پل تاریخی کن درانتظار بازسازی

13 فروردین 98 با شدت دریافت باران های بهاری پایه های اصلی پل تاریخی کن فروریخت و تا امروز با وجود وعده وعیدهای مسئولان خبری از بازسازی آن نیست.

پل تاریخی کن درانتظار بازسازی

به گزارش گروه ساختمانی آبان، عبدالله درویش یکی از معتمدان محله کن که پیگیر بازسازی این پل قدیمی است به خبرنگار محله می گوید: اواخر فروردین در جلسه ای با حضور شهردار منطقه، باغداران و متولیان پل مقرر شد بازسازی پل در اولویت قرار گیرد. شهردار وقت منطقه تأکید کرد به دلیل اینکه بخشی از رودخانه در حریم منطقه 22 قرار گرفته است باید این بازسازی با مشارکت شهرداری منطقه 22 انجام گردد و متولیان سازمان میراث فرهنگی حضور داشته باشند تا روند بازسازی تنها پل آجری تهران آنالیز گردد. بعد از این تاریخ تا امروز مسئولان شهرداری به همراه اعضای شورای شهر و کارشناسان سازمان میراث فرهنگی چندین بار از این پل بازدید نموده اند، ولی متأسفانه هنوزخبری از شروع مرمت پل آجری نیست.

فصل پاییز و بارش دوباره باران های فصلی خطر از بین رفتن کامل پل حاج محمدعلی کنی را افزایش داده است.

علیرضا بزرگی دبیر شورایاری محله کن می گوید: الان وضع پل به مویی بند است. این پل تاریخی سال گذشته به ثبت ملی رسیده است و از بناهای تاریخی دوره قاجار محسوب می گردد اهالی محله کن خاطرات زیادی از این پل دارند. در جلسه ای که با اعضای شورایاری و معتمدان محله برگزار کردیم تصمیم گرفته شد در صورتی که مسئولان اقدامات لازم را در اسرع وقت انجام ندهند با جمع آوری یاری های مردمی و مشارکت اهالی پل را مرمت کنیم.

فریدون حیدری شهردار منطقه 5 نیز در این باره می گوید: در بازدیدی که همراه حجت نظری عضو کمیسیون فرهنگی واجتماعی شورای شهر تهران از پل تاریخی محله کن داشتیم قرار شد تا به سرعت عملیات مرمت پل شروع گردد. خوشبختانه پیمانکار مربوطه انتخاب شده و به زودی داربست های لازم برای مقاوم سازی پایه های پل نصب می گردد.

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با ما تماس بگیرید.

 



به "پل تاریخی کن درانتظار بازسازی" امتیاز دهید

2 کاربر به "پل تاریخی کن درانتظار بازسازی" امتیاز داده اند | 2.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پل تاریخی کن درانتظار بازسازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252