برای بالکن و تراس از چه کفپوشی استفاده کنیم؟

در فرایند بازسازی انتخاب یک کفپوش مناسب برای بخش هایی همانند تراس و بالکن میتواند به زیبایی و کارایی عملکرد بازسازی بی انجامد.در ادامه با انواع کفپوش مناسب تراس و بالکن آشنا خواهیم شد.

برای بالکن و تراس از چه کفپوشی استفاده کنیم؟

به گزارش گروه ساختمانی آبان، در طراحی دکوراسیون بالکن ها و فرایند بازسازی آپارتمان، یکی از قسمت هایی که بسیار مهم است کف آن جاست. بالکن ها در معرض هوای آزاد قرار دارند و بایستی دارای کفپوشی باشند که در فصل های سرد و گرم سال مقاومت بالایی داشته باشد.

کفپوش سنگی:

سنگ های طبیعی یکی از برترین انتخاب ها برای کفپوش بالکن به شمار می آیند. البته اگر خانه ای ویلایی و مستقل داشته باشید می توانید از سنگ های طبیعی بهره ببرید، زیرا این نوع سنگ ها برای استفاده در خانه های آپارتمانی مناسب نیستند. به همین علت برای بالکن خانه های آپارتمانی می توانید از هر نوع کفپوش سنگی دیگر استفاده نموده و فضایی مناسب برای خود ایجاد کنید. امروزه کفپوش های سنگی بسیار پرکاربرد بوده و دارای چنان طرح و رنگ های متنوعی هستند که با هر سبک سلیقه هماهنگ می شوند.

استفاده از کاشی برای پوشاندن کف:

کاشی ها دارای طرح های خاص و متنوعی هستند. برای کسانی که به زیبایی و ایجاد طرح های خاص اهمیت می دهند کاشی ها گزینه خوبی خواهند بود. علاوه بر این کاشی ها هم در برابر شرایط مختلف محیطی و آب و هوایی مقاومت بالایی دارند. با یاری طرح های کاشی ها می توان در نشان دادن ابعاد فضا نغییراتی ایجاد کرد. مثلا اگر بالکن کوچکی دارید می توانید با استفاده از کاشی های مناسب فضا را بزرگ تر نشان دهید.

پرسلان و سرامیک؛ کفپوش لوکس برای بالکن

آیا چیزی جالب تر از پرسلان و سرامیک جهت کفپوش مناسب برای بالکن وجود دارد؟ بیشتر سنگ فرش های به اصطلاح سنگی یا چوبی که می بینید، در واقع سنگ یا چوب نیستند! بلکه پرسلان یا سرامیک هستند. این محصولات تنها ظاهر سنگ و چوب را به خود می گیرند، اما مواد تشکیل دهنده متفاوتی دارند. از نظر ظاهری، پرسلان و سرامیک دارای تنوع گسترده ای از محصولات هستند و می توانند برای هر نوع سلیقه ای مناسب باشند.

کفپوش چوبی:

این یک حقیقت است که چوب در هر کجا که مورد استفاده قرار بگیرد، فضایی زیبا و فوق العاده ایجاد می نماید. با این وجود بسیاری از اطلاعات و باور هایی که ما در خصوص چوب داریم، اشتباه است! یکی از بزرگ ترین این اشتباهات این است که چوب ماده ای مقاوم در برابر آب به شمار نمی رود. در حالی که اگر چوب به شکل مناسب انتخاب شده و لایه محافظ درستی بر روی آن به کار برده شود، به یکی از مقاوم ترین مواد در مقابل آب تبدیل می گردد.

فقط کافی است اسکله های چوبی و پایه های چوبی آن ها را که سال ها در داخل آب دریا به جای مانده و استحکام خود را از دست نمی دهند را تصور کنید، آن گاه متوجه مقاومت بالای چوب در برابر آب خواهید شد. به طور کلی می توان گفت که در خصوص مقاومت چوب هیچ شکی نداشته باشید. اگر بودجه کافی در اختیار دارید، برترین و زیبا ترین کفپوش مناسب برای بالکن شما، چوب خواهد بود.

1- کفپوش چوب ماسیو (تمام چوب):

به صورت کلی چوب ها به دو دسته سوزنی برگ و پهن برگ تقسیم می گردند. معمولاً چوب های سوزنی برگ بعلت سبکی چوب و دانسیته کم آنها، برای محیط های کم رفت و آمد مثل اتاق خواب ها استفاده می شوند.پهن برگان بعلت دارا بودن مقاومت، استحکام و دانسیته بیشتر در تمام محیط های پر رفت و آمد مانند مغازه ها و رستوران ها استفاده می شوند. تایل های تولیدی از چوبهای سوزنی برگ از گونه های کاج روسی است.

2- کفپوش ترمووود (چوب حرارت دیده شده):

ترمووود (Thermo wood) جدیدترین روش مقاوم سازی چوب برای استفاده در فضای باز است. از ویژگی ترمووود می توان به خالص و طبیعی بودن، ثبات ابعاد، سبکی و ماندگاری بالا در انواع شرایط آب و هوایی اشاره کرد. استانداردهای بالای ترمووود امتیاز بکارگیری آن را در فضای باز، محیط های مرطوب مانند کنار استخر، نمای چوبی ساختمان و مبلمان فضای باز می دهد.

3- کفپوش چوب پلاست (چوب پلاستیک- wpc):

چوب پلاست به صفحاتی گفته می گردد که از پلاستیک و ذرات چوب کوچک یا الیاف ساخته شده است. کامپوزیت چوب پلاستیک در مقایسه با تاریخچه بلند چوب طبیعی، محصولات نسبتاً جدیدی بحساب می آیند. کامپوزیت چوب پلاستیک هزینه نگهداری کمتری در مقایسه با چوب طبیعی دارد در کل می توان به خصوصیاتی از قبیل سازگاری با محیط زیست، وزن مخصوص بالا، ثبات ابعادی عالی، مقاومت در برابر سایش، مقامت در برابر ضربه، خاصیت آکوستیک، دوام طبیعی و … اشاره کرد.

لاستیک (رابر)؛ کفپوش ارزان قیمت برای بالکن

لاستیک یکی از گزینه های مناسب برای کفپوش بالکن است. اگرچه در درجه اول به عنوان کفپوش سالن های ورزشی استفاده می شود، اما به دلیل دوام بالا، مقاومت در برابر لغزش و جذب شوک، برای بالکن های بزرگ که فعالیت های مختلف در آن انجام می شود، انتخابی عالی است. این بدان معنا است که می توانید تمام کارهایی را که دوست دارید روی بالکن انجام دهید.



به "برای بالکن و تراس از چه کفپوشی استفاده کنیم؟" امتیاز دهید

3 کاربر به "برای بالکن و تراس از چه کفپوشی استفاده کنیم؟" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای بالکن و تراس از چه کفپوشی استفاده کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252