استفاده از پارکت لمینت (Laminate Flooring)

اگر استفاده از کفپوش پارکت و لمینت انتخاب شما بریا بازسازی کف خانه است، در ادامه با ما همراه باشید، تا از مزایا یا معایب این نوع کفپوش آگاهی پیداکنید.

استفاده از پارکت لمینت (Laminate Flooring)

به گزارش گروه ساختمانی آبان، پارکت و لمینیت یکی از راه ها برای داشتن کف منزل بسیار زیبا در بازسازی آپارتمان و خانه است. نصب یک کفپوش تازه بر روی زمین می تواند در منزل شما تغییرات چشم گیری را ایجاد نماید. گاهی با نصب یک پارکت لمینت ساده آنچنان فضای خانه خود را تغییر میدهد که حتی فضا قابل تشخیص نیست. بنابراین اگر تصمیم به تغییراتی در منزل خود دارید کمی از سرمایه خود را صرف تغییر نمای کف کنید.

جنس انواع پارکت لمینت

پارکت لمینت معمولا از جنس چوب و یا از موادی که اساس و پایه آن چوب است تشکیل می شود. در واقع کفپوش لمینت که امروزه هوادار زیادی دارد نسل تازه از همین پارکت های شناور هستند. لمینت ها نوع کلاسیک پارکت می باشند. ضخامت این پارکت های شناور حدود 2.5 میلی متر 6 میلی متر است و از لایه تزئینی و یک لایه نهایی محافظ تشکیل می شود که لایه نهایی از اهمیت بالایی دارد به این علت که از لکه های دائمی و خراشیده شدن آن جلوگیری می کند.

پارکت های لمینت، از جمع چند لایه چوب به یکدیگر تشکیل می شوند. این پارکت ها به گونه ای ساخته شده اند که احتیاج به نصب و تثبیت ندارند. در واقع این نوع پارکت ها با هیچ نوع مصالحی به زمین وصل نمی شوند و نصب آنها تنها با استفاده از چند زبانه و شیار های کوچک صورت می گیرد. نگهداری این کفپوش ها بسیار آسان بوده و اگر از برند و مارک خوبی برخوردار باشند تفاوتی چندانی با چوب ندارند.

نکات مهم در نصب و اجرای کفپوش لمینت

باید توجه داشت که قبل از نصب پارکت لمینت باید از سطح کف زمین مراقبت کرد. این کف پوش ها تا زمانی که سطح زمین تمیز و صاف و خشک باشد قابل نصب بر روی هر نوع از کف و زمین خواهد بود. پس از طی این مراحل نوبت به نصب پارکت ها می رسد. مراحل نصب به این صوررت خواهد بود که پس از تمیز کردن و صاف کردن کف باید یک لایه نازک از پلی اتیلن انعطاف پذیر بر روی کف نصب شود. این لایه نفوذ ناپذیر نقش عایق را برای جلوگیری از نفوذ آب ایفا می کند. سپس این لایه را در زیر پارکت شناور شبیه به یک عایق صوتی نصب می کنیم.

مزایای پارکت لمینت نسبت به سرامیک

  • پارکت لمینت قیمت مناسب تر، و ایمنی آن بیشتر و نظافت آن آسان تر از سرامیک می باشد.
  • سرامیک از جهت سر بودن آن و آسیب تماشا بچه ها و یا سالمندان بسیار خطرناک می باشد.
  • قابلیت تعویض کفپوش در صورت بروز آسیب در صوتی که اگر سرامیک قطعه ای از آن آسیب ببیند و قطعه مورد نظر در بازار موجود نباشد، ممکن است احتیاج به تعویض کل سرامیک ها با هزینه بیشتر میباشد.
  • کیفیت بالا و دوام مناسب کفپوش در برابر گرما، سرما، رطوبت، حرارت
  • قابلیت نصب پارکت لمینت بر روی سیستم گرمایشی کف زمین و بعلاوه دیوار ها
  • امکان جمع آوری تایل ها و نصب آنها در مکانی دیگر در صورت اسباب کشی.
  • تنوع رنگ پارکت لمینیت نسبت به سرامیک نکته مهمی می باشد که شایان توجه است.
  • امکان نصب در کلیه مراکز مسکونی و یا اداری، تجاری، فرهنگی و آموزشی و …

معایب پارکت لمینت نسبت به سرامیک

  • احتیاج به نصب فوم سایلنت برای نصب دارد.
  • مقاومت کمتر کفپوش های لمینت قدیمی نسبت به سیستم های گرمایش و سرمایشی که خوشبختانه این مسئله در خصوص پارکت لمینت های تازه صدق نمی کند.
  • در برخی از مکان ها و ساختمان ها با معماری قدیمی، نصب سرامیک جهت هماهنگ بودن با محیط و دکوراسیون داخلی، ممکن است بهتر باشد.

کاربرد پارکت لمینت به اسم کفپوش در خانه

در خانه برترین استفاده را می توان از این کفپوش کرد. تنوع بالای رنگی، ضد آب و عایق حرارتی و عایق رطوبتی و عایق صوتی، آسانی نصب و در عین حال زیبایی و شیک و مدرن بودن همه اینها باعـث شده که پارکت لمینت به اسم یکی از برترین کفپوش ها برای بسیاری از منازل مسکونی و یا ویلاها مورد اسنفاده قرار گیرد.

استفاده از پارکت لمینت در اتاق ها، سالن های پذیرایی و یا حتی کف راه پله ها می تواند موجب افزایش جلوه زیبایی محیط می شود. امروزه با توجه به نقش مهم دکوراسیون خانه ها، نقش کفپوش بسیار مهم تر از دوران گذشته می باشد.

کاربرد پارکت لمینت در کافی شاپ ها

کافی شاپ ها و کافه ها تقریبا جزء مراکز هستند که زیبایی و آرامش بخش بودن محیط می تواند تاثیربسزایی در افراد و به ویژه جذب مخاطب شود. استفاده از دکوراسیون درجه یک چوبی و فضاسازی چنین مکان هایی، می تواند محیط را برای جذب هر چه بیشتر جوانان که می خواهند ساعتی اوقات خود را در آنجا بگذرانند و از نوشیدن انواع نوشیدنی ها در چنین محیط های فرهنگی لذت ببرند، کاملا آماده کند.

اگر مکان آن کافی شاپ، اجاره ای باشد صاحبان آن می توانند در صورت جابجایی محل کافی شاپ، به راحتی پارکت لمینت ها را از جا در آورده و به محل تازه برای نصب ببرند. خوشبختانه این کار را می توان بارها انجام داد بدون اینکه هیچ آسیبی به تایل های پارکت لیمنت وارد شود.



به "استفاده از پارکت لمینت (Laminate Flooring)" امتیاز دهید

1 کاربر به "استفاده از پارکت لمینت (Laminate Flooring)" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از پارکت لمینت (Laminate Flooring)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252