کاربرد پرده کرکره ای در دکوراسیون منزل

پرده کرکره یکی از پرکاربردترین عناصر دکوراسیون منزل می باشد، زیرا علاوه بر ایجاد زیبایی باعث حفظ حریم و ایجاد یک فضای خصوصی و بعلاوه کنترل نور ورودی منزل می گردد. یکی از مهمترین این محصولات کرکره ها یا پرده های بالا رونده می باشد که دارای انواع فلزی، چوبی، زبرا، شب و روز، پلیسه، شید، سیلوئت و … می باشد.

کاربرد پرده کرکره ای در دکوراسیون منزل

به گزارش گروه ساختمانی آبان، مزایای استفاده از کرکره:

قابلیت تنظیم نور قطعا اگر در جایی صحبت از مزایا و معایب پرده کرکره باشه، مزیت تنظیم نور، حرف اول رو میزنه. با این ویژگی، شما می تونید به راحتی نوری که وارد اتاق میشه رو به دلخواه خودتون تنظیم کنید. این مزیت نمیذاره که نور شما رو اذیت کنه.

تمیز کردن آسان یکی دیگر از مزایای پرده کرکره، تمیز کردن آسان آن هست. شما می تونید به راحتی و بدون در آوردن پرده از جای خودش، اون رو به سادگی تمیز کنید.

تنظیم دید اتاق علاوه بر قابلیت تنظیم نور اتاق، پرده های کرکره ای قابلیت تنظیم دید اتاق رو هم برای شما فراهم می کنن. با استفاده از این قابلیت، شما می توانید دید اتاق از بیرون را محدود کنید.

معایب کرکره:

آسیب دیدن پرده کرکره از اونجایی که پرده کرکره ای در مقابل پنجره و باد و باران قرار داره، میتونه به راحتی آسیب ببینه. در صورتی که باد شدید بوزد، این نوع از پرده ممکنه خم بشه و آسیب ببینه.

رنگ پریدگی کرکره از مثل مورد قبل، به علت قرار گرفتن پرده در معرض گرد و غبار و باد و باران، ممکنه رنگ پرده از بین بره. البته با نگهداری مناسب، این اتفاق پیش نخواهد آمد.

خرابی گیربکس پرده های کرکره ای، قسمتی دارن که با استفاده از اون، پرده به بالا و پایین و چپ و راست حرکت می کنه. اگر این قسمت خراب بشه، عملا پرده غیرقابل استفاده میشه. گرچه خرابی این قسمت به راحتی قابل حل هست.

انواع پرده کرکره:

پرده لوردراپه:

پرده های لوردراپه یا پرده کرکره عمودی بصورت یکپارچه بوده و بر خلاف دیگر پرده ها محدودیت عرضی ندارد نور محیط را به خوبی تنظیم مینماید. استفاده از فرنیچر های عمودی مانند این جایگاه هماهنگی و زیبایی خاصی را در محیط بوجود می آورد. از مزایای این پرده کرکره عمودی راحتی شستشوی آن میباشد.

پرده سیلو ئت:

پرده های سیلو ئت از دو لایه حریر موازی و یک لایه پارچه افقی تشکیل شده است که همانطور که دیده میگردد شبیه پرده کرکره های آلومینیومی میباشد ولی از نظر کارایی شبیه پرده های شید رول میباشد. استفاده از این پرده باعث پدید آمدن اشکالی زیبا از نور و سایه در داخل محیط میگردد.

پرده های اسکرین:

جنس این پرده های اسکرین از الیاف شیشه ای و p.v.c تشکیل شده است و این الیاف شیشه ای به اندازه بسیار زیادی جلوی اشعه خورشید یا u.v را میگیرد که این خصوصیت سبب میگردد که انرژی وسایل برودتی و گرمایی را در محیط کاهش میدهد.این پرده ها در روز فضای بیرون را در دسترس ساکنین قرار میدهد. از مزایای مهم این پرده های اسکرین غیر قابل اشتعال بودن آنهاست

کرکره فلزی:

پرده یکی از مهمترین و ضروری ترین تجهیزاتی است که انتخاب آن تاثیر بسزایی در تنظیم نور محیط و دکوراسیون محل کار و یا محل سکونت شما دارد و بعلاوه پرده کرکره فلزی و چوبی با توجه تنوع طرح ورنگ یاری شایانی به شما در طراحی میکند.، این پرده ها، از تیغه هایی افقی با آلیاژ آلومنیوم تشکیل شده که بصورت عمودی، بسمت بالا و پایین حرکت نموده و با میله تنظیم آن، سایه و روشن می گردد.

کاربرد کرکره در محیط:

کرکره فلزی در محیط کاری و اداری:

شاید یکی از اولین گزینه هایی که برای یک فضای اداری به فکر ما می رسد، پرده کرکره فلزی باشد. چرا که این محصول مقاومت بسیار زیادی دارد.از طرف دیگر شست و شوی این پرده ها نسبت به سایر مدل ها راحت تر است و به همین علت انتخاب خوبی برای فضاهای کاری محسوب می گردد. البته استفاده از پرده کرکره فلزی به پرده های اداری محدود نمی گردد. این مدل پرده به سبب ویژگی هایی که دارد در فضاهای دیگری مانند مطب پزشکان، دفاتر کار، مغازه ها و… هم کاربرد دارد.

کرکره فلزی در اتاق خواب:

معمولا پرده های اسپرت برای اتاق خواب ها انتخاب می شوند و به همین علت است که پرده کرکره یکی از پرد ه هایی است که می توانید برای پرده اتاق خواب انتخاب کنید. شما حتی می توانید طرح های متناسب با سلیقه و دکوراسیون اتاقتان برای پرده کرکره انتخاب کنید. حتی می توانید برای اتاق کودک و نوجوان طرح های خاصی از این پرده را سفارش دهید.

کاربرد کرکره فلزی در آشپزخانه:

معمولا برای پنجره های خانه از پرده های لوکس و کلاسیک پارچه ای استفاده می شود که جلوه زیبایی به دکوراسیون منزل می دهد. اما پنجره آشپزخانه جزو پنجره های اصلی خانه نیست و به همین علت استفاده از پرده های اسپرت مانند پرده کرکره فلزی، پرده عمودی، پرده شید یا پرده زبرا برای آن مناسب تر است. بعلاوه شما می توانید متناسب با طرح کابینت ها و سایر قسمت های آشپزخانه طرح مناسبی برای پرده انتخاب کنید. به طور کلی پرده کرکره فلزی می تواند برای تمام پنجره های داخلی و غیر اصلی خانه شما مناسب باشد.



به "کاربرد پرده کرکره ای در دکوراسیون منزل" امتیاز دهید

2 کاربر به "کاربرد پرده کرکره ای در دکوراسیون منزل" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربرد پرده کرکره ای در دکوراسیون منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252