محوطه سازی و طراحی باغ

داشتن یک محوطه سبز بسیار فرح بخش است، مخصوصا اگر طراحی این محوطه را به یک معمار خوش ذوق سپرده باشید، زیبایی هر چه تمامتر باغ خود را به بهترین مهندسین معماری در گروه آبان بسپارید.

محوطه سازی و طراحی باغ

به گزارش گروه ساختمانی آبان، برای داشتن باغ یا باغچه ای زیبا حتما احتیاج نیست از متراژ بالایی برخوردار بود. نکاتی که در این متن گردآوری کرده ایم می تواند برای باغچه های کوچک و عظیم کاملا اجرا گردد. تنها نکته ای که بهتر است در نظر گرفته گردد، توجه به شرایط آب و هوایی است که بر طبق آن باید گل و گیاه کاربردی در آن را انتخاب نمود. مابقی نکات را می توان به صورت مشترک در تمام باغچه ها اعمال کرد.

برای فرار از زندگی پر مشغله امروزی، می توان بعد از ساعات کاری به سمت زیباسازی دکوراسیون باغچه رو آورد. این موضوع هم می تواند به عنوان یک کار مفید در نظر گرفته گردد و از طرفی دیگر سبب ایجاد آرامش برای فرد گردد. ایده های متنوع و زیبایی ارائه خواهیم کرد تا در این امر ایده مناسبی را طبق شرایط مختلف ایجاد کند.

ایده های متنوع محوطه سازی و دکوراسیون باغ و باغچه

از چوب های قدیمی که کاربردی ندارند، می توان برای چیدن دور یک گل یا کل باغچه یاری گرفت. حتی با یاری بغضی تنه های درخت می توان جایگاه یا یک نیمکت ایجاد کرد که فضا را زیباتر می نماید.

استفاده از یک حوضچه ایستاده و یا کار شده در کف باغچه به همراه آبنماهای عظیم یا کوچک به نسبت مساحت باغچه ایده دیگری است که سبب می گردد باغچه منحصر به فرد و متمایزی داشت.

نرده کشیدن و یا ایجاد حصار به عنوان پارتیشن های زیبا خلاقیتی دیگر است که برای مجزاسازی بعضی از فضاها بسیار مناسب است.

حتما از نیمکت و یا جایگاه هایی که قابلیت استفاده در فضای باز دارند را بهتر است در دکوراسیون باغچه استفاده کرد.

یک چتر عظیم تاشوی رنگی جلوه بسیار ویژه ای را ایجاد خواهد نمود. نباید از تاثیر زیبایی و کارامدی آن در شرایط بارانی و آفتابی غافل شد.

تامین نور شب دکوراسیون باغچه گزینه جالب توجه دیگری است که با چراغ های زینتی به آن می توان دست یافت. احتیاج نیست از چندین چراغ استفاده کرد. یک پایه بلند به همراه نورهای راهنمایی شده و یا کارگذاری نور در سنگ های کف می تواند زیبایی چشمگیری را ایجاد کند.

با خلاقیت استند گلدان بسازید. می توان با روی هم گذاشتن چند آجر و یا حتی لاستیک، گلدان، چکمه، چوب و بسیاری از لوازم دیگر یک استند گلدان زیبا تهیه کرد. اگر احتیاج باشد می توان استند گلدانی خاص تهیه و قسمتی از باغچه را به یاری آن زینت داد. وجود استند گلدان یاری می نماید تا گلدان ها سامان و نظم بگیرند و زیبایی چشمگیری ایجاد گردد.

از آویز گل ها برای دکوراسیون باغچه غافل نشوید. حتما نباید گل ها و گیاهان روی زمین باشند، می توان برای نشان دادن زیبایی گل ها از آویز و ابزارهای دیگر دیواری یاری گرفت.

انتخاب ترکیب رنگی زیبا بسته به سلیقه هر فرد متفاوت است. برای داشتن تنوع بیشتر می توان از رنگ های مختلف برای گلدان ها استفاده کرد. اما بهتر است این تنوع رنگی در یک تناژ باشد و این موضوع باز هم به سلیقه فردی بستگی دارد.

استفاده از سنگ های عظیم و یا چوب های مختلف می تواند راهی را در میان باغچه برای روزهای بارانی ایجاد کند که بتوان در باغچه برای رسیدگی به گل ها و بوته ها حرکت کرد.



به "محوطه سازی و طراحی باغ" امتیاز دهید

1 کاربر به "محوطه سازی و طراحی باغ" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محوطه سازی و طراحی باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252