مزایا و ویژگی های نمای شیشه ای چیست؟

این روزها با رشد فناوری های لازم استفاده از شیشه در نما و زیباسازی ساختمان ها بسیار مرسوم شده است، این نوع نما ویژگی های خاص خود را دارد که بهتر است قبل از انتخاب در خصوص آن خوب بدانید.

مزایا و ویژگی های نمای شیشه ای چیست؟

به گزارش گروه ساختمانی آبان، پیشرفت های تکنولوژی وگسترش مراکز تحقیقاتی و بعلاوه دگرگونی نیازها وخواسته های معماران سبب شد تا ازویژگی وخواص دیگر این مصالح هم استفاده گردد.

مزایا اجرا نما:

1. سبکی سازه

2. شفافیت

3. سادگی جزئیات

4. جراء سطوح پیچیده

5. تنوع اجرایی بالا می باشد

6. مقاومت بیشتردر برابر زلزله

ویژگی نمای شیشه ای:

  1. اجرای سریع وآسان
  2. قابلیت تلفیق با نماهای دیگر
  3. عایق صوتی و حرارتی

اتصالات نمای شیشه ای:

آلومینیوم کامپوزیت پانل معمولی از چندلایه مختلف به همراه پوشش آلومینیوم به دست می آید. دو صفحه آلومینیوم روکش شده، سطح هسته پلی اتیلن آن را پوشانده اند. چسباندن این سطوح آلومینیومی به هسته، از طریق فرایندهای شیمیایی و مکانیکی صورت می گیرد، به طوری که در مقابل ورقه ورقه شدن به شدت مقاومت می نماید.

انواع نمای شیشه ای:

1- نمای شیشه ای اسپایدر:

طراحی و ساخت سازه های شیشه ای آمیزه ای از هنر و تکنولوژی روز جهان می باشد که در معماری نوین امروزی با دیدگاهها و روشهای متفاوتی انجام می گیرد. در این مقاله نمای شیشه ای از لحاظ ساختارهای مسطح و هندسی که متحمل بار هستند و شیوه های برخورد با این سازه ها مورد آنالیز قرار گرفته است.

در نمای شیشه ای ساختار شبکه های مسطح و هندسی، رفتارهای متفاوت در سازه ساختمان را دارد. انتخاب ساختار و هندسه خاص برای نمای شیشه ای، منوط به نحوه انتقال بار بین عناصر متحمل بار است.

شیشه های با ابعاد بزرگ که از طریق تکنیک های مختلف لمینت (شیشه جام لایه دار) و سکوریت (شیشه تنیده.شیشه جام نشکن حرارتی) کاملا ایمن شده است.

شیشه ابعاد جام لایه دار 2,4 در 4متر و 2 در 3 و2 در 4 می باشد. معمولا نمای شیشه ای از دو لایه شیشه سکوریت به ضخامت 6 میلی متری و یک لایه طلق پی وی بی به ضخامت 3 میلی متر استفاده می گردد.

2- نمای کرتین وال:

یکی از انواع نمای ساختمان با سیستم پوشش با سازه خود ایستا است. در واقع نمای کرتین وال رجحانن نمای شیشه ای ساختمان به لحاظ مسائل سازه در ارتفاع محسوب می گردد. این نوع نما معمولا از مصالح سبک بویژه ترکیب آلومینیوم و شیشه ساخته می گردد

3- نمای فریم لس:

در نمای فریم لس شیشه ای، قاب های آلومینیومی نگه دارنده شیشه (دو جداره یا تک جداره) بر روی یک فریم آهنی که از پروفیل هایی با سایز های متفاوت (غالبا 40*40) ساخته شده است نصب و فیکس می گردد. فواصل شیشه با یکدیگر در نمای بیرونی چنان نزدیک هم بوده که فریم آهنی از نمای روبرو دیده نخواهد شد.

غیر قابل تشخیص بودن فریم های باز شو از خارج ساختمان قابلیت نصب از داخل بنا و بدون استفاده از داربست، آب بندی و هوا بندی موثر، سبکی وزن، ارزان و سهولت نصب شیشه ها از جمله مزایایی است که این محصول را در برابر سایر سیستم ها رجحان می بخشد.

کاربرد شیشه های اسپایدر:

قسمت عمده کاربرد شیشه های ثابت در نما می باشد اما علاوه بر آن درهر جایی از ساختمان که از شیشه استفاده می گردد مورد استفاده قرار می گیرد از جمله:

  1. نمای ساختمان
  2. سقف
  3. در و پنجره
  4. جداره داخلی سرویس ها
  5. کف پله و نرده
  6. میز و لوستر


به "مزایا و ویژگی های نمای شیشه ای چیست؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "مزایا و ویژگی های نمای شیشه ای چیست؟" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایا و ویژگی های نمای شیشه ای چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252