلی بنا" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربرد نرده چوبی در نمای داخلی بنا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252