نکته هایی مهم در تغییر دکوراسیون داخلی

تغییر دکوراسیون خانه به شما کمک می کند از فضای در دسترس تان بهترین بهره را برده و همچنین در محیطی زندگی کنید که بیشترین تطابق را با سلیقه و معیارهایتان دارد. اینجا است که مجموعه با تجربه ما آماده است با ارائه راهکارهای مختلف شما را به مقصودتان برساند.

نکته هایی مهم در تغییر دکوراسیون داخلی

به گزارش گروه ساختمانی آبان، برنامه ریزی و تخصیص بودجه کافی یکی از اولین و مهمترین نکته هایی است که باید در انجام هر گونه تغییر دکوراسیون داخلی در نظر گرفته شود. ابتدا باید بخش هایی که برای انجام تغییر دکوراسیون، نوسازی یا بازسازی ساختمان قدیمی در نظر گرفته اید را بر روی کاغذ نوشته، آنها را تحلیل کنید و سپس مواد و مصالح مورد نیاز را با قیمت حدودی و تغییرات احتمالی قیمت ها در نظر بگیرید. بعد از آن می توانید برآورد هزینه کنید تا با توجه به بودجه در دسترس تان، بتوانید اولویت بندی کرده و تصمیم درست برای شروع کار را بگیرید. با انجام هر مرحله از کار و یا تغییر در برنامه ریزی ها، بررسی مجدد بودجه و تخمین هزینه باید انجام شود.

تغییر دکوراسیون و نوسازی ساختمان باید به صورت انعطاف پذیر انجام شود. انعطاف پذیری به معنی طراحی اتاق ها برای هدف های مشخص هستند، به شکلی که ممکن باشد آنها را برای عملکردهایی استفاده کرد که همپوشانی داشته باشند. این نوع طراحی می تواند به شما کمک کند با یک تقسیم بندی درست، به وسیله انواع مختلف پارتیشن ها و دیوارهای کاذب، فضا را به دو یا چند قسمت تقسیم کنید. به این صورت از تمامی قسمت ها می توان استفاده مفید کرد و اگر زمانی دیوارها برداشته شوند یک سالن بزرگ قابل استفاده داریم.

با تغییر دکوراسیون می توان تغییراتی قابل توجه در فضا ایجاد کرد. این تغییرات در برخی موارد، اگر درست انجام شوند به اندازه یک بازسازی ساختمان فضا را تغییر می دهند. یکی از مواردی که تاثیر قابل توجهی در تغییر فضای محیط دارد و می تواند آن را از دیگر محیط ها متمایز کند، تغییر مبلمان خانه است. در انتخاب مبلمان باید به تعداد نفرات، رنگ و حال و هوای فضا توجه کرد. مدل و طرح درست مبلمان به فضا روح می بخشد.

در گذشته برای جلوه دادن به دیوارها فقط از رنگ استفاده می شد. با پیشرفت تکنولوژی و تمایل به انجام تغییرات چشمگیر برای زیبایی نمای ساختمان و همچنین افزایش طرح و رنگ، از کاغذ دیواری ها برای پوشاندن دیوارها استفاده شد. کاغذ دیواری به صورت رول و متری در بازار موجود است. برخی از کاغذ دیواری ها قابل شستشو هستند و می توان برای تمامی محیط ها از جمله محیط های اداری، اتاق نشیمن، سالن غذاخوری و غیره از آنها استفاده کرد. از سنگ های تزئینی مخصوص می توان برای پوشاندن دیوارها و تغییر دکوراسیون داخلی استفاده کرد.

برای تغییر دکوراسیون در زمان بازسازی ساختمان، می توان از سقف کاذب استفاده کرد. بهره گیری از سقف کاذب در آشپزخانه، اتاق نشیمن یا سالن ناهارخوری از جمله مواردی است که تغییری قابل توجه در فضا ایجاد خواهد کرد. این نوع سقف هم برای تغییر شکل سقف استفاده می شود و هم برای تغییر ارتفاع سقف و پوشاندن تجهیزاتی مانند لوله و اتصالات ساختمانی. سقف کاذب به عنوان یک سقف دومی در پایین سقف اصلی نصب می شود و به اندازه حدودا 20 سانت پایینتر از سقف اصلی قرار می گیرد. این نوع سقف انواع مختلفی مانند مشبک، مستطیلی، گچی و غیره دارد. سقف کاذب علاوه بر زیبایی، باعث کاهش هدر رفت انرژی شده، ساختار بد فرم ساختمان و لوله ها را می پوشاند و مانند عایق گرما و سرما عمل می کند.

به جای استفاده از سنگ، سرامیک و یا کاشی برای کف خانه، می توانید در زمان تغییر دکوراسیون و بازسازی ساختمان، از کفپوش پارکت و یا لمینت استفاده کنید. پارکت لایه ای تخت و مسطح از جنس چوب است که برای پوشاندن کف ساختمان استفاده می شود. پارکت با چسب مخصوص چسبانده می شود. پارکت لمینت هم مانند پارکت چوب است با این تفاوت که هزینه نصب کمتری دارد، مقاوم تر است و در نصب آن از چسب استفاده نمی شود، در نتیجه می توان به آسانی آن را جمع آوری و دوباره نصب کرد.



به "نکته هایی مهم در تغییر دکوراسیون داخلی" امتیاز دهید

2 کاربر به "نکته هایی مهم در تغییر دکوراسیون داخلی" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکته هایی مهم در تغییر دکوراسیون داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252