نکات مهم برای ساخت روف گاردن

ساخت روف گاردن یا بام سبز به سادگی قرار دادن گلدان ها و گیاهان مختلف روی پشت بام نیست. نکات مهمی باید در نظر گرفته شوند تا علاوه بر کارایی عالی، روف گاردن شما ایمن هم باشد و موجب ایجاد خسارت به باقی بخش های ساختمان نشود.

نکات مهم برای ساخت روف گاردن

به گزارش گروه ساختمانی آبان، اگر ساختمان شما فضای بزرگی ندارد، اجرای روف گاردن امکان پذیر نخواهد بود. در حالتی که پشت بام خانه نتواند وزن روف گاردن را تحمل کند، امکان نشست یا فروریختن سقف وجود دارد. خاک گیاهان روف گاردن یکی از مواردی است که باید در مورد انتخاب و آماده سازی آن دقت فراوانی کرد، چرا که خاک در روف گاردن دارای محدودیت هایی است. خاک گیاهان روف گاردن باید وزن مخصوص کمتر و توانایی جذب آب بیشتری داشته باشد.

خاک گیاهان روف گاردن باید دارای مواد غذایی باشد تا در طول زمان بتواند نیاز گیاهان به مواد غذایی را مرتفع سازد. با کود دهی هم می توان نیاز غذایی گیاهان را در روف گاردن برطرف کرد. رشد علف های هرز یکی از چالش های معمول روف گاردن ها است. اگر چه رشد علف های هرز در این مدل باغ کمتر از باغ های روی زمین است، ولی باز هم در مراحل اولیه کاشت باید جلوی رشد گیاهان مزاحم را گرفت.

در مورد گیاهان روف گاردن، گونه های آب و هوای خشک را انتخاب کنید تا به آب کمتری نیاز داشته باشند و زیبایی بیشتری به پشت بام شما بدهند. غیر از سوزنی برگ ها که اکثرا سرمای زمستان را تحمل می کنند، تعداد دیگری از گیاهان مقاوم در برابر سرما و گیاهانی که جلوه زمستانی به فضای سبز می دهند عبارتند از سدوم ها، برگنیا، کلم زینتی، پیراکانتا (میوه های زیبای نارنجی و قرمز در زمستان)، توری (پوست تنه زیبا)، زیتون تلخ (فرم شاخه بندی زیبا)، درختچه گل یخ (گل های معطر در زمستان)، درختچه خاس (با برگ های سبز درخشان و میوه های سرخ رنگ که خوراک 50 نوع پرنده هستند)، پامپاس گراس (خوشه های گل های پر مانند که در زمستان بر روی گیاه باقی می مانند)، برگ بو، انواع برگ نو، چرم لیفه (جل) و پاپیتال.



به "نکات مهم برای ساخت روف گاردن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهم برای ساخت روف گاردن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252